Gå til innhold

Lei av «tiltakene»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke jeg blir spist opp her, men fysøren så lei jeg er av alle disse såkalte korona «tiltakene» det hjelper jo ikke en dritt?
Stenger to uker, åpner igjen, så stenger igjen, så åpner, hvor lenge skal dette fortsette?

Jeg føler ikke at jeg har et liv lenger. og det er sikkert mange andre som har samme følelse. 
Kan ikke bare alle som er i risikogruppen følge disse tiltakene og la andre leve ? 

Anonymkode: 3fd5a...e77

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg. Veldig mange er enig med deg. 

Anonymkode: 63d05...baf

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Veldig lei og trist. Føler meg veldig sliten og har ingenting å se fram til mer. Bare jobb, og ikke noe hyggelig i livet mer. Orker snart ikke mer.

Anonymkode: 17bf7...022

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper ikke jeg blir spist opp her, men fysøren så lei jeg er av alle disse såkalte korona «tiltakene» det hjelper jo ikke en dritt?
Stenger to uker, åpner igjen, så stenger igjen, så åpner, hvor lenge skal dette fortsette?

Jeg føler ikke at jeg har et liv lenger. og det er sikkert mange andre som har samme følelse. 
Kan ikke bare alle som er i risikogruppen følge disse tiltakene og la andre leve ? 

Hvorfor bruker du ikke koronaforumet? 

Jeg er også drittlei, men mest av at folk syter. Det bidrar til at det blir enda mer nisnøye, som igjen fører til at folk driter i å følge tiltakene, og vi ender med å forlenge hele situasjonen. Igjen og igjen.

Hadde vi tatt et krafttak, og hatt stengte grenser, hadde vi kunne ha det helt greit alle sammen nå.

Anonymkode: a78e2...593

• Liker 19
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå er det mange fra 0-19 år som blir smittet av den engelske varianten som smitter lettere. Det kommer nye tiltak i morgen, mest sannsynlig stenger barnehager, skoler og besøk blir ikke lenger tillatt. Det er også snakk om at man ikke kan gå til frisør, tannlege etc. 

Heller noen uker med full nedstengning enn frem og tilbake, men de planlegger selvfølgelig å åpne igjen til påska. Selv om også jeg er drittlei. 

Endret av Jytte
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange er i risikogruppe, bor med noen i risikogruppene eller arbeider med noen i risikogruppene. Barn som har foreldre i risikogruppene osv. 

Det er ikke mange igjen som ikke er det. Alle er i risiko for skade og sykdom ellers også. Hva skal man gjøre om sykehus er fulle?

Anonymkode: 01448...7bd

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er også drittlei, men mest av at folk syter. Det bidrar til at det blir enda mer nisnøye, som igjen fører til at folk driter i å følge tiltakene, og vi ender med å forlenge hele situasjonen. Igjen og igjen.

Hadde vi tatt et krafttak, og hatt stengte grenser, hadde vi kunne ha det helt greit alle sammen nå.

Mange føler at de blir straffet mer og mer for at noen andre driter i tiltakene. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (1 minutt siden):

Nå er det mange fra 0-19 år som blir smittet av den engelske varianten som smitter lettere. Det kommer nye tiltak i morgen, mest sannsynlig stenger barnehager, skoler og besøk blir ikke lenger tillatt. Det er også snakk om at man ikke kan gå til frisør, tannlege etc. 

Heller noen uker med full nedstengning enn frem og tilbake, men de planlegger selvfølgelig å åpne igjen til påska. Selv om også jeg er drittlei. 

Hvis de åpner til påska.....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de åpner til påska.....

Leste at Raymond J. nevnte om tiltak FREM til påska. Men vi får høre hva de kommer frem til. 

AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (Akkurat nå):

Leste at Raymond J. nevnte om tiltak FREM til påska. Men vi får høre hva de kommer frem til. 

Hvis de stenger nå og åpner igjen til påska bare for å stenge ned igjen, vet jeg ikke mer...Målløs. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke brukte «koronaforumet» det er første gang jeg skriver noe om korona.

Folk har ikke hatt noen sommer, ferie, folk har ikke et sosialt liv, ingen uteliv, ingenting å finne på med barna og dette har vært i ET ÅR. Folk er lei. Men jeg tror likevel ikke at det er mange som driter i tiltakene. Når grensene er åpnet, folk reiser inn og ut til utlandet, tror jeg IKKE ar det skal hjelpe med skole, barnehage og kjøpingssenteret stenging. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke brukte «koronaforumet» det er første gang jeg skriver noe om korona.

Folk har ikke hatt noen sommer, ferie, folk har ikke et sosialt liv, ingen uteliv, ingenting å finne på med barna og dette har vært i ET ÅR. Folk er lei. Men jeg tror likevel ikke at det er mange som driter i tiltakene. Når grensene er åpnet, folk reiser inn og ut til utlandet, tror jeg IKKE ar det skal hjelpe med skole, barnehage og kjøpingssenteret stenging. 

Jeg tror det er ganske mange som driter i tiltakene. Mange som planlegger å reise i påsken / i sommer. 

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Veldig mange som er lei. Den dagen vi er tilbake til "normalen" skal jeg heise flagget, ta meg en utepils og ta første flyet til Barcelona. 

Skrevet (endret)

Problemet er at vi ikke tok dette på alvor allerede for et år siden, men i beste fall har gjort en halvhjertet innsats. Tenk om slutten var i fjor høst, med nødvendige tiltak, men nei, det har vært "råd" og slapphet, i stor grad null konsekvenser for sabotørene (og disse gir jo blaffen i at de er skyld i død og lidelse, og at dette tar så lang tid). 

Særlig de under 20 har sabotert mye.

Endret av norw
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg bor et sted der tiltakene virker jeg, for her har vi slått helt ned og fjernet smitte flere ganger. Så tiltakene virker der folk greier å overholde dem. 

Anonymkode: f1dbe...2e9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (Akkurat nå):

Veldig mange som er lei. Den dagen vi er tilbake til "normalen" skal jeg heise flagget, ta meg en utepils og ta første flyet til Barcelona. 

Haha dette sier jeg også😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (Akkurat nå):

Problemet er at vi ikke tok dette på alvor allerede for et år siden, men i beste fall har gjort en halvhjertet innsats. Tenk om slutten var i fjor høst, med nødvendige tilbake, men nei, det har vært "råd" og slapphet, i stor grad null konsekvenser for sabotørene (og disse gir jo blaffen i at de ikke skyld i død og lidelse, og at dette tar så lang tid). 

Særlig de under 20 har sabotert mye.

Det er fortsatt «råd» og «frarådes», nothing new. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skulle vært stengt mye lengre.  Det skulle vært strengere tiltak lengre. Blitt ferdig med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er fortsatt «råd» og «frarådes», nothing new. 

Og dermed holder vi det gående, kanskje ut 2021. Tenk på de økonomiske kostnadene ved en langvarig pandemi også kontra å ta dette på alvor i noen mnd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er glad jeg bor et sted der tiltakene virker jeg, for her har vi slått helt ned og fjernet smitte flere ganger. Så tiltakene virker der folk greier å overholde dem. 

Anonymkode: f1dbe...2e9

De virker her også. Det er nesten komisk. Hvert tilfelle blir skrevet om i avisene. Hver gang blir meteren til tre meter. Utrolig evne til selvregulering her.

Anonymkode: 01448...7bd

• Opprett ny...