Gå til innhold

Dere med litt eldre barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to små 1 og 3 og sliter litt med å se for oss fremtiden. Vi ser på et hus som vi ønsker å kjøpe,og bo der lenge,  men barnerommene er små. Tipper de er rundt 7 kvm. Det er god takhøyde, så sånn sett romslig og så er det en kjellerstue i tillegg. 

ville dere tenkt det var problematisk med så små barnerom? 

Anonymkode: 3fc90...ba6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om de har en kjellerstue som de kan leke i med vennene sine så er det ikke problematisk med små barnerom. Da vil det fortsatt være attraktivt for venner å møtes hos dere.

Anonymkode: 78524...2ba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har alltid hatt 9 kvm hver, og det har vært mer enn nok. Lag gode oppbevaringssystemer, og se til at de har litt plass på gulvet til å leke. En kjellerstue er forøvrig gull; der kan man oppbevare leker, spill, turnmadrasser og barnebøker, samt ha tv og tv-spill. 

Hadde det vært mitt valg, hadde jeg lett kunnet gå for rom på 7 kvm😊

Anonymkode: 71602...648

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Det viktigste er at det er plass til en normal enkeltseng og et greit skrivebord. Vi har i tillegg valgt å ha klærne dems alternativt sted for å ikke bruke plass til garderobeskap.

Anonymkode: aa9ba...7ec

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Sørg for å ha orden, så går det helt fint. 

Skrevet

Helt greit med små barnerom når de har en hel kjellerstue å boltre seg på når de blir eldre. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Får de ha kjellerstua, så spiller det liten rolle at rommene er små! Det viktige er å finne gode oppbevaringsløsninger, og så er det lurt å sette av plass til et skrivebord, for det kommer en tid hvor det er praktisk.

Anonymkode: 868a8...f84

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem tenker jeg! Jenta på 13 fikk i sommer det største soverommet (lillebroren fikk eget rom, hennes gamle) og gikk da fra 7kvm til 15kvm. Fikk en liten sofa krok, større seng, sminkebord med mer og har stor plass. Og vet du hva, hun sitter fortsatt bare i sengen! Og når venner er på besøk; de sitter/ligger i sengen! Så det jeg tenkte om at hun trengte større rom, stemte ikke helt. Så lenge rommet har plass til en god seng.

Anonymkode: d909a...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har barn på 9 og 13 år, de har rom på ca 8 kvm. I tillegg har vi ett lite gjesterom på 8 kvm som også fungerer som «gamerom» med PlayStation. Det går helt fint 🙂

Anonymkode: e12a1...df3

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke soverom på 7–8–9 kvm normalen? 

Anonymkode: f21ba...4bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn har 20kvm soverom. 
Der er det tv kvelder med venner, overnatting. 
Før vi kjøpte større hus var det et ork med små soverom 😏 

Anonymkode: 9d92b...43e

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Når dere har kjellerstue er det i alle fall null problem med små soverom. Ellers synes jeg ikke unger er så interesserte i å være på rommene sine før de er ganske store, 10-12 år i alle fall. 

Et soverom på 7 kvm er vel heller ikke spesielt lite, jeg vokste opp på et rom som nok var rundt 4 kvm. Ikke hadde vi kjellerstue heller. Overlevde hele barndommen likevel ;) 

Endret av Anonymus Notarius
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er ikke soverom på 7–8–9 kvm normalen? 

Anonymkode: f21ba...4bc

6 er vel absolutt minstekravet, så jeg tenker 7 er lite🤷🏼‍♀️

ts

Anonymkode: 3fc90...ba6

Skrevet

Anbefaler å ha en sovesofa i kjellerstua, sånn at de kan sove der når de har en venn på overnatting😊 

Og så er det jo smart med loftsseng med skrivebord under😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...