Gjest SumoBryter Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 http://ez.kvinneguiden.no/article/view/16/1/20 Jeg har snart to barn og en samboer som har bursdag. Trenger en kake oppskrift som garantert fungerer... er denne god, er det noen som har prøvd den? Jeg syns luftige og ikke altfor søte kaker er best, liker ikke de klissete og altfor søte som er veldig populære her.
Arkana Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Den ligner veldig på en oppskrift jeg bruker, som er veldig god. Jeg bruker imidlertid smeltet sjokolade i glasuren istedet for kakao, synes ikke kakaoglasurer er noe godt. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses.
Gjest SumoBryter Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 Takk Arkana, jeg skal prøve den. Lurer på om den vil fungere godt med selvhevende mel og vanilje essens i stedet... finner vel ut.
Arkana Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Ja, det går nok bra. Kaken er i allefall ikke klissete, og heller ikke så søt som mange kaker kan være. Jeg foretrekker vanligvis seige, klissete og søte kaker, men denne er veldig god og populær hos barn også.
Gjest SumoBryter Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Jeg har på følelsen av at alle bortsett fra meg liker de seige og klissete altforsøte, men jeg gjør nå bare ikke det.
Arkana Skrevet 24. august 2005 #6 Skrevet 24. august 2005 Hehe, ja, jeg har en venninne som bare vil ha tørre kaker, og alle synes det er så sært. Men kaker er nå godt, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå