AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Når jeg strikker med strømpepinner, blir det alltid for lange tråder mellom maskene mellom pinneskiftene selv om jeg forsøker å stramme garnet ved hvert pinneskift. Har du noen råd til meg slik at jeg får til et pent resultat? Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Har bare en ting og si, å det er magic loop Lær deg den teknikken og du vil aldri angre. https://www.google.com/search?q=magic+loop+teknikk&oq=magic+loop&aqs=chrome.1.69i57j0l9.8002j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Anonymkode: aa189...bb3 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har bare en ting og si, å det er magic loop Lær deg den teknikken og du vil aldri angre. https://www.google.com/search?q=magic+loop+teknikk&oq=magic+loop&aqs=chrome.1.69i57j0l9.8002j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Anonymkode: aa189...bb3 Tusen takk! Anonymkode: a5976...6d5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Bruker to ermepinner isteden. Synes magic loop er tuklete med at man må dra maskene så langt på pinnen to ganger hver runde. Anonymkode: a90a2...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker to ermepinner isteden. Synes magic loop er tuklete med at man må dra maskene så langt på pinnen to ganger hver runde. Anonymkode: a90a2...ea3 La nå ts få prøve seg på magic loop. Kan hende hun behersker det bedre enn deg. Anonymkode: aa189...bb3 2
Ullvott Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Når du strikker med strømpepinner er det lurt å forskyve seg en maske eller to hver omgang eller annenhver. Dvs at du strikker en (eller to) masker videre før du skifter pinne. Da slipper du å få tydelige striper. Bare sørg for å ha oversikt over hvor omgangen begynner, f.eks med en maskemarkør. Vi er flere som ikke er medlemmer av magic loop-menigheten. Endret 14. mars 2021 av Ullvott 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker to ermepinner isteden. Synes magic loop er tuklete med at man må dra maskene så langt på pinnen to ganger hver runde. Anonymkode: a90a2...ea3 Takk for råd! Hvordan ser ermepinner ut? Kan man bruke de til strikking av sokker også? Anonymkode: a5976...6d5
alabaster Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Du kan strikke et par masker fra neste pinne før du bytter igjen, så overgangen ikke blir på samme sted flere rader etter hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Ullvott skrev (Akkurat nå): Når du strikker med strømpepinner er det lurt å forskyve seg en maske eller to hver omgang eller annenhver. Dvs at du strikker en (eller to) masker videre før du skifter pinne. Da slipper du å få tydelige striper. Bare sørg for å ha oversikt over hvor omgangen begynner, f.eks med en maskemarkør. Signerer denne! Anonymkode: b4ccd...add 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Takk for gode råd alle sammen! Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Er det dette som er ermepinner? Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Ullvott skrev (2 minutter siden): Når du strikker med strømpepinner er det lurt å forskyve seg en maske eller to hver omgang eller annenhver. Dvs at du strikker en (eller to) masker videre før du skifter pinne. Da slipper du å få tydelige striper. Bare sørg for å ha oversikt over hvor omgangen begynner, f.eks med en maskemarkør. Vi er flere som ikke er medlemmer av magic loop-menigheten. Dette syns jeg bare virker rotete og forvirrende, men det er meg da. Fint at dere får det til. Jeg elsker magic loop, og den kan man bruke til alt fra armer, sokker og bittesmå tommeltotter. Jeg har ikke brukt strømpepinner siden jeg lærte meg magic loop for 8-10 år siden. En annen fordel er at man trenger ikke å ha så mange pinner, å man slipper frustrasjonen med at en pinne blir borte eller masker som faller av hvis man legger håndarbeidet i en pose eller lignende. Anonymkode: aa189...bb3 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette syns jeg bare virker rotete og forvirrende, men det er meg da. Fint at dere får det til. Jeg elsker magic loop, og den kan man bruke til alt fra armer, sokker og bittesmå tommeltotter. Jeg har ikke brukt strømpepinner siden jeg lærte meg magic loop for 8-10 år siden. En annen fordel er at man trenger ikke å ha så mange pinner, å man slipper frustrasjonen med at en pinne blir borte eller masker som faller av hvis man legger håndarbeidet i en pose eller lignende. Anonymkode: aa189...bb3 Det er overhodet ikke komplisert. Når du har strikket hele pinnen, er det bare å strikke to til fra neste pinne, hver gang. Anonymkode: b4ccd...add 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Stemmer for magic loop ja 🤩 ellers er jeg ekstremt fan av trio pinner når jeg strikker sokker og andre ting som ikke er for stort. Anonymkode: 83f81...d70 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for råd! Hvordan ser ermepinner ut? Kan man bruke de til strikking av sokker også? Anonymkode: a5976...6d5 🙂 Ermepinner er korte rundpinner som er små nok til å strikke ermene på en genser, 40cm. Og teknikken kan brukes uansett hvor få masker man har, enten det er ved tåen på sokk eller bittesmå pyntegjenstander. Jeg bruker to korte rundpinner, og setter halvparten av maskene på hver. Den ene rundpinnen henger bak og passer maskene (tilsvarende som maskene bak på vaieren med magic loop-teknikken) mens jeg strikker maskene foran på den andre rundpinnen. Når maskene foran er strikket opp vender jeg strikketøyet og strikker videre på runden - igjen på samme måte som magic loop. Fordelen med to ermepinner er at du slipper å dra maskene rundt hele vaieren, det sparer mye tid. Anonymkode: a90a2...ea3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Tusen takk! Dere er veldig snille og hjelpsomme Anonymkode: a5976...6d5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Se på baksiden av arbeidet ditt, når du strikker over fra den ene pinnen til den neste. Problemet er ikke å stramme masker nok. Det er tråden som går fra den ene masken til den andre, på baksiden av arbeidet, som blir for lang. Jeg strammer ikke ekstra, men passer på å ‘rigler til’ sånn at den første masken på ny pinne ligger helt inntil siste maske på forrige pinne. Bare se på tråden på baksiden, så ser du det Anonymkode: 6e225...bf3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk! Dere er veldig snille og hjelpsomme Anonymkode: a5976...6d5 Spent på hvilken teknikk du lander på ts. Hold oss oppdatert da Anonymkode: aa189...bb3 1
Luka_S Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Fordelen med to ermepinner er at du slipper å dra maskene rundt hele vaieren, det sparer mye tid. Hvordan er det du gjør det hvis du må dra alle maskene rundt vaieren med magic loop? Jeg "bretter" en lang rundpinne i to og fordeler halvparten av maskene på hver del av rundpinnen. Da stikker det en løkke ut på siden. Når jeg har strikket den ene halvparten, snur jeg arbeidet og får løkka på andre siden. Har aldri vært nødt til å dra maskene hit og dit. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Luka_S skrev (Akkurat nå): Hvordan er det du gjør det hvis du må dra alle maskene rundt vaieren med magic loop? Jeg "bretter" en lang rundpinne i to og fordeler halvparten av maskene på hver del av rundpinnen. Da stikker det en løkke ut på siden. Når jeg har strikket den ene halvparten, snur jeg arbeidet og får løkka på andre siden. Har aldri vært nødt til å dra maskene hit og dit. Samme lurer jeg å på. Anonymkode: aa189...bb3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå