Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er 11 dager gammel, og til nå har alt vært overraskende greit. Bør jeg forvente at det snart blir mer slitsomt? Noen som har erfaring med en enkel baby til å begynne med som så har blitt vanskeligere? Eller kan det hende jeg bare er veldig heldig?

Anonymkode: 8938f...591

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå å vent på at ting kan bli verre, nyt det bare! 

Kos deg med den lille og deres boble. 

Anonymkode: 7d490...f2c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en såkalt enkel baby helt frem til han var 8 måneder, da startet søvnproblemene og de vedvarer fremdeles nå som han er 3 år. 

Anonymkode: 00936...26a

• Liker 2
Skrevet

To enkle babyer helt fra start, ble aldri vanskelig. Nyt 🙃

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vår var enkel hele tiden (14 mnd nå). Alle sa «bare vent..!» men han har vært helt utrolig grei hele første året. Til og med da tennene kom, null problem. Sover godt og alt er bra.  

Høres ut som om du er en avslappet forelder som har fått en avslappet baby ❤️

Anonymkode: 56414...19e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så veldig individuelt og kan gå veldig i bølger. Ikke noe fasit på når det blir enklere eller verre. Det dummeste du kan gjøre er i hvert fall å gå og vente på at det skal bli verre. Nyt heller tiden. 

Anonymkode: ba6c8...84a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Lover at vi nyter i massevis! Har bare hørt så mye om hvor slitsomt det skal være, også er det egentlig stort sett bare fint, så lurte på om det var noe som kom etter hvert. Men da krysser jeg fingrene for at det fortsetter sånn her.

Anonymkode: 8938f...591

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to som var «enkle babyer», og fikk høre «Bare vent, så!» hver gang jeg fortalte noen at alt gikk kjempe fint. Vi sov masse og spiste godt. Jeg ble så lei at jeg vurderte å finne et eller annet jeg kunne klage på, bare for å få folk til å slutte :P

Venter nr 3 nå, krysser fingrene for at det blir like enkelt som sist 😄

Anonymkode: 00269...2b1

• Liker 3
Skrevet

Kan være du bare har en enkel baby😊 så bare å nyte🥰 klart det kan snu. Jeg også hadde en enkel baby til han ble fire mnd, gikk fra å sove natta gjennom til å sove oppstykket og mye vanskeligere å legge. Det er sånn enda nå som han er halvannet år. Men bortsett fra det så er han veldig enkel 😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en på 14 måneder og det har seriøst vært en dans på roser hele veien. Vi har ikke opplevd en eneste våkennatt eller hysterisk gråt. Alle sa, bare vent. Jeg gikk seriøst og gruet meg de første 6 månedene, og så lærte jeg å senke skuldrene. Det kan selvfølgelig snu en dag, men det går jeg ikke og bekymrer meg over. 

Nyt det, det er ikke sikkert det snur i det hele tatt 😊

Anonymkode: 33692...03c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Værre? Hva er det? Det er jo veldig individuelt hva folk anser som vanskelig, slitsomt, enkelt osv. Tenker du at å våkne hver 3. Time hele natten, så er det jo enkelt. Mens andre tenker at å kunne legge seg 00 og sove sammenhengende til klokka 06 er vanskelig. (Bare eksempel). Så det er jo etter forventninger, og hvordandu selv tenker.

Første barnet vårt var mye våken på nettene, og sov ikke igjennom før det var 1 år, og enda er det ikke alltid han sover igjennom, 3 år gammel. Men ellers har han egentlig alltid vært en enkel unge. Som har vært selvstendig, og god hele veien. Men så klart perioder hvor det har vært litt tøffere å være foreldre til han. Han sov lite fra 1. Natta hass.

Baby 2, sov 3-4 timer på dagen, og 5-7 timer på natt, før hun forventa mat, også sovnet hun igjen etter mat. Hele den første måneden. Så kom kolikken, og vi hadde det gående i 2 måneder. Da ble det jo værre etter ca 1 måned. Men ellers er hun også foreløpig en enkel baby.

Men tenk over, hva mener du er en enkel baby? Hva er "værre"? Hva forventer du? Venter du på at livet skal bli vanskelig med baby, da kommer nok den tiden snart. Lever du i nuet, og bare nyter de dagene som er enkle, så vil det føles mye bedre.ikke gå å vent. Alle har perioder som ikke er enkle med baby. Det å være syk som foreldre,er vanskelig (type omgangssyke, kraftig forkjølelse med feber ol), når barnet er veldig sykt, så er det ikke enkelt. Bekymringer, og tenker kommer. Nekter å tru at ingen har opplevd det. Men om en tenker at dette er midlertidig, der blir bedre snart. Så er det enklere å komme seg igjennom korte eller noe lengre perioder med tøffere tider. Også tider hvor baby opplever nye ting, og blir litt frustrert, til den knekker koden kan være litt utfordrende. Men vanskelig er et begrep ingen kan svare deg på. For det er din personlige erfaring, og formening om hva du forventet, og tenker som er svaret dær. Og noen barn er enkle hele veien, andre er mer utfordrende. Det er umulig å svare på

Anonymkode: 3f79f...1a6

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å bli verre i det hele tatt. Alle sa «bare vent» til meg også, og jeg gikk og ventet på noe som aldri kom. Nyt ❤️

Anonymkode: 70062...39d

Skrevet

Nyt det og ta hver fase og periode som det kommer. Jeg syntes nyfødt-4 måneder var en veldig enkel periode, men etter dette opplevde vi den klassiske søvnregresjonen og han har etter dette sovet mye dårligere på nettene. Våkner hyppigere og ammer mer. Er også vanskeligere å legge. Etter han rundet 5-6 Mnd har han også krevet enormt mye underholdning, er lei en leke etter noen minutter og kan ikke ligge for seg selv å leke i mer enn 3 min. Så sånn sett er det mer krevende! I tillegg sover han jo myyye mindre enn han gjorde i starten. Krevende, men artig da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du får krysse fingrene for at ting fortsetter slik. Her braket det løs med kolikk da baby var 3 uker. 

Anonymkode: a204a...8d3

Gjest Albbas
Skrevet

Søvn ble mye mer krevende fra 3-4 uker (med begge). Men så gikk andre ting enklere, så syns ikke det generelt ble verre altså... 

AnonymBruker
Skrevet

Andremann sov ekstremt mye de første to ukene. Ble selvfølgelig mer krevende etter det fordi baby trengte mer oppmerksomhet etter det, men hun var fortsatt ikke en krevende baby. Førstemann var krevende fra første sekund, klassisk klistremerkebaby fra første dag på sykehuset allerede. 

Anonymkode: ba517...cab

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne hadde en enkel baby, han er 2 år nå. Litt mer fart på, men fortsatt bare «enkel». Nyt det og kos deg 😊 

Anonymkode: 71cc6...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde «enkel» baby frem til ca. 4 uker, da braket det løs med kolikk, alvorlig refluks og store søvnproblemer frem til 3 år 😅 og en generelt svært krevende baby. Men man vet jo aldri, så nyt! 

Anonymkode: 9c2ab...21e

AnonymBruker
Skrevet

Synes også babyen sov masse og at alt gikk forbausende enkelt i starten. Det varte frem til babyen begynte å bevege seg rundt😅 Sover fortsatt godt på natten stort sett, så skal ikke klage, men er altså ikke et sekund man ikke er etter babyen som løper rundt, klatrer på bord, spiser på alt, roter, kaster ting osv😆 Så bare å nyte tiden nå med liten baby

Anonymkode: 4ac31...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Det ble aldri vanskelig med våre to :) Det kom noen perioder med dårligere søvn, men de gikk alltid over igjen. Det var en periode rundt ett år at den eldste ofte brukte lang tid (flere timer) på å sovne, og det var strevsomt. Men det gikk over det også, og hun sov dessuten godt når hun først sov. 

Anonymkode: e42e1...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...