AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Hvor langt kan man flytte med barnet mtp barnefar? Anonymkode: 7fa22...5f2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Jeg flyttet 70mil. Han har ikke samvær så da spilte det ingen rolle Anonymkode: c78dd...2a4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Hvor som helst i Norge, du må bare varsle 3 måneder før hvis det påvirker samværet. Anonymkode: 3a4dc...b78
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Dersom dere ikke har felles foreldreansvar, kan du flytte innenfor norges grenser. Jeg oppfordrer alle til å sette barnets beste først når man vurderer flytting. Jeg ville aldri vurdert å flytte ut av barnets skolekrets så lange barnet i det minste er i grunnskolen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Dersom dere ikke har felles foreldreansvar, kan du flytte innenfor norges grenser. Jeg oppfordrer alle til å sette barnets beste først når man vurderer flytting. Jeg ville aldri vurdert å flytte ut av barnets skolekrets så lange barnet i det minste er i grunnskolen. Man kan flytte med felles foreldreansvar også. Men ikke med delt bosted. Anonymkode: 3a4dc...b78 1
Hr. Aktiv Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Alterego666 skrev (1 minutt siden): Dersom dere ikke har felles foreldreansvar, kan du flytte innenfor norges grenser. Jeg oppfordrer alle til å sette barnets beste først når man vurderer flytting. Jeg ville aldri vurdert å flytte ut av barnets skolekrets så lange barnet i det minste er i grunnskolen. Dette. Men det er veldig lett å omgå denne regelen hvis man er egoist og kynisk nok. Det er bare å ta med seg barnet og flytte i samråd med advokat. Barnefar pålegges samværsnekt. Det opprettes en hastesak, men det tar noen mnd. før den er oppe i rettssystemet. Det vil gå i favør deg. Barnet har krav om skoleplass på den nye skolen og vil få innpass uansett pga. skoleplikt. Når saken kommer opp er det skjelden et spørsmål om hvorfor du gjorde dette og preimeres ved at barnet har funnet seg godt til rette og dermed skal det være en tungtveiende grunn for å flytte det tilbake. Iom. at far har hatt lite eller intet samvær den siste halve året eller mere vil også brukes som god argumentasjon for at du vil få gjennomslag for din sak. Er du i tvil om at det går så lever en bekymringsmelding på far. Retten tar ikke høyde for det som står i bekymringsmeldingen og om den er ubegrunnet, men ser bare på at det har kommet en bekymringsmelding og tar stilling på det.
Gjest Alterego666 Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan flytte med felles foreldreansvar også. Men ikke med delt bosted. Anonymkode: 3a4dc...b78 Det er nok korrekt. Takk for presisering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå