AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Hørte det jevnlig gjennom graviditeten, spesielt fra svigermor som selv fikk tre gutter. Vi fikk en gutt først og så ei jente. Svigermor sa rett ut at det var synd det ikke ble samme kjønn, og at det var dårlig at vi ikke fikk det til. Etter fødsel har både ei venninne og en tante kommentert at det er så synd det ikke ble samme kjønn for da får de ikke samme gode søskenforhold, de kan ikke arve ting etter hverandre, det er koseligere med søsken av samme kjønn etc. En kollega kommenterte at «uff. Da ble det ikke lekekamerat til storebror». Kjenner jeg blir så lei meg, selv om jeg ikke burde bry meg. At det var en dårlig «prestasjon» å ikke få to av samme kjønn. Tenker dere at det er to av samme kjønn som er «best»? Anonymkode: 3b501...ea3 2
Milky Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Nei.. hadde svigermor sagt det til meg så hadde jeg kuttet kontakten. Jævlig frekt 12
Snabeltann Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Ikke bry deg 😂 får man to gutter, så har du det gående "ja, når kommer jenta?" 43
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Søskenforhold er helt uavhengig av kjønn. Jeg har bare søstre og har alltid ønsket meg en bror selv om jeg er jente selv. Tror det har vært et mer stabilt søskenforhold, blir mer drama og konkurranse i søskenforhold med samme kjønn tror jeg. Anonymkode: 057ce...7a1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Akkurat som om samme kjønn betyr at de blir bestevenner 🙄 Anonymkode: 76c78...ed8 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 De fleste gnåler om hvor fint det er med begge kjønn. I hvert fall hvis første er gutt. Overse slikt vas Anonymkode: e9928...505 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Dette var helt nytt for meg. Får man to av samme kjønn så får man jo typisk kommentarer som: «Åja, da prøver dere en gang til for å få (det andre kjønnet), da?» eller: «Ble dere skuffet over at det ikke ble (det andre kjønnet)?» Vi har en av hver og de er bestevenner. Anonymkode: d3fd6...dac 21
minister-mio Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Så heldig du er som får en av hver. Kjønn er tilfeldig og det er ikke noen prestasjon å få den ene eller der andre. Sønnen din har sikkert lekekamerater av begge kjønn, noe du kan svare kollegaen din. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Har tre jenter, skulle jo hatt en gutt sier ALLE... Anonymkode: f311f...6ca 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har bare hørt at jeg er heldig som har en av hver. Anonymkode: e5f82...eb9 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Jøsses, den var ny... Anonymkode: f9d5f...9f0 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Svigermor sa rett ut at det var synd det ikke ble samme kjønn, og at det var dårlig at vi ikke fikk det til. Har du spurt henne om hvordan hun mener dere skulle "fått til det"? Anonymkode: 875dd...1bf 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Herregud hva folk lirer av seg! Men du må jo bare sette dem på plass. Si tydelig ifra at du blir lei deg og at du vil ha deg frabedt slike kommentarer. Jeg har aldri opplevd dette, kanskje fordi ingen ville våget. Vi har forresten to gutter og jeg ville blitt like glad for en lillesøster. Anonymkode: cb03f...83f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Er vel strengt tatt svigermors sønn som skulle fått til det 😅 Anonymkode: dda30...234 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hørte det jevnlig gjennom graviditeten, spesielt fra svigermor som selv fikk tre gutter. Vi fikk en gutt først og så ei jente. Svigermor sa rett ut at det var synd det ikke ble samme kjønn, og at det var dårlig at vi ikke fikk det til. Etter fødsel har både ei venninne og en tante kommentert at det er så synd det ikke ble samme kjønn for da får de ikke samme gode søskenforhold, de kan ikke arve ting etter hverandre, det er koseligere med søsken av samme kjønn etc. En kollega kommenterte at «uff. Da ble det ikke lekekamerat til storebror». Kjenner jeg blir så lei meg, selv om jeg ikke burde bry meg. At det var en dårlig «prestasjon» å ikke få to av samme kjønn. Tenker dere at det er to av samme kjønn som er «best»? Anonymkode: 3b501...ea3 Det er vel bedre prestert og bedre gjort å få en av hvert kjønn tenker jeg Anonymkode: d2cfb...e14 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Å hvordan mener de at du kunne styrt dette? 1. De kan fortsatt bli gode lekekamerater for hverandre. Barn er ikke så nøye på kjønn. 2. De kan fortsatt arve mye av hverandre. 3. Det blir mindre rivalisering. Anonymkode: 6d069...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Fy faen, det må vere jævlig dumme folk du omgåast med. Er dette verkeleg ei problemstilling? Spør og seier folk sånt? Kor er intellektet og den sosiale intelligensen? Det står ikkje bra til hjå den jamne nordmann, herrefaensgud. "Få det til"? - kven faen trur at nokon har innverknad på kva kjønn eit foster får? Fy faaaeeen, det er så jævlig mange dumme menneske. Anonymkode: 34d03...9b0 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Jeg får alltid høre at det er synd jeg har to jenter, og lurer på om ikke gutten kommer snart. Vi kan for all del IKKE gi oss når vi kun har jenter! Man må på død og liv ha begge kjønn... Ellers er det selvfølgelig de som synes det er praktisk med samme kjønn, av grunner som din svigermor nevnte. Jeg elsker mine to jenter, og er glad for at de kan arve klær etter hverandre, men altså... Det er tynt grunnlag for å i det hele tatt tenke at ulike kjønn heller skulle vært samme kjønn. Anonymkode: f2eec...240 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå