AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Ingen sier stemor/far, stesøster/bror, stefamilie lenger. Når er ale bonus. Har ste for negativt ladet? Anonymkode: b9323...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg sier ste- Anonymkode: 8225c...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 Mange som sier ste-, sier aldri bonus ditt eller datt jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 Ordet stemor ble opprinnelig brukt om fars nye kone etter at mor hadde gått bort, og betyr "i mors sted", altså i stedet for mor. I moderne familier er jo betydningen en helt annen. Stemor er i de fleste tilfeller ikke i stedet for mor, men i tillegg, så sånn sett er prefikset bonus mye bedre. Det er et tillegg, ikke en stedfortreder. Forøvrig så kaller jeg min egen stemor bare for "Randi". Har aldri bodd hos min far og er ikke spesielt nære verken han eller kona, så det faller meg ikke naturlig å omtale henne veldig familiært. Hadde vi vært nære hadde jeg nok heller kalt henne for bonusmamma enn stemor. Anonymkode: 2d174...f66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 Av prinsipp bruker jeg ikke ste-begrepet, da jeg føler det tilhører eventyrene og en hèlt annen tid. Bonus beskriver bedre at det er en berikelse i barnets liv. Føler ste- ligger lengst fremme hos sjalu exer. Blant barna er nok begrepet aldersbetinget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Del Skrevet 14. mars 2021 Bruker ste. Å ha steforeldre var aldri noe bonus i mitt liv. Tvert imot! Anonymkode: a6c96...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Del Skrevet 14. mars 2021 Stemor og stefar er noe man brukte i oldtiden. Dessuten så høres det veldig ondskapsfullt ut, og jeg tenker automatisk at en stefar misbruker kjærestens barn, mens en bonusfar ikke gjør det. Anonymkode: d49f8...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Del Skrevet 14. mars 2021 Som om det automatisk er en bonus... Anonymkode: af3aa...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå