Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer har litt problemer for tiden. Han sier det er slutt nesten hver gang vi krangler, ordner alltid opp igjenn. For kanskje 1 mnd siden skrev jeg til exen min egentlig på pur faen, da jeg er så lei av at han sier det er slutt. Jeg sa dette, han ble lei seg. Jeg sa at «Jeg orker ikke gå å vente på at du skal si at du vil at vi skal ha det bra, og neste gang vi krangler så skal du få si det er slutt når det passer deg. Derfor skrev jeg til exen min slik at du skal slutte med det, det er svært ustabilt» 

Vil bare si at jeg og exen min KUN er venner, jeg kunne aldri tenkt å blitt sammen med han. Han har sitt liv og jeg mitt. 

Nå for litt siden sa han det var slutt igjen, vi har en leilighet nede i kjelleren som jeg flytta litt ting ned i, da skrev jeg til han kun fordi jeg var dritt lei av å høre det var slutt. Jeg har som sagt dårlig samvittighet å forteller samboer dette. Jeg trengte ikke si hva som skjedde, men han sa «så du har skrevet til noen» så dårlig jeg er til å lyve, så smilte jeg bare.. Han ble såklart lei seg, men da sa jeg at «Jeg gjorde det for å ta igjen, fordi jeg ble lei meg da du hele tiden skal si det er slutt... 

Anonymkode: 56f24...f1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Å hva er poenget?

Nei, om det var rett av meg? Alt det jeg skrev

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, om det var rett av meg? Alt det jeg skrev

Rett nok det om du syntes det var rett😄

AnonymBruker
Skrevet

Å dra exen inn i dette er bare helt feil . 
Dere er begge like vrange mot hverandre . 
Sikkert like greit å dele alt i to og avslutte , eller å gå til samlivsterapeut for å lære dere å kommunisere 

Anonymkode: 5f21f...791

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å dra exen inn i dette er bare helt feil . 
Dere er begge like vrange mot hverandre . 
Sikkert like greit å dele alt i to og avslutte , eller å gå til samlivsterapeut for å lære dere å kommunisere 

Anonymkode: 5f21f...791

Vi har barn sammen, og vi skal i terapi 

AnonymBruker
Skrevet

Heregud for et kaos. Dere er like ille begge to. Kom dere vekk fra hverandre.

Anonymkode: 80701...e0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble nettopp slått opp med og det første han gjorde var å gå til eksen sin. Tror du det føles godt? Nei. Nei, det gjør det ikke. Ordne opp i deres eget rot før dere drar inn alle andre, det er skikkelig slemt gjort av deg. 

Anonymkode: d51a7...d59

• Liker 1
Skrevet

Stakkar eksen din som blir brukt i dette spillet. 

Det du gjør er like umodent som at samboer slår opp hele tiden. Så dere er på samme nivå iallefall. Begge liker drama. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dere 14 år? 

At du drar inn eksen i dette er jo bare hinsides dumt. At han driver å truer med å gjøre det slutt er like ille. 

Istedenfor å la ham true med å gjøre det slutt, så kan du vel ta ham på ordet neste gang, UTEN å dra inn ekser, hekser, høns og alt annet rart. 

Anonymkode: 56a0e...d28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har barn sammen, og vi skal i terapi 

Hvordan opplever barna dette styret her? 

Anonymkode: 281c0...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Terapi også må dere lære dere å prate som voksne.

Anonymkode: 0b18b...80e

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange bedrevitere. Hadde du klart å sakt noe slikt til kjæresten din? Synes hun har vært tøff som faktisk sa det til han jeg. Viser bare at hun er til å stole på og at hun viser skyld. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det så mye umoden oppførsel fra begge parter at jeg ikke vet hva jeg skal si.. Er dette et tenåringsdrama??

1)Man skal aldri si at det er slutt i en krangel

2)Man skal aldri involvere andre/ex'er i krangler

Anonymkode: 9d09f...49a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at dere drar i parterapi. Prøv å tenk på hva barnet opplever når dere krangler og truer med å gå fra hverandre...

Anonymkode: 9d09f...49a

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt. Det er utrolig barnslig og så frustrerende. Jeg har verdens snilleste mann som var fullstendig idiot på den måten og det var liksom slutt hver hver uenighet. 

Når det hadde skjedd mange nok ganger ca et to år inn i forholdet, sendte jeg melding til hans søster som han har god forhold til og spurte om hun kan prate med han for meg. Hun svarte at dette har vært et mønster for han ved hans tidligere forhold også. Noe som fikk han litt paff. Etter det har jeg bare ikke tatt det seriøst når han har sagt det er slutt og svarer fullstendig kynisk på det og ignorerer det. Sagt til han jeg orker ikke skuespillet hans. Så har han skjønt at han ikke kan bløffe en separasjon. Det er fortsatt spor igjen av det men blitt en god del bedre. 

Anonymkode: f1fee...e12

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig enig med andre her at det var utrolig dumt å involvere ex. Det kommer til å legge igjen lenge. Prøv å ikke være irrasjonell til tross for at han er det. 

Anonymkode: f1fee...e12

AnonymBruker
Skrevet

Den dagen min samboer sier til meg at det er slutt, ja da er det slutt. 

Anonymkode: 0753b...c0c

AnonymBruker
Skrevet

Her håper jeg at dere klarer å sette barnets beste foran dere selv. Dette høres ut som en situasjon som kan sette dype spor i et barns liv, og de skjønner svært mye mer enn vi tror. 

ta litt tid fra hverandre, ikke blant inn noen andre (bortsett fra terapeuten), og bare finn ut hva dere vil. Lykke til! 

Anonymkode: fb789...f76

AnonymBruker
Skrevet

Mamma truet med å flytte hver gang hun og pappa kranglet. Jeg reagerte med å slutte å snakke i 3 år.

Voks opp! Dere har unger! Dere tror kanskje at ungene ikke merker hvordan dere holder på, men det gjør de! Og dere er like gale begge to! True med å slå opp, true med meldinger til eksen, flytte ned i kjelleren. Snakk sammen!

Flott at dere tar tak i dette og skal ha terapi!

Anonymkode: 234b6...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...