Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår en budrunde ved boligsalg når den er åpen? Får man vite navnet på budgiver? Hvis ikke, hvordan kan man da vite at budene er korrekte?

Har megler alltid budfrist eller er dette mest i byene?

Jeg skal trolig selge huset og er interessert i hvordan det foregår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har krav på å få se eventuelle bud dersom du ender opp som kjøper, men som regel er det jo bare det første budet som er skriftlig, resten gjør de jo per telefon, og du har liten mulighet til å sjekke at ikke megleren har lurt deg.

Jeg tror helt ærlig at megleren som solgte her hvor jeg bor nå, lurte meg.

Selger hadde ikke hatt visning på et halvt år da jeg var her, og jeg la meg hundreogfemti tusen under takst. Plutselig kom det da bud fra tidligere interesserte - og jeg endte opp på prisantydning. Det tror jeg bare var bullshit.

Skrevet

Si ikke det Mysan, si ikke det! Enkelte som har god tid legger seg "på vent".

Skrevet

Joa, det kan selvfølgelig skje.... men da kunne han jo risikere å ende opp med mer enn prisforlangende da, selv om han ventet. Og disse leilighetene er ikke lett å selge for de har så høy fellesgjeld etter en gedigen oppussing av hele borettslaget. Derfor tror jeg det var bløff... (og megleren var en skikkelig sånn glatt selgerfyr.... sånn som kunne funnet på selge bestemoren sin, hvis du skjønner ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...