Gå til innhold

Såpedispenser som lager flekker


Pussicat

Anbefalte innlegg

Jeg har en såpedispenser på badet som lager runde, gule flekker der den står :cry:. Den er i børsta stål eller noe sånt. Er det vanlig at såpedispensere lager flekker? Noen tips til hvordan jeg skal få vekk flekkene? Den står på selve vasken. Jeg synes det er mye penere med en sånn såpedispenser enn å ha såpeflasker man får kjøpt på butikken ståendes på vasken, så det er litt dumt at denne her må farge vasken min :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det hos meg også, men jeg vasker bare over 1-2 ganger i uka så forsvinner det jo. Sitter det helt fast hos deg da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det har gått ned i porselenet. Det er i alle fall en svak ring jeg ikke får vekk.

Kan jeg bruke klor på det? Eller skader det porselenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da gå bra. Jeg har selv helt klor i sluken på vasken og selv om jeg har "sølt" litt på porselenet har det ikke blitt merker eller noe. Prøv det ut på et lite område først og se om det funker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rustflekker eller? Hvis du ser under dispenseren, er det rustring der? Den jeg hadde før var sånn nemlig. Der var designet slik at huller, der såpen kom ut, ikke stakk langt nok ut fra selve beholderen, slik at såperester rant ned langt kanten og havnet nederst ved vasken og rustet.

Den jeg har nå har så lang åpning ut fra selve beholderen at det ikke er noe problem.

Hmmm, innser at jeg er svært dårlig å forklare og overhodet ikke har noe bra terminologi angående anatomi på såpedispensere. Noen som skjønte noe i det hele tatt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om det er rust eller ikke jeg. Vasker også såpedispenseren under når jeg vasker vasken og da går alt bort på dispenseren. Så det er kanskje rust... Grunnen til at det blir sånn tror jeg er at dispenseren ofte står i litt vann da jeg har en samboer som søler vann alle steder. Han er alltid våt på fingra når han trykker på dispenseren og da blir det vann der den står. Men noe annet jeg også har merket når dispenseren begynner å blli tom er at det er masse vann inni den sammen med såpa for såpa er omtrent utvanna. Er det vanlig på andre dispensere at de tar inn vann?

Så en av løsningene er kanskje å få tak i en med langt rør der såpa kommer ut? Har pris noe å si for kvaliteten på sånne dispensere? Jeg har nemlig fått min i gave og tror ikke den var så veldig dyr akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...