Kian Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Heisann! Da er jeg en usikker sjel her som skal begynne på universitetet til høsten og jeg har enda ikke søkt på noen linjer. Mitt "problem" er da at jeg har funnet en linje og universitet jeg vil gå på, men det er så langt unna. Jeg bor på sørlandet og dette universitetet er i Bodø. Jeg har ingen mulighet til å bli kjørt opp dit av noen, og jeg har verken lappen eller bil selv. Hva er best mulig måte å eventuelt komme meg opp dit? Jeg vet jo at jeg kan ta fly, men hva med alle tingene jeg skal ha med. Det blir jo tross alt et lite flyttelass... Er ikke så kjent med hvordan fly fungerer fordi jeg har bare tatt fly en gang og da hadde jeg veldig lite bagasje, men denne gangen blir det jo at jeg skal flytte og da blir det jo automatisk en god del ting å ta med seg. Jeg vet jo at jeg kunne ha valgt et annet universitet, og det kanskje er litt "drøyt" av meg å velge ett så langt borte, men følte liksom dette passet meg best. Jeg tar gjerne i mot alle tips som kan hjelpe!
stan Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Hvis du reiser med fly eller tog får du med deg det du kan bære. En sekk og to kofferter. På fly er det i tillegg en vektgrense. Men det er mulig å kjøpe ekstra. Et alternativ er å sende, enten med posten eller lignende. Mye kan være rimeligere å kjøpe i Bodø enn å flytte med seg. Du har jo litt tid, så sjekk ut mulighetene og regn over hva som lønner seg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #3 Skrevet 15. mars 2021 Søk nå uansett før fristen utløper. Du trenger ikke ta med deg så mye. Er jo masse bra å finne på finn for eksempel. Men hvis du ønsker å flytte med deg tingene så finnes det en drøss med flyttebyråer. Det blir dyrt helt opp til Bodø. Men du kan jo tenke muligheten for å selge en del av det du har, ta med deg det viktigste, sette noe på lager (hos foreldre eller lignende). Hvis du har planer om å bo der oppe en stund kan du jo "starte på nytt" med ting og tang. Ikke alle materialistiske ting er nødvendig å ha. Men vet du, det finner du ut av etter hvert. Anonymkode: 6d535...64f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #4 Skrevet 15. mars 2021 Du trenger mye mindre enn du tror. Da jeg flyttet for å studere tok jeg med så alt for mye ting og klær. Jeg hadde klart meg helt fint med halvparten, og det hadde blitt mye enklere å holde den lille hybelen ren og fri for støv😅 Alt av pyntegjenstander, diverse dill og dall, skrivesaker osv kan man få kjøpt billig hvis man finner ut at man trenger det etter å ha flyttet. I alle fall hvis man bare har et rom i kollektiv og det er møblert (hos samskipnaden er de fleste rom i kollektiv møblert). Anonymkode: 0088e...3ce 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #5 Skrevet 20. mars 2021 Så spennende, lykke til! Finn deg et sted å bo som er møbler, og ta kun med det det du behøver av klær, sko etc (du behøver mye mindre enn det du tror). Om du pakker i to litt store kofferter og i en ryggsekk får du med deg ganske mye. Resten kan faktisk kjøpes etter hvert, eller fraktes ved behov. Begynn med lite og se heller an hva du må ha når du er på plass. Foreldrene dine kan også ettersende ting med posten/annen transport. Anonymkode: d58b0...92b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #6 Skrevet 20. mars 2021 Enig i at du trenger mye mindre enn du tror! Jeg flyttet til utlandet for å studere, hadde bare med meg 20kg bagasje. Gikk helt fint! Måtte bare ut og kjøpe håndklær første dagen. 😜 Anonymkode: f93bf...055
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2021 #7 Skrevet 20. mars 2021 Lei møblert. Og ta med deg ett flyplass i august og evt mer når du skal opp igjen etter jul. Vi fikk også foreldre som skulle til oss på besøk til å ta med seg en koffert med ting. Anonymkode: 16e70...8a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå