Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på fire og vært på jakt etter enebolig i snart ett år, alt er så hinsides dyrt og vi har ikke hatt sjansen, nå fant vi et hus i et flott område her i Oslo, gode skoler, trygg nabolag og flott beliggenhet. Prisen er også helt perfekt og vi har muligheten til å by på mye mer enn prisantydning. Problemet er selve huset, den ligger så lavt mens alle andre hus rundt er så høye så de kan se rett ned på oss, alternativ er gjærde men likevel vil den ene naboen kunne glo på oss, den er et totalt renoveringsobjekt og har en liten hage.

Den har mange muligheter men jeg er så usikker,er det verdt å satse på et sted kun pga beliggenhet? Huset har muligheter men det er en stor jobb som vil koste minst en mill. Vi bor i et belasta område i Oslo og er redd vi aldri får den muligheten igjen og blir stuck her. 

Anonymkode: 4837f...32d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ligger det lavt i terrenget eller er det lavere enn de andre bare? 

Mitt hus ligger lavere i terrenget enn alle rundt, og dermed har jeg svømmebasseng i Hagen flere ganger for året 🙄

Anonymkode: 7214c...425

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mitt hus ligger lavere i terrenget enn alle rundt, og dermed har jeg svømmebasseng i Hagen flere ganger for året 🙄

Lavere enn de andre, alle andre er svære funkishus mens den er over 1 plan. 

AnonymBruker
Skrevet

Beliggenhet  er alt... alt annet kan fikses!

Anonymkode: ff09e...3d8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

I verste fall kan dere bygge på en ekstra etasje om noen år 😛 

Hvis de andre husene ikke ødelegger solforholdene og beliggenheten er ellers bra, ville jeg kjørt på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om dere må drenere og/eller om det blir vanndammer i hagen hver vår. 

Vi har flere naboer som ser rett inn i stua vår, og det er faktisk ganske plagsomt, selv etter 7 år her. Jeg liker å ha vinduer uten persienner nede hele dagen, liker å ha dagslys inn, men føler vi blir glodd på hele tiden. I tillegg går det en vei rett forbi huset vårt, noe som gir oss svært lite privatliv. Vi er en litt bråkete familie, og jeg kjenner hver gang på det når jeg roper etter ungene, at «nå hører vel alle at jeg roper». Jeg føler meg kvalt av dette, og leter etter enebolig uten så tette naboer på meg. Nå bor vi i rekkehus, og det blir første og siste gang. 

Så sjekk nøye hvordan innsynet er fra alle vinkler og om dere er komfortable med det. 

Anonymkode: ac3a3...a46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vurdert å grave en kum? Så slipper du alt vannet i hagen. 

• Liker 2
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi er en familie på fire og vært på jakt etter enebolig i snart ett år, alt er så hinsides dyrt og vi har ikke hatt sjansen, nå fant vi et hus i et flott område her i Oslo, gode skoler, trygg nabolag og flott beliggenhet. Prisen er også helt perfekt og vi har muligheten til å by på mye mer enn prisantydning. Problemet er selve huset, den ligger så lavt mens alle andre hus rundt er så høye så de kan se rett ned på oss, alternativ er gjærde men likevel vil den ene naboen kunne glo på oss, den er et totalt renoveringsobjekt og har en liten hage.

Den har mange muligheter men jeg er så usikker,er det verdt å satse på et sted kun pga beliggenhet? Huset har muligheter men det er en stor jobb som vil koste minst en mill. Vi bor i et belasta område i Oslo og er redd vi aldri får den muligheten igjen og blir stuck her. 

Om noen bor i sokkeletasje eller 1. etasje, eller om jeg ser "ned på" fordi vi har høyere terreng enn naboen så ser jeg ikke ned på menneskene som bor der for det? Nei, vet du hva, TS. Kjøp huset om du liker det. Ikke bry deg om hva andre tenker om hvordan huset ligger i terrenget dersom du liker det ellers. Du kan sikkert bruke som skjermer vinduene om du ikke vil at naboene skal se inn.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Kan du sende link til huset? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du sende link til huset? 

Nei 🤪

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i Oslo er dette?

Anonymkode: 953e6...f02

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bydel er det du bor i nå? Og hvor er dette huset? Personlig ville jeg ikke valgt et hus alle kan glo inn i, da måtte vinduene vært dekket til hele tiden. Men hvis området er bra så hadde det kanskje vært verdt det, spørs hvilken bydel i Oslo.

Anonymkode: 4d273...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken bydel er det du bor i nå? Og hvor er dette huset? Personlig ville jeg ikke valgt et hus alle kan glo inn i, da måtte vinduene vært dekket til hele tiden. Men hvis området er bra så hadde det kanskje vært verdt det, spørs hvilken bydel i Oslo.

Anonymkode: 4d273...071

Allerede ved visning stod naboen i balkongen og observerte alle som titta innom, når jeg så opp så glodde han på meg med kaffekoppen i hånda... Han tenkte sikkert søren, håper ikke den utlendingen flytter inn 😂 Bor på Groruddalen og jeg må bort snart da det er for ghetto her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Allerede ved visning stod naboen i balkongen og observerte alle som titta innom, når jeg så opp så glodde han på meg med kaffekoppen i hånda... Han tenkte sikkert søren, håper ikke den utlendingen flytter inn 😂 Bor på Groruddalen og jeg må bort snart da det er for ghetto her. 

hvordan innsyn er det? 

Anonymkode: 3b860...d88

AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde tidligere i en enebolig der det også var veldig innsyn i så og si alle rom med unntak av kjelleren. To stuer, kjøkken, uteplass og ett av tre soverom hadde så mye innsyn at det gikk på trivselen løs. Vi klarte ikke slappe av uten å ha persienner nede til enhver tid. Endte opp med å flytte, der dette var en av grunnene. Kjøpte et annet hus som lå høyere i terrenget. Fantastisk nå å kunne gå i morgenkåpa innimellom uten at hele nabolaget får det med seg.

Anonymkode: 60ef3...11a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser man inn i huset, eller bare hagen?

Anonymkode: 73bef...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Beliggenhet  er alt... alt annet kan fikses!

Anonymkode: ff09e...3d8

Tja....Ting i den «beliggenhet» kan forandre seg 

Anonymkode: d941c...2a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ser man inn i huset, eller bare hagen?

Anonymkode: 73bef...a3a

Stue og hagen. To viktige ting. 

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Frekt av naboen å glane sånn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men da vinker du tilbake og sier "bare si ifra om det er noe du lurer på eller om vi står i veien for det du ser på" 😃

Anonymkode: 123a8...b79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...