AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #21 Skrevet 14. mars 2021 Luka_S skrev (9 minutter siden): Hvordan er det du gjør det hvis du må dra alle maskene rundt vaieren med magic loop? Jeg "bretter" en lang rundpinne i to og fordeler halvparten av maskene på hver del av rundpinnen. Da stikker det en løkke ut på siden. Når jeg har strikket den ene halvparten, snur jeg arbeidet og får løkka på andre siden. Har aldri vært nødt til å dra maskene hit og dit. Sånn gjør jeg det å. Er da ikke noe knot med det i det hele tatt 🤷🏼♀️ Anonymkode: 83f81...d70 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #22 Skrevet 14. mars 2021 alabaster skrev (3 timer siden): Du kan strikke et par masker fra neste pinne før du bytter igjen, så overgangen ikke blir på samme sted flere rader etter hverandre. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Se på baksiden av arbeidet ditt, når du strikker over fra den ene pinnen til den neste. Problemet er ikke å stramme masker nok. Det er tråden som går fra den ene masken til den andre, på baksiden av arbeidet, som blir for lang. Jeg strammer ikke ekstra, men passer på å ‘rigler til’ sånn at den første masken på ny pinne ligger helt inntil siste maske på forrige pinne. Bare se på tråden på baksiden, så ser du det Anonymkode: 6e225...bf3 Hei! Nå har jeg prøvd litt med det som alabaster og flere skrev, og det ble litt bedre. Og jeg har prøvd det slik som du skrev. Da jeg gjorde slik som du skrev ble det veldig bra! Takk for dere alles hjelpsomhet! Før jeg kan prøve loop med rundpinne må jeg kjøpe rundpinne i rett størrelse. Jeg oppdaterer senere Anonymkode: a5976...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #23 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Nå har jeg prøvd litt med det som alabaster og flere skrev, og det ble litt bedre. Og jeg har prøvd det slik som du skrev. Da jeg gjorde slik som du skrev ble det veldig bra! Takk for dere alles hjelpsomhet! Før jeg kan prøve loop med rundpinne må jeg kjøpe rundpinne i rett størrelse. Jeg oppdaterer senere Anonymkode: a5976...6d5 Spennende. Til magic loop så bør pinnen være 80 eller 100 cm. 60 går også, men kan være litt mer knotete når man er uerfaren. Men strikker man mye, så får man brukt 80 cm pinner endel. Anonymkode: aa189...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #24 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spennende. Til magic loop så bør pinnen være 80 eller 100 cm. 60 går også, men kan være litt mer knotete når man er uerfaren. Men strikker man mye, så får man brukt 80 cm pinner endel. Anonymkode: aa189...bb3 Takk for råd! Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #25 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hei! Nå har jeg prøvd litt med det som alabaster og flere skrev, og det ble litt bedre. Og jeg har prøvd det slik som du skrev. Da jeg gjorde slik som du skrev ble det veldig bra! Takk for dere alles hjelpsomhet! Før jeg kan prøve loop med rundpinne må jeg kjøpe rundpinne i rett størrelse. Jeg oppdaterer senere Anonymkode: a5976...6d5 Så flott! glad for at det funka Angående magic loop, så er det som alt annet smak og behag. Jeg er av dem som synes det blir alt for styrete og foretrekker strømpepinner. Men alltid kjekt å prøve ut flere teknikker da, og velge det som passer for en selv. Anonymkode: 6e225...bf3 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #26 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så flott! glad for at det funka Angående magic loop, så er det som alt annet smak og behag. Jeg er av dem som synes det blir alt for styrete og foretrekker strømpepinner. Men alltid kjekt å prøve ut flere teknikker da, og velge det som passer for en selv. Anonymkode: 6e225...bf3 Takk! ❤️ Anonymkode: a5976...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #27 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Spennende. Til magic loop så bør pinnen være 80 eller 100 cm. 60 går også, men kan være litt mer knotete når man er uerfaren. Men strikker man mye, så får man brukt 80 cm pinner endel. Anonymkode: aa189...bb3 Enig med det over, men vil bare legge til at rundpinner fra ulike produsenter har ulik tykkelse på vaieren. Jeg har noen rundpinner der vaieren ikke er "bøyelig" nok til å egne seg for ML. Jo mer føyelig den er jo bedre. Mitt første forsøk med ML ble noe knotete herk nettopp på grunn av dette. Nå bruker jeg det nesten alltid. Jeg liker fortsatt å strikke med strømpepinner av og til, men jeg er så slepphendt at det er kjekt med pinner som ikke forsvinner under sofaen. XD Anonymkode: 80e9d...cee 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #28 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med det over, men vil bare legge til at rundpinner fra ulike produsenter har ulik tykkelse på vaieren. Jeg har noen rundpinner der vaieren ikke er "bøyelig" nok til å egne seg for ML. Jo mer føyelig den er jo bedre. Mitt første forsøk med ML ble noe knotete herk nettopp på grunn av dette. Nå bruker jeg det nesten alltid. Jeg liker fortsatt å strikke med strømpepinner av og til, men jeg er så slepphendt at det er kjekt med pinner som ikke forsvinner under sofaen. XD Anonymkode: 80e9d...cee Enig, det er stor forskjell på kvaliteten på pinnene. Man får det man betaler for for å si det sånn. Å kjøpe pakker med trepinner billig på ebay f,eks, er bare bortkastet penger. De er visst helt elendige. Det er mye bedre å kjøpe kvalitet med en gang. Anonymkode: aa189...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #29 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 21.41): 🙂 Ermepinner er korte rundpinner som er små nok til å strikke ermene på en genser, 40cm. Og teknikken kan brukes uansett hvor få masker man har, enten det er ved tåen på sokk eller bittesmå pyntegjenstander. Jeg bruker to korte rundpinner, og setter halvparten av maskene på hver. Den ene rundpinnen henger bak og passer maskene (tilsvarende som maskene bak på vaieren med magic loop-teknikken) mens jeg strikker maskene foran på den andre rundpinnen. Når maskene foran er strikket opp vender jeg strikketøyet og strikker videre på runden - igjen på samme måte som magic loop. Fordelen med to ermepinner er at du slipper å dra maskene rundt hele vaieren, det sparer mye tid. Anonymkode: a90a2...ea3 Har du eller noen av dere andre prøvd å strikke sokker el.l. med addi crasy trio? Er det bedre å strikke med to stk 40-cm rundpinner og blir det lettere å få til et pent resultat når man strikker med to stk 40-cm rundpinner? (Addi Crasy Trio Med disse ekstra korte rundpinnene kan du strikke både sokker og andre rundstrikkede små ting. Addi CrasyTrio brukes som vanlige strømpepinner, men maskene fordeles på to pinner, og så strikkes det med den tredje pinnen. Den store forskjellen er at det bare blir to overganger pr. omgang. Det gjør det både raskere og lettere å strikke alt fra sokker og til armer. Hver rundpinne er 21 cm lang, med ender i metall som er 85 mm lange. Addi CrasyTrio selges i sett med 3 rundpinner i hvert sett.) Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #30 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 12.56): Enig, det er stor forskjell på kvaliteten på pinnene. Man får det man betaler for for å si det sånn. Å kjøpe pakker med trepinner billig på ebay f,eks, er bare bortkastet penger. De er visst helt elendige. Det er mye bedre å kjøpe kvalitet med en gang. Anonymkode: aa189...bb3 De trepinnene fra wish, ebay osv er jo så flisete at man like gjerne kan gå ut å plukke pinner fra bakken å få samme resultat 😂 Anonymkode: 83f81...d70 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #31 Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 21.41): 🙂 Ermepinner er korte rundpinner som er små nok til å strikke ermene på en genser, 40cm. Og teknikken kan brukes uansett hvor få masker man har, enten det er ved tåen på sokk eller bittesmå pyntegjenstander. Jeg bruker to korte rundpinner, og setter halvparten av maskene på hver. Den ene rundpinnen henger bak og passer maskene (tilsvarende som maskene bak på vaieren med magic loop-teknikken) mens jeg strikker maskene foran på den andre rundpinnen. Når maskene foran er strikket opp vender jeg strikketøyet og strikker videre på runden - igjen på samme måte som magic loop. Fordelen med to ermepinner er at du slipper å dra maskene rundt hele vaieren, det sparer mye tid. Anonymkode: a90a2...ea3 Er det slik som i den videoen her dere gjør det når dere strikker sokker o.l. med 2 rundpinner? https://www.garnstudio.com/video.php?id=97&lang=no Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #32 Skrevet 15. juli 2021 Jeg har nå prøvd forskjellige metoder og har kommet frem til at strikking med to rundpinner (som i videoen) fungerer best for meg når jeg skal strikke sokker o.l. Ts. Anonymkode: a5976...6d5
Perelandra Skrevet 18. juli 2021 #33 Skrevet 18. juli 2021 Ryddet for flere innlegg med samme innhold. Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå