Gå til innhold

Heter det forkjølelse eller influensa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet opp med tett nese, litt groggy i halsen (ikke sår), feberfølelse og slapp. Er dette influensa? Også er rar/ekkel smak i munnen. Hva er det? 

Ja, skal teste meg for corona så klart. Men tror ikke det er det. Tror bare dette kom etter jeg var mye ute i går og frøys. 

Hvor lenge pleier slik forkjølelse å vare da? 

Anonymkode: 8e7a6...fbc

AnonymBruker
Skrevet

Forkjølelse heter forskjølelse og influensa influensa. Hvilket virus du har kan nok ikke KG svare på.

Anonymkode: 2271c...f51

• Liker 6
Gjest Kaiminator
Skrevet

Altifra 2 dager til 2 uker. Influensa er oftest det som betegnes som slapphet og feberhet i kroppen i samband med forkjølelsessymtomer. Har man "kun" forkjølelsessymptomer uten nevneverdig slapp kropp oh feber har mam "bare" forkjølning.

Og er man mann, så er man "litt pjusk" bare så bare å bite sammen. 😋

AnonymBruker
Skrevet

En enkel tommelfingerregel er at du merker det om du har influensa. Da er du sjuk. 

Det du beskriver er en forkjølelse. Eventuelt korona i mild utgave,så lurt å ta en test ja. 

Anonymkode: 6d7ad...2f9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Våknet opp med tett nese, litt groggy i halsen (ikke sår), feberfølelse og slapp. Er dette influensa? Også er rar/ekkel smak i munnen. Hva er det? 

Ja, skal teste meg for corona så klart. Men tror ikke det er det. Tror bare dette kom etter jeg var mye ute i går og frøys. 

Hvor lenge pleier slik forkjølelse å vare da? 

tett nese og groggy hsls høres mer forkjølelse ut. Og covid 19 er jo et forkjølelsesvirus, altså det er en type av forkjølelse

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forkjølelse heter forskjølelse og influensa influensa. Hvilket virus du har kan nok ikke KG svare på.

Nei

Anonymkode: 9cb8c...a25

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei

Anonymkode: 9cb8c...a25

Sånn går det når jeg skriver og ser på tv samtidig 😅😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg ikke så syk. Bare litt redusert. Sist jeg var forkjølet/influensa fikk jeg halsbetennelse, og da følte jeg meg mye verre sånn generelt. 

Hva er den rare smaken i munnen da? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er to forskjellige virus.

Anonymkode: 9fb4c...82f

Skrevet

TROR du at du har influensa, så er du forkjøla. Har du influensa så VET du det. 

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvor lenge siden testet du deg? Du kan jo ha fått korona i ettertid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler meg ikke så syk. Bare litt redusert. Sist jeg var forkjølet/influensa fikk jeg halsbetennelse, og da følte jeg meg mye verre sånn generelt. 

Hva er den rare smaken i munnen da? 

man får jo rar smak i munnen ved vond hals. og det er forskjell på influensa og forkjølelse. Influensa er mer verk og smerter i kroppen, feber,hodesmerter og slikt. forkjølelse går mest på luftveiene

AnonymBruker
Skrevet

Har også tett og rennende nese, og nyser mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt feber, ørebetennelse, muskelverk, sår hals osv mange ganger. Men jeg har aldri hatt influensa. Influensa er et eget virus. 

Anonymkode: 61a23...367

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har også tett og rennende nese, og nyser mye. 

Nysing er typisk ved forkjølelse/allergi, ikke ved de andre. Test deg likevel.

Anonymkode: 33609...0d3

AnonymBruker
Skrevet

Har du influensa, er du skikkelig syk. Sist jeg hadde det var jeg syk i to uker. Feber opp mot 41. Trodde jeg skulle dø, og var egentlig ganske likegyldig til akkurat det. (I dag er jeg imidlertid glad for at jeg overlevde 🙈).

Anonymkode: 0b9ba...2e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...