AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Jeg har fortsatt eks manns etternavn iom barna også har det. Etternavnet er kjempefint og veldig sjeldent og før jeg giftet meg hadde jeg ett av de vanligste og kjedeligste etternavnene i Norge. Skal gifte meg på nytt og mannen ønsker jeg skal ta hans navn. Jeg er litt i tvil pga eks kona hans også har hans etternavn ennå. Eller hun har både sitt pikenavn og hans etternavn. Føler det blir rart å beholde min eksmanns etternavn da jeg gifter meg på nytt, men vil ikke ta tilbake mitt pikenavn, men har heller ikke lyst å hete det samme som ekskona. (Skjønner ikke hvorfor hun har fjernet hans etternavn iom at hun fortsatt har sitt pikenavn også). Hva ville du gjort? Anonymkode: 21970...422
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. mars 2021 Du kan jo ikke mene noe om at xkona hans ikke har fjernet hans etternavn, når du enda har din xmanns etternavn.... Anonymkode: 22aed...ceb 94
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Du får heller ta et helt annet navn da. Anonymkode: 6315b...9fc 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Dersom jeg gifter meg på nytt, kommer jeg til å beholde navnet jeg har nå (som da er eksmannen min sitt). Barna har dette navnet, og jeg har hatt det hele mitt voksne liv. Uaktuelt å bytte. Anonymkode: 120f3...f61 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Jeg er gift for andre gang, har min nåværende manns etternavn, barna har sin fars etternavn. Anonymkode: 07821...dff
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Vel det er opp til deg, ikke din kommende mann Jeg ville gjort hva som føltes riktig for meg. For meg ville det vært feil å hete eksmannens navn selv om barna heter det samme. Jeg deler ikke etternavnet til min mor, ogmort har jeg aldri gjort. Hun er like mye min mor Anonymkode: 8b3a9...ffc 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo ikke mene noe om at xkona hans ikke har fjernet hans etternavn, når du enda har din xmanns etternavn.... Anonymkode: 22aed...ceb Hadde jeg hatt både mitt pikenavn og hans etternavn så hadde jeg fjernet hans etternavn. Anonymkode: 21970...422 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Mannen kan heller ta ditt navn. Anonymkode: e4bbd...63f 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan jo ikke mene noe om at xkona hans ikke har fjernet hans etternavn, når du enda har din xmanns etternavn.... Anonymkode: 22aed...ceb Dette!!! Anonymkode: fd7e5...d13 6
CorvusCorax Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan jo ikke mene noe om at xkona hans ikke har fjernet hans etternavn, når du enda har din xmanns etternavn.... Anonymkode: 22aed...ceb Tenkte på det samme. Snakk om dobbelmoral. Ha ha. 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Behold navnet ditt! Anonymkode: 96031...bf1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen kan heller ta ditt navn. Anonymkode: e4bbd...63f Hehehe, det hadde blitt veldig rart om han skulle hete det samme som min eksmann 😆 Dessuten vil jeg ikke ta tilbake mitt pikenavn Anonymkode: 21970...422
Million Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 Du kan jo ikke si noe på at ekskona har hans etternavn!? Du går jo rundt og har din egen eks sitt etternavn selv, så hva snakker du om? Bytt etternavn til din nye ektefelles navn, siden du ikke vil ta tilbake pikenavnet ditt. Det er vel ikke helt innafor å gå rundt med eksens etternavn når man er gift på nytt? Jeg skiftet etternavn da mitt ekteskap gikk mot slutten. Ja, faktisk et par år før skilsmissen. Jeg sa bare til mannen at jeg savnet navnet mitt og ville ha det tilbake. Han ble litt rar i trynet, men han sa at det bestemmer jeg selv. Så da endret jeg. Det tok bare et halvt døgn (man registrerer det bare på Skatteetaten.no) så var det gamle etternavnet mitt igjen. Jeg har et sjeldent etternavn/pikenavn, så det var ikke noe jeg hadde noe i mot å ta tilbake. 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Her ville jeg beholdt eksmannens navn, siden barna dine også har det navnet. For meg er det uaktuelt å ha et annet etternavn enn barna mine. Anonymkode: f90ff...999 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Tenkte på det samme. Snakk om dobbelmoral. Ha ha. Som jeg sier, hadde jeg hatt både mitt pikenavn og eksmannens navn så ville jeg fjernet hans etternavn og bare beholdt pikenavnet mitt. Anonymkode: 21970...422
Million Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg sier, hadde jeg hatt både mitt pikenavn og eksmannens navn så ville jeg fjernet hans etternavn og bare beholdt pikenavnet mitt. Anonymkode: 21970...422 Du sier noe annet i hovedinnlegget ditt. Der skriver du at du IKKE vil ha pikenavnet som etternavn fordi det er så vanlig og alminnelig. Nå skriver du plutselig at det hadde vært greit å ta det tilbake som etternavn, men bare hvis du hadde hatt det som mellomnavn en stund? 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Million skrev (1 minutt siden): Du kan jo ikke si noe på at ekskona har hans etternavn!? Du går jo rundt og har din egen eks sitt etternavn selv, så hva snakker du om? Bytt etternavn til din nye ektefelles navn, siden du ikke vil ta tilbake pikenavnet ditt. Det er vel ikke helt innafor å gå rundt med eksens etternavn når man er gift på nytt? Jeg skiftet etternavn da mitt ekteskap gikk mot slutten. Ja, faktisk et par år før skilsmissen. Jeg sa bare til mannen at jeg savnet navnet mitt og ville ha det tilbake. Han ble litt rar i trynet, men han sa at det bestemmer jeg selv. Så da endret jeg. Det tok bare et halvt døgn (man registrerer det bare på Skatteetaten.no) så var det gamle etternavnet mitt igjen. Jeg har et sjeldent etternavn/pikenavn, så det var ikke noe jeg hadde noe i mot å ta tilbake. Hadde jeg hatt både mitt pikenavn og hans etternavn (slik ekskona har) så hadde jeg fjernet hans etternavn. Jeg vil ikke ha tilbake mitt pikenavn og barna har heller ikke mitt pikenavn til etternavn. Jeg tenker også at det ikke er greit å beholde eksens etternavn da jeg gifter meg på nytt. Anonymkode: 21970...422
CorvusCorax Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som jeg sier, hadde jeg hatt både mitt pikenavn og eksmannens navn så ville jeg fjernet hans etternavn og bare beholdt pikenavnet mitt. Anonymkode: 21970...422 Ja, men du er ikke henne. Og det er da virkelig ikke vanskelig å ta tilbake pikenavnet. Det gjøres fort som en fei. Hun har kanskje hatt eksmannens etternavn like lenge eller lengre enn du har hatt din eksmann sitt etternavn. Dessuten, kanskje hun vil beholde det fordi hun deler etternavnet med barna. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Ville nok bytte til pikenavnet om du ikke vil ta din nye manns etternavn også hadde jeg nok lagt til pike navnet ditt til til barna. Anonymkode: 70e0b...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Jeg ville beholdt navnet du har nå, slik at du heter det samme som barna dine. Synes det er viktigere enn en ny manns etternavn! Ville ikke hatt et annet etternavn enn barna mines, føles unaturlig for meg. Anonymkode: 6eb9b...ed7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå