Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 15 år og to barn sammen, så kjenner jeg at jeg har kommet til veis ende i forholdet jeg er i. Jeg har ingenting igjen å gi til han, og jeg er egentlig bare ferdig! Men det er så himla skummelt å skulle gjøre det slutt. Det føles så uoverkommelig ut! For min og ungenes del. 

Vi er så avhengige av hverandre for det praktiske og livene er så flettet sammen etter så mange år sammen. Økonomisk vil jeg klare meg greit. Men sånn ellers, så er det helt utenkelig å skulle være alene med alt. Noen som har noen gode råd på veien? Har utsatt det i et halvt år allerede fordi jeg ikke føler meg klar selv om jeg ikke vil ha han. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har garantert merket det... jeg vil råde deg til å bare gjøre det, bli enige om fordeling og barna, hus og hjem, snakk ut og fortsett med god tone. Er han der at han også kan gå videre alene eller kommer dette som et sjokk?

Anonymkode: 2dec3...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har garantert merket det... jeg vil råde deg til å bare gjøre det, bli enige om fordeling og barna, hus og hjem, snakk ut og fortsett med god tone. Er han der at han også kan gå videre alene eller kommer dette som et sjokk?

Vi har hatt våre opp og nedturer lenge. Noen nedturer verre enn andre. Han merker nok at noe foregår, men er ikke sikker på om han skjønner nøyaktig hva. God tone med han kan jeg bare glemme dessverre. Han har vært klar på det lenge, at ved et brudd, så kommer han til å lage helvete. Det har han sagt helt siden eldstemann ble født. 

AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (2 timer siden):

Vi har hatt våre opp og nedturer lenge. Noen nedturer verre enn andre. Han merker nok at noe foregår, men er ikke sikker på om han skjønner nøyaktig hva. God tone med han kan jeg bare glemme dessverre. Han har vært klar på det lenge, at ved et brudd, så kommer han til å lage helvete. Det har han sagt helt siden eldstemann ble født. 

Han erklærte sånn på forhånd at hvis du noen gang gjorde det slutt så skulle han lage et helvete? Han både prøver å skremme og kontrollere deg! Gjør alt papirarbeidet klart på forhånd. Alle formaliteter rundt penger osv.. snakk med en advokat som kan sette opp en plan for deg. Her sa eksmannen min (før vi fikk barn): Hvis jeg er den som går så kommer jeg til å være snill men hvis du går da blir det et helvete. 
Det satt alltid i bakholdet mitt. Jeg mistet respekten for han. 

Anonymkode: ac3d8...06d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Punkt 1: Vær skråsikker! Mann deg nok opp til å ikke endre beslutningen din uavhengig av responsen du får i retur. Prøv å hold deg rolig og kontrollert og fortell hvordan du har det og føler det. 
Det blir tøft - men jeg lover deg det blir myyye bedre! 

Punkt 2: Ha en plass å dra til de første dagene etter «praten». Gjør godt for begge å få litt space til å la ting synke inn og få reflektert litt - da unngår man gjerne også potensielle utmattende dager og diskusjoner. 

Anonymkode: 1e95d...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som helst sjans for at han kan komme til å forlate deg? Om du gjør deg kjedelig og uattraktiv. Mindre sexlyst. Kan det hende at han finner en annen og forlater deg?

Jeg var sammen med en type mann man ikke bør forlate. Jeg visste det ikke da. Ikke ville jeg forlate han heller. Han var utro og forlot meg for henne (jeg visste ikke om henne da). Dårlig samvittighet og det at han var redd for at jeg skulle oppdage hva som foregikk gjorde at bruddet gikk ganske greit.

Anonymkode: 5e009...f4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det noe som helst sjans for at han kan komme til å forlate deg? Om du gjør deg kjedelig og uattraktiv. Mindre sexlyst. Kan det hende at han finner en annen og forlater deg?

Er du klar over hvor mange år et slikt opplegg kan ta? 

Anonymkode: 08234...de8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (13 timer siden):

I helvete nå fikk jeg sjokk, den siste setningen din, det er jo manipulasjon og kontroll! Du må i allefall bort fra han der, jeg er enig i at du må fikse så mye som mulig på forhånd og sikre DEG uansett hva du tror han kan finne på for å å stikke kjepper i hjulene, så bare sier du det "jeg vil gjøre det slutt, her er sånn og sånn papir, jeg flytter om x- uker" og IKKE gi spillerom for tvil eller noe han kan utnytte om du skjønner. Han kan ikke ha vært enkel å leve med  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (15 timer siden):

Vi er så avhengige av hverandre for det praktiske og livene er så flettet sammen etter så mange år sammen. Økonomisk vil jeg klare meg greit. Men sånn ellers, så er det helt utenkelig å skulle være alene med alt. Noen som har noen gode råd på veien? Har utsatt det i et halvt år allerede fordi jeg ikke føler meg klar selv om jeg ikke vil ha han. 

Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal du bli alene om alt når han tydelig er en mann som har stilt opp for familien? Vil jo tro at 50/50 er naturlig for dere, og da er dere fortsatt 2 om alt, selv om du må håndtere ungene stort sett alene den uka de er hos deg. Til gjengjeld har du hele den uka uten ungene til å gjøre andre ting. Jeg fikk mye mer overskudd både til ungene og andre ting etter samlivsbruddet, selv om jeg da også gikk opp fra 90 til 100% jobb.

Anonymkode: 622a4...693

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er tilfelle så skal du ta kontakt med advokat først som sist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne skjønner jeg ikke. Hvorfor skal du bli alene om alt når han tydelig er en mann som har stilt opp for familien? Vil jo tro at 50/50 er naturlig for dere, og da er dere fortsatt 2 om alt, selv om du må håndtere ungene stort sett alene den uka de er hos deg. Til gjengjeld har du hele den uka uten ungene til å gjøre andre ting. Jeg fikk mye mer overskudd både til ungene og andre ting etter samlivsbruddet, selv om jeg da også gikk opp fra 90 til 100% jobb.

Etter at hun skrev det om at han truet med helvete ved brudd så ser jeg for meg at han vil IKKE gå med på noe ryddig samværavtale med barna og holde det i orden for å ta igjen på henne eller vise henne hvor feil hun tok ved å gå fra ham..

AnonymBruker
Skrevet

Den siste setningen er god nok grunn i seg selv til å dra. Hadde aldri holdt ut med noen som kommer med trusler 

Anonymkode: b5399...401

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

50/50 skjer ikke her dessverre. Pga hans jobb, så vil det maks bli annen hver helg hos han. Jeg står allerede mye alene, men nå har jeg i hvert fall litt avlasting innimellom

Skrevet

Jeg vet jo at jeg må gå. Jeg vet det her ikke er bra. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det. Hvordan formulere det? Hvordan stå i det når det herjer som verst. Hvordan klare å ivareta ungenes behov samtidig som jeg selv er nedkjørt og ødelagt? 

AnonymBruker
Skrevet
Jadzia skrev (1 time siden):

Jeg vet jo at jeg må gå. Jeg vet det her ikke er bra. Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det. Hvordan formulere det? Hvordan stå i det når det herjer som verst. Hvordan klare å ivareta ungenes behov samtidig som jeg selv er nedkjørt og ødelagt? 

Du må bevæpne deg med papirer løsninger og helst en advokat, finn ut hva du har og gjør det beste ut av det. Å bo med en mann som dette sliter deg ut mentalt og helt inn til kjernen av deg, jeg kan love deg at du får mer overskudd til deg og barna når han er ute av ditt liv. Du må bare ordne drg selv og barna best mulig og si til ham at nå er det over og så stå ved det, finn overbevisningen i deg selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...