AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Samboer har to barn, midten og slutten av 20 årene. Når de er her på middag så er det det samme vi snakker om hver eneste gang: Jobb, tv serier og hva datteren holder på med av strikke prosjekt nå. De spør ingenting, svarer bare på det de blir spurt om og ingenting mer. Lange pauser med stillhet mens jeg vrir hjernen for å spør om noe annet enn jobb, tv serier og strikke prosjekt. Kjenner jeg blir litt sliten av det. Vil jo det skal være hyggelig når de er her, men de virker bare så utrolig lite engasjerte og interesserte. Ikke trener de, ikke leser de, ikke interessert i politikk / nyheter.Ikke har de reist noe særlig heller. Ikke forteller de noe som helst heller. Svarer kun på spørsmål, spør ingenting om noe som helst. Det blir liksom litt tafatt etterhvert. Andre som har vært borti det samme eller har tips til gode temaer å snakke om? Anonymkode: 2453b...053
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Da slår du opp med kjæresten din da, evt. blir særboer. Anonymkode: 6df56...f7d 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Virker som din samboer har gjort en elendig jobb som forelder. Hva ser du i dette mennesket? Anonymkode: b6830...fef 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Må skravla gå hele tiden da? Tenker at hvis du spør litt og viser interesse for deres liv så har du gjort mer enn nok. Om det blir pinlig stillhet, så er det ikke deg det står på, liksom. Tenker også at det er litt annerledes å være hos far og samboer enn hos venner. Hos familie tenker jeg at man ikke trenger å skulle anstrenge seg for å skape en politisk eller nyhetsaktuell samtale. Dessuten har det siste året vært ekstremt stillestående for de fleste. Man går liksom ikke rundt og samler anekdoter. Anonymkode: bbba7...7b3 29
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må skravla gå hele tiden da? Tenker at hvis du spør litt og viser interesse for deres liv så har du gjort mer enn nok. Om det blir pinlig stillhet, så er det ikke deg det står på, liksom. Tenker også at det er litt annerledes å være hos far og samboer enn hos venner. Hos familie tenker jeg at man ikke trenger å skulle anstrenge seg for å skape en politisk eller nyhetsaktuell samtale. Dessuten har det siste året vært ekstremt stillestående for de fleste. Man går liksom ikke rundt og samler anekdoter. Anonymkode: bbba7...7b3 Nei, det tenkte jeg også i dag, så størstedel av middagen ble inntatt i stillhet fra de i dag. Barnet mitt på 16 skravlet en del, men jeg og samboer var eneste som responderte på det, selv om mitt barn og sønnen til samboer har en felles interesse. Sikkert jeg som er litt rar, men jeg er mer vant til familiemiddager der der skravles, og litt latter. Her er det så gravalvorlig. TS Anonymkode: 2453b...053
Gjest Smeltemann Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Det er vel vant til å bli kryss forhørt da. Gammel vane vond å vende.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 De hørtes veeeeldig sære ut. Og en smule ego. Fordi ego mennesker er skjelden interessert i andres liv. Vet ikke hva det er å gjøre med det da, beklager dårlig tips fra meg, ts 😕 Anonymkode: 0c55b...175 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Det er da ikke meningen at du skal slite deg ut med å spørre ut noen som ikke ønsker å snakke så mye uansett? Samboeren din kjenner vel barna sine. Kan dere ikke snakke som dere pleier? Du spør de ut et par tre spørsmål hver, og så tar han seg av resten, og sper på om det blir pauser som han synes blir pinlig? Husk at selv om du synes det er pinlige pauser, så kanskje de synes det er behagelig med rolige middager. Anonymkode: afa69...9ec 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Hva sier mannen din da? Han har jo oppdratt barna og kjenner dem best. Anonymkode: 7f580...1a3 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Hva med å invitere til spill kveld og spille Gyldne øyeblikk? Det er slikt samtalerstarter spill som er veldig artig. Kanskje det kan være noe? Da kan man jo bli bedre kjent? Anonymkode: ec291...3f9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Det siste året har vel de fleste sine liv vært rimelig kjedelig. Ingen reising, ingen fester, lite kino, mangel på nye impulser, ingen nye venner osv. Jobb, hjem og Netflix er liksom hverdagen nå Anonymkode: 18eba...e9e 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da ikke meningen at du skal slite deg ut med å spørre ut noen som ikke ønsker å snakke så mye uansett? Samboeren din kjenner vel barna sine. Kan dere ikke snakke som dere pleier? Du spør de ut et par tre spørsmål hver, og så tar han seg av resten, og sper på om det blir pauser som han synes blir pinlig? Husk at selv om du synes det er pinlige pauser, så kanskje de synes det er behagelig med rolige middager. Anonymkode: afa69...9ec Nei, du har et poeng der. Vi ser de sjelden, så hadde vært hyggelig å prate litt om dagligdagse ting, men som sagt så svarer de kun på det de blir spurt om, både fra samboer og meg. 16 åringen min responderer de ikke på engang. Anonymkode: 2453b...053
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det siste året har vel de fleste sine liv vært rimelig kjedelig. Ingen reising, ingen fester, lite kino, mangel på nye impulser, ingen nye venner osv. Jobb, hjem og Netflix er liksom hverdagen nå Anonymkode: 18eba...e9e Var slik før korona også, så ikke kun det siste året. Anonymkode: 2453b...053
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier mannen din da? Han har jo oppdratt barna og kjenner dem best. Anonymkode: 7f580...1a3 Har egentlig ikke tatt det opp med han, tror han er glad bare de vil komme. Anonymkode: 2453b...053
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Ego, tenker jeg. Misliker deg? Anonymkode: bc173...2ab
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Jeg tenker at dere må finne på aktiviteter, fremfor kjedelige familiemiddager. Mat er vel og bra, men bestill noe take away eller lag noe som kan spises uten å måtte bruke kniv og gaffel, så spiller dere et brettspill eller sånt noe. Dere må finne på noe! Jeg synes også det er kjedelig (og slitsomt) når man må sitte og prate. Jeg har sosialt vett nok til at jeg gjør det, men jeg vil helst slippe. Så her inviteres folk oftest på enkel mat, brettspill og øl/vin! Anonymkode: cf020...bae 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Kan svare for meg selv når jeg har på besøk hos far. Det er min far jeg er der for å besøke, og vil snakke med. Ikke damen. Anonymkode: 17486...a7d 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan svare for meg selv når jeg har på besøk hos far. Det er min far jeg er der for å besøke, og vil snakke med. Ikke damen. Anonymkode: 17486...a7d Ok, så da svarer du kun på det du blir spurt om både fra din far og damen hans. Utover det så sier du ikke et ord? Anonymkode: 2453b...053 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan svare for meg selv når jeg har på besøk hos far. Det er min far jeg er der for å besøke, og vil snakke med. Ikke damen. Anonymkode: 17486...a7d Så ufyselig? Du kan vel snakke med din far alene, andre ganger enn rundt middagsbordet? Da snakker man jo med alle som er tilstede. Anonymkode: bc173...2ab 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Du liker å snakke. De liker ikke å snakke. Løsningen her virker rimelig åpenbar. Du kan snakke! Anonymkode: 177da...be6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå