Gå til innhold

Overnattingsbesøk av svigers når man er syk og trøtt i 3.trimester.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det urimelig å sette foten ned for dette?

Er snakk om overnattingsbesøk som går over flere dager. Det pleier å føre med seg mye matlaging og annet styr. Dette er eldre folk som stort sett sitter i sofaen hele dagen med tv på full lydstyrke. De er dårlige til bens og har andre helseplager som gjør dem lite mobile. De kan ikke hjelpe til med noe, sett bort i fra å f.eks lese en bok for barnet eller legge puslespill. Etter 1/2 time er det tydelig at det begynner å bli for mye, og de må trekke seg unna barnet for å hvile ut i sofaen. Mitt største problem er at jeg ikke får sove da begge er storsnorkere og ligger på gjesterommet vegg i vegg med vårt soverom. (Det hjelper heller ikke å legge seg i stua eller på barnerommet for det nærmest rister i veggene av snorking).

Problemet er at min mann blir sur når jeg antyder at svigers-besøk bør vente til etter babyen er født. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor man på død og liv må besøke en sliten og høygravid kvinne nær termin. Vi giftet oss for 4 mnd siden og da var svigers gjester, så de har jo vært her for ikke lenge siden. Er jeg helt på jordet her? Det eneste jeg vil ha er litt egentid og ro. Kunne slenge meg på sofaen i pyjamas uten å ha gjester surrende rundt 24/7 :( 

Anonymkode: 12e88...cdc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Be mannen din om å stå for alt av mat og bevertning. Og putt plugger i ørene, du sover vel uansett ikke godt nå som du er gravid.

Noen dager uten pysjamas i sofaen fikser du, ta heller på deg en kosedress og la mannen din stå for resten. Og legg deg på soverommet om du trenger egentid. 

Det er ikke dine foreldre og ikke "ditt" besøk, ergo ikke ditt ansvar.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fullstendig uaktuelt! Da hadde jeg tatt inn på hotell så lenge. Skulle tro at en mann ønsket å la sin kjære som bærer hans barn å slappe av og samle krefter til en fødsel. 

Anonymkode: 33489...c02

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi lever samme liv! Blåkopi mine egne opplevelser.. Har dessverre aldri turt å si at det ikke passer, siden de bare bestiller flybilletter uten å sjekke om det er greit at de kommer. Til å få fnatt av! Synes mannen din bør ta praten og foreslå at de kommer senere siden du trenger å hvile deg og ikke er på topp akkurat nå. 

Anonymkode: 92bf0...b11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må de overnatte? Og hvis de må, kan de ikke sove en natt eller to i stedet for flere? Mannen din bør ta seg av alt det huslige. Det er faktisk ganske lenge siden om det er 4 måneder siden. Du er sikkert ikke i bedre form etter fødsel og kan slite med urolig baby og lite søvn. Jeg ville faktisk heller bitt tennene sammen nå og heller unngått overnatting med nyfødt. Har din mann søsken som kan bidra litt? Feks ta de med på en biltur så dere kan hvile litt eller ha de en natt hver?

Anonymkode: 750f5...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overnattingsbesøk i en pandemi? Dette kan umulig være i Oslo ... 

Anonymkode: 8c208...351

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overnattingsbesøk i en pandemi? Dette kan umulig være i Oslo ... 

Anonymkode: 8c208...351

Kan jo godt hende de er vaksinert. Er ikke ulovlig med besøk. De er jo ike flere enn 5 heller. Folk er hysterisk...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse svigerforeldrene egentlig?

Anonymkode: 7bc2d...85d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan vel ikke komme når babyen er nyfødt heller, antagelig? Så det kan bli ganske lenge uten å se sønnen sin og barnebarnet sitt. Tenk om det var ditt barn som var voksen, og ringer deg og sier, «nei mamma, vi sees om 8-9 måneder»....

Selvsagt synd med snorking, men de kan jo ikke hjelpe for alderen sin og at de kan bli slitne. 

Er noe annet om du tenker de kan komme på besøk innen rimelig tid, men når det kanskje er flere måneder til, er det litt uvennlig av deg. Kan dere ikke si f eks fire netter, og så stålsetter du deg for det? Husk det er jo foreldrene til mannen din, ikke bare dine svigerforeldre...

Anonymkode: b1057...566

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt ørepropper i ørene og latt mannen ta seg av alt av rengjøring, matlaging og oppvartning, i tillegg til å kontrollere lydnivå på TV, og så kan du komme og gå i stuen som du orker og vil.

Hvorfor er ikke det et alternativ? De fleste måltider klarer de vel selv å lage?

Anonymkode: ded03...a58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Send de på hotell. Evt. bestill hotellrom selv på mannens regning ;) 

Anonymkode: 637ee...cb2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ligge i pysjamas på sofaen mens svigers er der? Du er jo i tilstanden du er i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du leter etter problemer med svigers og synes synd på deg selv stakkars gravide, TS.

Anonymkode: 5efcc...e71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må de på død og liv komme nå?

jeg tror denne enorme besøks-trangen har sett sin tid.. det er forskjell på hvordan man lever i 2021 og 1960.. nå er begge i full jobb og man har generelt mindre fritid. 

Foreslå for mannen din at han kan ha endel FaceTime med dem, da vil de fortsatt ha kontakt men ikke på en påtrengende måte.. 

Anonymkode: 998b0...740

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er snakk om overnattingsbesøk som går over flere dager. Det pleier å føre med seg mye matlaging og annet styr. Dette er eldre folk som stort sett sitter i sofaen hele dagen med tv på full lydstyrke. De er dårlige til bens og har andre helseplager som gjør dem lite mobile. De kan ikke hjelpe til med noe, sett bort i fra å f.eks lese en bok for barnet eller legge puslespill. Etter 1/2 time er det tydelig at det begynner å bli for mye, og de må trekke seg unna barnet for å hvile ut i sofaen. Mitt største problem er at jeg ikke får sove da begge er storsnorkere og ligger på gjesterommet vegg i vegg med vårt soverom. (Det hjelper heller ikke å legge seg i stua eller på barnerommet for det nærmest rister i veggene av snorking).

Problemet er at min mann blir sur når jeg antyder at svigers-besøk bør vente til etter babyen er født. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor man på død og liv må besøke en sliten og høygravid kvinne nær termin. Vi giftet oss for 4 mnd siden og da var svigers gjester, så de har jo vært her for ikke lenge siden. Er jeg helt på jordet her? Det eneste jeg vil ha er litt egentid og ro. Kunne slenge meg på sofaen i pyjamas uten å ha gjester surrende rundt 24/7 :( 

Hvor langt er du på vei, TS?

De kommer til å snorke like mye og være like mye i veien rett etter at barnet er født uansett. Forstår at mannen din blir sur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må de på død og liv komme nå?

jeg tror denne enorme besøks-trangen har sett sin tid.. det er forskjell på hvordan man lever i 2021 og 1960.. nå er begge i full jobb og man har generelt mindre fritid. 

Foreslå for mannen din at han kan ha endel FaceTime med dem, da vil de fortsatt ha kontakt men ikke på en påtrengende måte.. 

Anonymkode: 998b0...740

Jeg ser for meg at mannen til TS foreslår at TS skal ha sin familie på Facetime og irriterer seg over den "enorme besøkstrangen" til hennes familie. Da hadde det vært baluba her.

TS skriver ikke hvor langt hun er på vei, bare "tredje trimester". Tredje trimester varer lenge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Helt fullstendig uakseptabelt. Si nei. Finner han seg ikke i det gå fra han. Da er han blåst.

Anonymkode: 177e2...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Heller tredje trimester enn like etter fødsel. Ellers er det innafor og be de bo på hotell. Jeg har min familie langt unna, og jeg vet min samboer ikke synes det er en fest når de kommer. Men han gjør det for min skyld. Sånn er det nesten bare. 

Og jeg ville bare ligget på sofaen i koseklær selv om svigers var der. Det må de tåle, det er jo familie:)

Anonymkode: b24be...b74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ser for meg at mannen til TS foreslår at TS skal ha sin familie på Facetime og irriterer seg over den "enorme besøkstrangen" til hennes familie. Da hadde det vært baluba her.

TS skriver ikke hvor langt hun er på vei, bare "tredje trimester". Tredje trimester varer lenge.

For meg var graviditeten tung fra uke 30. Det er vel i startfasen .Hele tredje trimester kan være jævlig. Helt graviditeten kan det. Mannen trenger ikke slave for kvinnen under graviditeten, men å dra inn masse besøk når hun er så dårlig er ingen offer for han. Da kan han dra på besøk heller, hvis han MÅ sosialisere seg akkurat da. Kunne vel kanskje avsatt de får siste ukene til sin gravide partner, men noen menn blir rare under graviditet. Er akkurat som at de da blir mindre støttende en noen gang 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For meg var graviditeten tung fra uke 30. Det er vel i startfasen .Hele tredje trimester kan være jævlig. Helt graviditeten kan det. Mannen trenger ikke slave for kvinnen under graviditeten, men å dra inn masse besøk når hun er så dårlig er ingen offer for han. Da kan han dra på besøk heller, hvis han MÅ sosialisere seg akkurat da. Kunne vel kanskje avsatt de får siste ukene til sin gravide partner, men noen menn blir rare under graviditet. Er akkurat som at de da blir mindre støttende en noen gang 

Hva med besteforeldrene som vil treffe barnebarnet sitt? Ingen perspektiver på dette?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...