Gå til innhold

Morgenrutiner. Dusjer hele familien før dere går ut døra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er interessert i å se hva som er "vanlig" blant folk flest, selv om jeg ikke når hele Norge her, selvfølgelig. 🤪 

Jeg trodde de fleste dusjet hver morgen, både barn og voksne. Men nå har jeg fått inntrykk av at det ikke er slik? Hvordan står det til her? Dere som ikke dusjer dere selv og barna på morgenen, hva er grunnen til det? 

Anonymkode: 77ea0...0e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer om kvelden, og tar en liten kattevask med klut om morningen. Jeg blir så utrolig døsig og avslappet av dusjing og å føne håret. Skulle jeg gjort det om morningen hadde jeg nok gått å lagt meg igjen.. 😅

• Liker 23
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke noe poeng i å dusje barn hver morgen. En vask med klut i ansikt, under armene og i skrittet er mer enn nok. 

Anonymkode: c712f...d44

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller aldri hørt om at folk flest dusjer barna før de fyker ut døren om morgenen? Og hvorfor trenger små barn å dusje hver dag? 

Jeg liker best å dusje på kveld, og dusjer da ikke om morgenen. Har mer enn nok med alt annet som skal gjøres da. De eldre barna dusjer på kveld, de har jo sport og fritidsaktiviteter på ettermiddag som gjør at det er naturlig å dusje etter dette? Ellers dusjer man her i huset når man vil og trenger det, ikke noe fast hver dag.

Anonymkode: 36776...b65

• Liker 36
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 5, har ikke tid på morningen da jeg begynner på jobb kl. 07. Vi dusjer hver dag men tar det på kvelden. 

Anonymkode: 61353...8f8

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer på morgenen, barna om kvelden. Alltid gjort det sånn.

Anonymkode: 52fb7...af7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar fra hjem kl 5.15. Vil heller sove litt lengere , så jeg dusjer på kvelden 

Anonymkode: 93982...4df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen dusjer, men barna bader om kvelden. Og ikke hver kveld

Anonymkode: f7fb3...2d8

• Liker 7
Skrevet

Både mannen min og jeg dusjer hver morgen, og gjerne på kvelden etter trening, mitt yngste vasker jeg bare med klut, men den eldste dusjer hver kveld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heller aldri hørt om at folk flest dusjer barna før de fyker ut døren om morgenen? Og hvorfor trenger små barn å dusje hver dag? 

Jeg liker best å dusje på kveld, og dusjer da ikke om morgenen. Har mer enn nok med alt annet som skal gjøres da. De eldre barna dusjer på kveld, de har jo sport og fritidsaktiviteter på ettermiddag som gjør at det er naturlig å dusje etter dette? Ellers dusjer man her i huset når man vil og trenger det, ikke noe fast hver dag.

Anonymkode: 36776...b65

Trodde bare det var vanlig. 😊 Men har jo ikke drevet og spurt alle før. 🤪 Tenkte det var vanlig fordi man da våkner mer og man er freshere etter en natt i senga. Men ser jo her også at det er mest vanlig å dusje på kvelden. 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Barna dusjer ikke hver dag. 1-2 ganger i uka ca, ikke så bra å dusje ofte tenker jeg.

Jeg dusjer aldri om morgenen, vasker håret 3 ganger i uka, dusjer når jeg har trent, det er nesten hver dag. Trener jeg ikke en dag og skal bare være hjemme, gidder jeg ikke dusje.

Anonymkode: aff20...3dd

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er da ikke noe poeng i å dusje barn hver morgen. En vask med klut i ansikt, under armene og i skrittet er mer enn nok. 

Anonymkode: c712f...d44

Men det tar jo like lang tid å dusje som å vaske med klut.. Og jeg mener man blir renere og mer våken av en dusj. Men hver enkelt må velge selv, selvfølgelig. 😊 Tenkte bare å understreke poenget med å dusje på morgenene. 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg dusjer på kvelden men dusjer ikke hver dag. Partner på hver eneste morgen. Ungene bader/dusjer på kveldstid Ca to ganger i uken.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner jeg blir svett bare av tanken på en slik morgen 😅

• Liker 24
  • Nyttig 1
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Jeg dusjer på morgenen, mann og barn på kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lurer på når du begynner på jobb....  

Nei, ingen dusjer om morgenen her. Og barn er ikke klare for å skynde seg med noe dusj. Blir bare stress. 

Anonymkode: 2712e...36b

Det varierer mellom kl. 6.30 og kl. 8. 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Det har vi aldri gjort. Jeg og samboeren dusjer hver kveld. Barna dusjer ca. tre ganger i uka, også på kvelden. 

Anonymkode: e9dd4...619

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...