Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heii❤️ 

Jeg vil veldig gjerne høre et lite pipp fra deg som kun har mistet 1 gang tidligere.. 

Jeg opplevde SA i desember og er gravid på nytt igjen nå (brukte litt over 1 år på å få det til å klaffe første gangen). 

Når man leser på nettet, noe jeg har gjort alt for mye av(særlig rundt tiden jeg mistet sist), så er det lett å få inntrykk av at alle mister mange ganger. Jeg skulle så gjerne hørt noe fra dere som har opplevd selv, eller kjenner noen som kun har mistet en gang? Der det gikk bra andre gangen❤️ 

Takk for svar:)

Anonymkode: 4c3a2...fcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mistet kun én gang, ble gravid 3 måneder etterpå og gutten min er nå ett år. 

Lykke til og gratulerer med graviditet. Anbefaler å legge vekk internett litt (lettere sagt enn gjort, I know!). Men angrer på at jeg kastet bort de første månedene med å bekymre meg så mye. Skulle mye heller ha nytt tiden.

❤️

Anonymkode: 77887...fc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mistet én gang i MA. Er i uke 41+4 med forsøk nr 2 nå ☺️

Anonymkode: 41a07...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet en gang, MA. Ble gravid igjen 3 mnd etterpå og alt gikk fint, ungen er 2 år nå. Har blitt gravid med nr 2 nå og er 24 uker på vei :)

Anonymkode: 25490...0fd

AnonymBruker
Skrevet

Mistet 1 gang MA, har nå en nydelig jente på 5 uker som ble unnfanget 5 mnd etter❤️❤️

Anonymkode: 9b6a3...ef2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det du spør om. Men jeg fikk to barn, så mistet jeg to ganger, så et friskt tredje barn.  

Anonymkode: 74c9d...db8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en MA mellom nr 1 og nr 2, er gravid med tredje nå. Kjenner flere som har mistet én gang, men ingen som har mistet flere ganger (som jeg vet om, men mange som fortalte om da de hadde mistet fordi jeg var så åpen om at jeg mistet den gangen)

Anonymkode: eda04...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gravid for første gang i høst, mistet i november etter 10 uker. Har foreløpig ikke blitt gravid igjen, men har kommet opp andre ting som har gjort at prøving ikke har vært prioritet. Jeg håper allikevel å komme i gang nå denne måneden.  Må si jeg selv er utrolig bekymret for at det skal ende i ny SA om jeg blir gravid, selv om de fleste sier det er ikke uvanlig å miste en gang og så bli gravid. Føler denne uroen kommer til å ødelegge eventuell glede ved å bli gravid igjen. Jeg er i tillegg fylt 35 så føler sjansene liksom er skyhøye for at noe skal gå galt.  

Jeg håper det går godt for din del, men jeg skjønner absolutt at du er urolig om noe kan skje igjen.

Anonymkode: a40e2...c70

Skrevet

Jeg mistet i uke 11 første gang jeg var gravid. Så fikk jeg tre barn og opplevde ingen SA igjen. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en MA første gang jeg var gravid i uke 9. Ble gravid igjen 3/4 mnd etterpå, og det gikk helt fint😄 3 gang jeg gikk gravid gikk også knirkefritt. 

Anonymkode: 08b30...042

AnonymBruker
Skrevet

Mistet i uke 8, gravid igjen 2 mnd etter og nå er hun 11 år😊

Anonymkode: c4e65...c57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet første graviditet i MA, oppdaget i uke 10. Jeg ble gravid igjen etter 2 mnd, og nå er jeg i uke 13. Alt har gått bra til nå, så krysser fingrene 😊 denne tråden var også kjekk for meg å lese, om alle det gikk bra med gang nr 2❤️

lykke til!

Anonymkode: 4f72d...3c5

AnonymBruker
Skrevet

Mistet i uke 12 første gang jeg var gravid (SA, men hadde jeg tilfeldigvis vært på ultralyd uka før hadde det sannsynligvis blitt klassifisert som MA. Men kroppen rydder jo stort sett opp tilslutt, som i dette tilfellet). Tok en måneds prøvepause for å la kroppen og hodet komme seg litt, ble så gravid igjen neste eggløsning, og resultatet er nå halvannet år gammelt.

Husk at det er relativt vanlig å oppleve å miste, og at det i de aller fleste tilfellene dreier seg om uflaks. Sjansen for at et gitt svangerskap ender i SA er ca like stor som å kaste en sekser på en terning. Det vil alltid være noen som er uheldige og kaster to seksere på rad, men det er mange færre enn de som bare kaster en. Det er først etter å ha mistet tre ganger man får utredning for habituell abort, altså når det begynner å bli usannsynlig at det er noe mer enn bare uflaks. Som du ser av denne tråden, så er vi mange som opplevde å miste en gang og det gikk bra neste gang ❤️ (Og mange bruker også mye kortere tid på å bli gravid neste gang.)

Og så er det sånn at når man har opplevd noe vondt så søker man gjerne etter folk med lignende erfaringer - om du lagde en tråd der du spurte etter folk som hadde mistet flere enn to ganger også ville du garantert få mange svar, men det er ikke det samme som å si at det er vanlig. Vil tro at det er flere av de som har opplevd utfordringer med å bli gravid eller holde på svangerskapet på forum, siden man gjerne søker etter svar og folk som har opplevd det samme. Det betyr ikke at det ikke går bra med veldig mange, man har bare ikke samme behov for å opprette forumtråder for å dele erfaringer om det. 

Anonymkode: df273...e12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror hun over her har veldig rett. Jeg mistet selv første gang jeg var gravid. Jeg har etter det fått tre friske barn uten noen spontanaborter i mellom. Jeg har dog valgt å ta ultralyd i uke 6/7 alle gangene for å se etter hjerteslag(da er sjansen veldig god for at det går bra). Jeg har liksom ikke orket tanken på å glede meg over noe som potensielt ikke har vært levedyktig igjen. 

Anonymkode: c48e3...297

Skrevet

Mistet en gang (SA i uke 11), fikk mensen 6 uker etter og ble gravid under neste eggløsning. Babyen etter den graviditeten er nå snart 6 måneder gammel 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Min mamma mistet en gang, på hvetebrødsdagene sine, så ble hun gravid med søsteren min to måneder etterpå. 

Anonymkode: b3682...abd

AnonymBruker
Skrevet

Mistet bare en gang ❤️

Anonymkode: f5cc6...ea0

AnonymBruker
Skrevet

Først et barn, så en spontanabort, så et barn til 😊 samme med min søster og med min beste venninne. Er veldig lykkelig for at jeg fikk akkurat de to! Ganske vanlig med spontanabort, men mest sannsynlig går det bra denne gangen 😊

Anonymkode: bce07...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet én gang. Ble gravid igjen ganske raskt. Fikk et barn. Er nå høygravid med nummer to😊 Jeg var mye redd for å miste igjen, men det gikk fint. 

Anonymkode: 96b1c...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...