Gå til innhold

Er wagyu-biff verdt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe det etter helga, men det er jo utrolig dyrt. Er det verdt pengene, eller kan man like godt spare pengene og kjøpe seg en vanlig biff?

Anonymkode: bffbc...479

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det, men det blir jo en smakssans. Er noe helt annet enn vanlig biff, det blir jo litt som og betale for en opplevelse og. Kanskje du kan få det servert på restaurant først før du kjøper noe så dyrt? :)

Anonymkode: c1568...732

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får skryterettigheter, det er bra om du har et desperat behov for å passe inn blant ander snobber

Anonymkode: 2cd33...0a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke du kan steke en biff skikkelig, så hadde jeg heller latt professjonelle ta seg av kokkeleringen av en wagyu-biff. Ellers er det jo nesten bare penger ut av vinduet. En wagyu-biff er utrolig deilig, og absolutt å anbefale hvis man ikke har prøvd det. 

Anonymkode: 2be9c...1c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis ikke du kan steke en biff skikkelig, så hadde jeg heller latt professjonelle ta seg av kokkeleringen av en wagyu-biff. Ellers er det jo nesten bare penger ut av vinduet. En wagyu-biff er utrolig deilig, og absolutt å anbefale hvis man ikke har prøvd det. 

Kan jo selvsagt å steke biff skikkelig, hvis ikke hadde jeg jo ikke vurdert det. Hva er det som skiller en wagyu fra en vanlig biff, da? Tenker først og fremst på smak og konsistens.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du får skryterettigheter, det er bra om du har et desperat behov for å passe inn blant ander snobber

Anonymkode: 2cd33...0a7

Hvis din første innskytelse er skryting sier det mer om deg.

Anonymkode: f6ef9...96e

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det var verdt pengene.. hadde det for litt siden og foretrekker vanlig biff 100%

Skrevet

Kilopris på over 4000 kr.  Jaja.  Nei, ikke verdt det selvsagt.  Kjøp vanlig indrefilet.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange forskjellige Wagyu-biffer, så det kommer litt ann på.

De ekte og beste er fra Japan. De er sterkt kontrollert, og veldig lite eksporteres. Det lille som forlater landet er frosset, og vil aldri klare å oppnå den samme kvaliteten.

Når man kjøper Wagyu utenfor Japan, så er det mest sannsynlig fra en masseoppdretter i Australia som på ingen måte holder den samme kvaliteten.

Anonymkode: 2284f...65c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan jo selvsagt å steke biff skikkelig, hvis ikke hadde jeg jo ikke vurdert det. Hva er det som skiller en wagyu fra en vanlig biff, da? Tenker først og fremst på smak og konsistens.

👍 Utrolig mør, smaker fantastisk og fettet på en wagyu-biff bare smelter på tunga. Jeg bestilte wagyu-biff på en biff-restaurant en gang og venninna mi sa at hun hadde aldri sett meg så lykkelig som da jeg spiste den biffen. Så god var den.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvaforno-biff?

Anonymkode: 11fae...c49

• Liker 1
Skrevet

Hvis man kan tilberede det tenker jeg det er verdt det en gang i blant. Har kun spist det en gang på restaurant og det var helt sinnsykt. Kunne ikke sammenlignes med vanlig biff. Smelter på tunga og syns smaken var helt nydelig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva serverer man med en slik biff da? Bernaise og pommes frittes.

Anonymkode: 2a32d...279

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikkert grillede grønnsaker av noe slag. Og siden det er japansk kjøtt, kanskje ris hører til? Tviler på at det serveres med noen form for fritert mat. 

Anonymkode: 40bb5...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: 7b1c3...9fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vurderer å kjøpe det etter helga, men det er jo utrolig dyrt. Er det verdt pengene, eller kan man like godt spare pengene og kjøpe seg en vanlig biff?

Jeg skal prøve en gang, definitivt. Ikke for skryterettigheter, men jeg liker mat og er veldig glad i biff. Jeg synes "vanlig" indrefilet som smelter på tunga selv om det er saftig og rødt er helt fantastisk også, så jeg skal definitivt spandere på meg dette en gang.

Jeg kan ikke si om det er verdt pengene ennå, men det er for min del definitivt noe jeg skal prøve.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Olive Wagyu in Japan - The rarest Steak in the World - YouTube

Om jeg skulle laget det selv hadde det ikke blitt mye tilbehør 😅 En rask saus laget av stekesjy og ikke så mye annet og bare nyte hver lille bit. Hva man får på restauranter her vet jeg ikke...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: 7b1c3...9fa

Er en lokal sjappe her som selger det, 250 kr per hekto 😳 vet ikke om andre steder man kan få tak i det.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finnes mange forskjellige Wagyu-biffer, så det kommer litt ann på.

De ekte og beste er fra Japan. De er sterkt kontrollert, og veldig lite eksporteres. Det lille som forlater landet er frosset, og vil aldri klare å oppnå den samme kvaliteten.

Når man kjøper Wagyu utenfor Japan, så er det mest sannsynlig fra en masseoppdretter i Australia som på ingen måte holder den samme kvaliteten.

Anonymkode: 2284f...65c

Hmm, høres egentlig ikke ut som det er verdt det, da. Regner med det som har funnet veien til lille Norge er av den sistnevnte typen.

AnonymBruker
Skrevet
likestilling skrev (2 timer siden):

Jeg skal prøve en gang, definitivt. Ikke for skryterettigheter, men jeg liker mat og er veldig glad i biff. Jeg synes "vanlig" indrefilet som smelter på tunga selv om det er saftig og rødt er helt fantastisk også, så jeg skal definitivt spandere på meg dette en gang.

Jeg kan ikke si om det er verdt pengene ennå, men det er for min del definitivt noe jeg skal prøve.

INDREFILET? Nei nei nei. Gå for entrecôte. Mye bedre. En biff uten fett er en biff nesten uten smak.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

INDREFILET? Nei nei nei. Gå for entrecôte. Mye bedre. En biff uten fett er en biff nesten uten smak.

Smak og behag, jeg har hatt en periode der det bare gikk i entrecôte også, men det er umulig å få det like mørt som indrefilet, spesielt når jeg liker det ganske lite stekt. Jeg synes det blir mye god smak, men det må jo tilberedes riktig...

Derav wagiu, som visstnok er det beste fra begge verdener :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...