Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at det er få heltidstillinger her? 

i industrien er det jo også ofte døgnturnus, men de fleste der har fulltidsjobb:. 
kan vel ikke være vanskeligere å lage turnus her som ligner turnus i andre yrker som også må være bemannet hele døgnet?

Anonymkode: ec967...ada

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye billigere å ha masse folk i små stillinger, vikariat og ringevikarer. Da kan de dekke opp sykdom når det trengs, mens de har null ansvar for å gi de vakter når det ikke trengs. Det er mye uforutsigbarhet pga av høyt sykefravær. 

Helt horribelt, men faktisk ganske forståelig at det er sånn. 

Anonymkode: 739ed...4db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fafo har forsket på dette: https://www.fafo.no/images/pub/2019/20705.pdf

Anonymkode: dc23e...ce5

«Ved at de ansatte har gått inn i en turnus som inneholder flere helge- timer i året, har det vært teknisk mulig å tilby hele stillinger til alle som har ønsket dette. Turnusen med langvakter helg og noen langvakter i ukedagene har de største stillingene. »

Problemet er helgene. 

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt over er det for å kunne bemanne helgene, men også fordi man trenger folk som er desp etter ekstravakter for å dekke inn ved sykdom. På min arbeidsplass har nesten alle full stilling, men jeg jobber et sted der vi ikke trenger å ha full bemanning nattestid, ellers hadde det nok ikke godt. 

Anonymkode: 4757b...f73

AnonymBruker
Skrevet

For min del er det fordi arbeidet er for tøft å stå i 100%. Jobber derfor redusert. Dette gjelder også flere av mine kollegaer. 

Anonymkode: 9bf30...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For min del er det fordi arbeidet er for tøft å stå i 100%. Jobber derfor redusert. Dette gjelder også flere av mine kollegaer. 

Anonymkode: 9bf30...595

Ja den ser jeg, skulle vært bedre bemanning, slik at de som ønsker klarer å stå i 100% stillinger. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

«Ved at de ansatte har gått inn i en turnus som inneholder flere helge- timer i året, har det vært teknisk mulig å tilby hele stillinger til alle som har ønsket dette. Turnusen med langvakter helg og noen langvakter i ukedagene har de største stillingene. »

Problemet er helgene. 

Rekker ikke å lese hele den rapportennå før jobb.., men ser problem med å jobbe i helger, men det gjør man jo i mange andre yrker og.  

Anonymkode: ec967...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...