Gå til innhold

Trenger kritisk råd fra dere.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger råd i forbindelse med en vanskelig sak. Vil ikke gå i dybden her, for det er for lett å bli gjenkjent.

Saken er den at min sønn , for 1og 1/2 år brøt med meg, og jeg har siden ikke truffet han. Han er på meldinger ol, agresiv og dømmende. Min X ble tatt for å være utro for 8 år siden, og barna valgte å bo med meg.

Sønnen min flyttet ut for 1 år og 9 mnd. siden, så dette er kommet opp etter han flyttet ut. jeg tenker jo også at det er frivillig å bo hos meg, så hadde det vert så ille som han sier burde han flyttet ut før.

Han mer jeg fester for mye, og det er støyende . Og det er nok rett jeg festet mye og spilte høy musikk, og jeg har anerkjent følelsen hans 100 %, og sagt det ikke er mulig å rette opp, og har sagt unnskyld. 

Men han ønsker tydeligvis ikke kontakt.

Jeg har sendt han vips gaver på bursdager og jul. Og hilsener.

Han har sendt meg Gratulerer med dagen på bursdagen min, det er det eneste.

Jeg har prøvd en gang å sende en melding å spørre om å treffes og snakke, Da ble han rasende.

Noen gode råd her ?

Anonymkode: 421d1...4d2

AnonymBruker
Skrevet

La han være. Du har gjort nok, høres det ut som. 

Anonymkode: 40738...9b3

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Har litt problemer med å forstå innholdet her. Er du edru? 

Anonymkode: 891ff...ac8

• Liker 10
Skrevet

Høres ut som det han trenger er en mor som gir han omsorg og oppmerksomhet, ikke pengegaver på vipps. Hvis du virkelig vil og ønsker kontakt med sønnen din så gjør du alt i din makt for å nettopp få det. Uansett hva enn hans kriterier er, så gjør du det hvis du virkelig vil ha kontakt med barnet ditt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Råd til hva? Din sønn har vokst opp i et hjem preget av alkohol og festing, ingen barn fortjener det. 

Så godt at han har kommet seg vekk og har brutt med deg. All ære og applaus til han. Du kan ta deg en bolle til glasset med vin, og feste videre for deg selv. 

Anonymkode: 1be37...589

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Forstår godt sønnen din. En oppvekst med fyll og fest er ikke noe et barn skal tåle. Jeg vokste opp med alkoholiserte foreldre og kommer aldri til å kontakte de igjen. De ødela barndommen min.

Anonymkode: 2fe80...2e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han mer jeg fester for mye, og det er støyende . Og det er nok rett jeg festet mye og spilte høy musikk, og jeg har anerkjent følelsen hans 100 %, og sagt det ikke er mulig å rette opp, og har sagt unnskyld. 

Vil det si at du har drukket mye alkohol i hans oppvekst når han har vært tilstede? I såfall kan dette ha vært mer traumatisk for han enn det du egentlig innser. 

Anonymkode: f25df...36f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du gjort det valget? Har selv vokst opp med fest og fyll, det er ikke noe sted for et barn. Jeg forstår virkelig ikke at du ikke har forstått det før.
Skulle ønske jeg var like tøff som han og brutt med min egen mor. 

Mitt råd er og fortelle ham at du angrer, og at hvis han ønsker kontakt så er du der. Noe mer kan du ikke gjøre. Å mase nytter ikke.

Anonymkode: 10cfe...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei. Jeg trenger råd i forbindelse med en vanskelig sak. Vil ikke gå i dybden her, for det er for lett å bli gjenkjent.

Saken er den at min sønn , for 1og 1/2 år brøt med meg, og jeg har siden ikke truffet han. Han er på meldinger ol, agresiv og dømmende. Min X ble tatt for å være utro for 8 år siden, og barna valgte å bo med meg.

Sønnen min flyttet ut for 1 år og 9 mnd. siden, så dette er kommet opp etter han flyttet ut. jeg tenker jo også at det er frivillig å bo hos meg, så hadde det vert så ille som han sier burde han flyttet ut før.

Jeg har prøvd en gang å sende en melding å spørre om å treffes og snakke, Da ble han rasende.

Noen gode råd her ?

Jeg har vokst opp i et hjem preget av fest (alkohol) og mye lyd (ustabilitet). 

Jeg utviklet meg i en helt annen retning og opplevde meg som utstøtt. Jeg hater alkohol. 

Det beste du kan gjøre er å vente, og å forsøke å være hyggelig. Fortsett å ta kontakt sporadisk, men ikke for mye. Sønnen din ønsker nok at hvis dere skal ha kontakt, må det skje på hans premisser fremover. 

Jeg og min mor har en kald tone i dag, det er min feil, men jeg er så redd for å bli såret av henne. Så da blir det bare slik. 

Anonymkode: 0d249...2d8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du sluttet å drikke alkohol?

• Liker 9
Skrevet

Hvis du ikke har gjort det allerede, stopp å feste. Fortell sønnen din at du har sluttet å feste og at du ønsker å ha et forhold til ham. 

• Liker 1
Skrevet

Er du alkoholiker? Har du oppsøkt hjelp? Hvis du har, så kanskje sønnen din vil prate med deg om dette. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis han ikke vil ha kontakt så bør du respektere det og gi gutten fred. Kanskje endrer han mening men mas funker ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi han tid og ALDRI drikk alkohol med han tilstede noensinne 

Anonymkode: ff4e1...776

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Råd til hva? Din sønn har vokst opp i et hjem preget av alkohol og festing, ingen barn fortjener det. 

Så godt at han har kommet seg vekk og har brutt med deg. All ære og applaus til han. Du kan ta deg en bolle til glasset med vin, og feste videre for deg selv. 

Anonymkode: 1be37...589

Tror du har misoppfattet her, festing har kun skjedd etter bruddet, da han var 19 år og oppover, og ikkke det du legger i det, Mer en lørdag med venenr , som er ganske normalt tror jeg.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
PM75 skrev (14 timer siden):

Er du alkoholiker? Har du oppsøkt hjelp? Hvis du har, så kanskje sønnen din vil prate med deg om dette. 

Du missforstår, etter skilsmissen med han som 19 åring, har jeg festet hver lørdag i en periode på 2 år. Han sa ingenting om at det var ille, før han hadde flyttet ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du gjort det valget? Har selv vokst opp med fest og fyll, det er ikke noe sted for et barn. Jeg forstår virkelig ikke at du ikke har forstått det før.

Mitt råd er og fortelle ham at du angrer, og at hvis han ønsker kontakt så er du der. Noe mer kan du ikke gjøre. Å mase nytter ikke.

Her var ikke alkohol før han var 19. Og da bare lørdager. Så det er ikke det samme som du beskriver

Jeg har vokst opp i et hjem preget av fest (alkohol) og mye lyd (ustabilitet). 

Jeg utviklet meg i en helt annen retning og opplevde meg som utstøtt. Jeg hater alkohol. 

Det beste du kan gjøre er å vente, og å forsøke å være hyggelig. Fortsett å ta kontakt sporadisk, men ikke for mye. Sønnen din ønsker nok at hvis dere skal ha kontakt, må det skje på hans premisser fremover. 

Jeg og min mor har en kald tone i dag, det er min feil, men jeg er så redd for å bli såret av henne. Så da blir det bare slik. 

Anonymkode: 0d249...2d8

AnonymBruker
Skrevet

tror du har misoppfattet her, festing har kun skjedd etter bruddet, da han var 19 år og oppover, og ikke det du legger i det, Men  lørdag med venner , som er ganske normalt tror jeg. Og selvfølgelig etter brudd, trengte også jeg min avreagering . 

Det andre barnet skjønner heller ikke noe, og bor her fortsatt, det ille er at de to har kuttet kontakten også, og barnet som bor med meg, vil ikke vite av sin mor heller, da han sier hun oppfordret til å bryte med meg. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du missforstår, etter skilsmissen med han som 19 åring, har jeg festet hver lørdag i en periode på 2 år. Han sa ingenting om at det var ille, før han hadde flyttet ut. 

Så- du var periodedranker.

Og han synes det var vanskelig da, og synes sikkert det er vanskelig at du ikke har innsett dette og skadene det medførte.

Drikker du fortsatt?

Har du bedt om unnskyldning for at du påførte ham en vanskelig situasjon mtp din alkoholisme? 

Du kan jo kontakte fastlegen og be om henvisning til familieterapi for avhengighet i familier - og spørre om han vil være med på noe sånt. 

Forstod ikke helt relevansen av eksens handlinger her, men. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen gode råd her ?

Mener du virkelig at han som plutselig gikk gjennom en skilsmisse med foreldrene sine, "bare kunne ha flyttet ut" om det var for ille å bo med deg etterpå?

Høres ikke ut som du skjønner greia her. Skilsmisse er tøft for barn, både små og voksne. Å tro at han da bare pakker sakene sine og forlater deg når faren er tatt for å være utro og det er store endringer i livet.

Anonymkode: e47a6...a59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...