NorthernLight Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Raymond Johansen varsler at det vil komme nye tiltak i hovedstaden innen veldig kort tid. På fredag ble det gjennomført 9000 tester i Oslo. Det siste døgnet ble det registrert 223 nye koronasmittede i Oslo. Det er nesten dobbelt så mange som samme dag i forrige uke Byrådet i Oslo har gjennom hele pandemien hatt som mål å holde skoler og barnehager åpne. Når smitten øker kraftig blant skoleelevene, sier Johansen at det kan bli aktuelt å stenge disse. https://www.tv2.no/nyheter/13886916/ Det er på tide med tiltak der smitten florerer for å si det sånn... Endret 14. mars 2021 av NorthernLight 5
Milky Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Ærlig talt.. skal han gjøre absolutt alt annet enn å slå ned smitten der den faktisk er? 17
Gjest havrekaffe Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Sjelden jeg ser ungdom holder avstand eller bruker munnbind, og festing nå er fullstendig dødfødt. Det burde de snart forstå.
Meg.no Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 2 minutter siden, Spicymami said: Ærlig talt.. skal han gjøre absolutt alt annet enn å slå ned smitten der den faktisk er? Blir vel noe sånn som å forby besøk for alle- bortsett fra de mellom 0-19-år samt innvandrere. 13
Psilocybe Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Portforbud er visst uaktuelt, men det blir derimot diskutert å innføre forbud mot å ferdes utendørs på visse tider av døgnet ... (Ja, jeg vet dette var en selvmotsigelse, men jeg parafraserer en faktisk uttalelse fra myndighetene.) 3
Milky Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Meg.no skrev (Akkurat nå): Blir vel noe sånn som å forby besøk for alle- bortsett fra de mellom 0-19-år samt innvandrere. 😂😂 sikkert Orker ikke trynet hans mer. Griner og griner om høy smitte men nekter å stenge skoler og nekter å stoppe arbeidsinnvandring. Så skal alle andre bedrifter og tjenester ta støyten for det 8
LedigNavn Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 Tiden er kommet for å bite i det sure eplet. Fint med skjerming av barn og unge. Denne gangen er det smitte de må skjermes mot. Hold bup og skolehelsetjenesten åpen. 15
clyde Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Raymond får stenge det han vil, jeg og barna flytter ut av Oslo mens dette varer. Får barnepass og hjelp av familie slik at jeg kan fokusere på studier, og så skal det bli digg å bo et sted med færre restriksjoner 😍 6
2ro Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 clyde skrev (Akkurat nå): Raymond får stenge det han vil, jeg og barna flytter ut av Oslo mens dette varer. Får barnepass og hjelp av familie slik at jeg kan fokusere på studier, og så skal det bli digg å bo et sted med færre restriksjoner 😍 Det unner jeg deg 🥰 Da slipper familien din å være bekymret for dere også. Vinn vinn 2
NorthernLight Skrevet 14. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2021 90 prosent av de positive coronaprøvene i hovedstaden er nå med den Britiske B.1.1.7 varianten.. 5
clyde Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 2ro skrev (Akkurat nå): Det unner jeg deg 🥰 Da slipper familien din å være bekymret for dere også. Vinn vinn Takk ❤️ Ja, nå fikk vi streng beskjed om å komme oss til helvete ut av Oslo. Har ikke sett dem siden julen 2019. Denne pandemien har tatt fra meg to jobber, men den skal faen ikke få ta fra meg studier og min fremtid. Jeg har barn som skal forsørges i mange mange år til. 6
Gjest shalott Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Er det sikkert at det kun er på skolene ungdom smittes? Jeg jobber med renhold på et kjøpesenter der jeg gjentatte ganger har sett store klynger med ungdom omtrent liggende oppå hverandre på mer avskjermede områder av senteret der de sjelden blir sett av andre. På bussholdeplasser står de som sild i tønne, det klemmes, jeg har overhørt flere samtaler om at til helga, da skal det festes. Barnehagebarn og barn i småskolen er det lettere å holde "kontroll" på, men jeg kan ikke se for meg en annen løsning enn fullstendig portforbud hvis man skal få alle tenåringer til å overholde avstandsreglene. På skolen kan man tross alt holde et visst oppsyn med dem. Utenom skole og hjem går mange fullstendig på selvstyr, og da ser det ut til å glippe for mange, selvfølgelig langt fra alle.
Hatsumomo Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 (endret) NorthernLight skrev (3 timer siden): Byrådet i Oslo har gjennom hele pandemien hatt som mål å holde skoler og barnehager åpne. Når smitten øker kraftig blant skoleelevene, sier Johansen at det kan bli aktuelt å stenge disse. Det er tror jeg er lurt, det er ingen vits i å stenge ned alt mulig annet hvis det er skolene/barnehagene som er smittebombene. Steng de ned i to uker, så vil jeg tro Oslo kommer over den verste kneiken. Endret 14. mars 2021 av Hatsumomo 2
13579 Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 shalott skrev (3 minutter siden): Er det sikkert at det kun er på skolene ungdom smittes? Jeg jobber med renhold på et kjøpesenter der jeg gjentatte ganger har sett store klynger med ungdom omtrent liggende oppå hverandre på mer avskjermede områder av senteret der de sjelden blir sett av andre. På bussholdeplasser står de som sild i tønne, det klemmes, jeg har overhørt flere samtaler om at til helga, da skal det festes. Barnehagebarn og barn i småskolen er det lettere å holde "kontroll" på, men jeg kan ikke se for meg en annen løsning enn fullstendig portforbud hvis man skal få alle tenåringer til å overholde avstandsreglene. På skolen kan man tross alt holde et visst oppsyn med dem. Utenom skole og hjem går mange fullstendig på selvstyr, og da ser det ut til å glippe for mange, selvfølgelig langt fra alle. Portforbud burde vært innført på døgnbasis i hele landet allerede for ett år siden, og behovet er fortsatt til stede. Forbudet må straks innføres for minst ett år overalt. Det må innføres straff for å åpne et vindu eller ei ytterdør, og det må føres streng kontroll med at avstandsregelen på minst 2 meter og munnbindbruk til en hver tid overholdes også i hjemmene. 2
Hatsumomo Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 13579 skrev (33 minutter siden): Det må innføres straff for å åpne et vindu eller ei ytterdør 2
Example Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 shalott skrev (47 minutter siden): Er det sikkert at det kun er på skolene ungdom smittes? Jeg jobber med renhold på et kjøpesenter der jeg gjentatte ganger har sett store klynger med ungdom omtrent liggende oppå hverandre på mer avskjermede områder av senteret der de sjelden blir sett av andre. På bussholdeplasser står de som sild i tønne, det klemmes, jeg har overhørt flere samtaler om at til helga, da skal det festes. Barnehagebarn og barn i småskolen er det lettere å holde "kontroll" på, men jeg kan ikke se for meg en annen løsning enn fullstendig portforbud hvis man skal få alle tenåringer til å overholde avstandsreglene. På skolen kan man tross alt holde et visst oppsyn med dem. Utenom skole og hjem går mange fullstendig på selvstyr, og da ser det ut til å glippe for mange, selvfølgelig langt fra alle. Jeg tror nok mange vil få seg en overraskelse når smitten ikke nødvendigvis går ned med det første når skolene i Oslo stenges. Mindre karantener og mindre testing blir det nok. Mer villsmitte, fordi ungdom har reket rundt i byen med mange forskjellige. Det vil nok ta tid før tallene synker. 9
mocca1 Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Synes saftige bøter er innafor! Da er det ikke verdt å henge med hele slekta eller klassekamerater. 4
Deterbaremeg Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Hatsumomo skrev (50 minutter siden): Det er tror jeg er lurt, det er ingen vits i å stenge ned alt mulig annet hvis det er skolene/barnehagene som er smittebombene. Steng de ned i to uker, så vil jeg tro Oslo kommer over den verste kneiken. Er det smitte i barnehagene? Lenke? 3
Hatsumomo Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Deterbaremeg skrev (9 minutter siden): Er det smitte i barnehagene? Lenke? Vet ikke om det er det i Oslo, men det er smitte i barnehager generelt rundt om, vært flere i Vestland og Rogaland. Åpne noen aviser derfra så kan du lese det selv. 4
Deterbaremeg Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Vet ikke om det er det i Oslo, men det er smitte i barnehager generelt rundt om, vært flere i Vestland og Rogaland. Åpne noen aviser derfra så kan du lese det selv. Jeg bor i Oslo. Det har aldri vært smitte i barnehagen til barna mine. Det gjør meg forbanna å vite at den vurderes stengt pga slapp håndheving i Oslo øst. 4
Anbefalte innlegg