Gå til innhold

Bukser til mennesker med brede hofter og smal midje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme problemet, men nå har jeg både svai i ryggen og en midje på ca 60 cm avhengig av hva jeg har spist den dagen. Jeg har konvertert til belter, og shorts og kjoler med knytting i livet.

Anonymkode: 715bc...7fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Livid er et merke produsert i trondheim, sant? Skal se om jeg finner den i Bergen!

Takk for tips om Levis 501 - en veldig gammel slager!

Anonymkode: 94733...a2a

Ja, Livid har butikker i Trondheim og Oslo. Usikker på om de kun selger i egne butikker eller via andre forhandlere i tillegg. Noen som vet? Jeg satser på en Oslo-tur post-korona 🙂

Håper 501 passer deg også! Jeg kjøpte den veldig stram og er glad for det. Videt seg litt ut. 

Anonymkode: 00111...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Lommene sitter på oppe på ryggen.  Ser helt idiotisk ut på en litt stor rumpe.

Anonymkode: 773c0...f46

??? Den er jo ment for de med rompe. 

Hilsen en med rompe

Anonymkode: 9f913...a81

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan selv legfe til Zami av Monki. Den er stor i størrelsen, så her må man gå litt ned. Jeg har denne i 28.

Levis ribcage'n er jeg rett for ble et bomkjøp.. dyr var den og, så det var irriterende. 

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problemet. Glipe i ryggen, pluss at jeg må hipse på buksa hele tiden fordi den siger ned. Ganske fornøyd med et par fra Weekday, de er stramme nok til å ikke sige ned, og nok stretch i til at jeg kan bruke en mindre størrelse og likevel få de over hoftene. Lei av skinny jeans nå da, så håper jeg kan finne en annen modell med rettere ben som passer! 

Link til Weekday buksene 

Anonymkode: cfe93...797

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt sk curvy jeans på Cubus, første jeans jeg har funnet som faktisk følger kvinnefasong og ikke bare kjennes ut som en ombygd mannfolkjeans... Ikke beste kvalitet jeg har vært borti riktignok men de funker. Mener jeg har vært borti curvy modeller andre steder også. 

Anonymkode: b4bba...8ba

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å ta med noen bukser du synes sitter fint i hoftene til en skredder. Det er ikke nødvendigvis dyrt å få sydd dem litt inn i livet så de passer deg bedre - særlig hvis du tar litt flere bukser i samme slengen.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene, TS! Jeg har samme problem, og har hatt samme problem helt siden jeg kom i puberteten og hoftene ble rundere. Uansett hvilken vekt jeg har hatt oppgjennom årene har jeg hatt dette problemet. Har også svai rygg som dere nevner.
Tror jeg har prøvd alle buksemodeller som finnes der ute, og jeg har egentlig gitt opp å finne en bukse som passer direkte fra butikken. De eneste buksene som passer er de som har strikk i livet, men de er vanskelig å finne dessverre. Ellers kjøper jeg bukser som passer over hoftene og så syr jeg inn buksestrikk i livet, og da sitter buksen godt. Det er samme type strikk som man bruker på bukser til små barn, som selges i garnbutikker. Er veldig enkelt å gjøre selv, men synes det er litt rart at ikke dette er noe bukseprodusentene tar hensyn til, vi er tross alt veldig mange kvinner i verden som har pærefasong og/eller svai rygg.

Anonymkode: b07ff...95b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere prøvd slim fit?'

jen4.jpg

Anonymkode: a6122...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg har hatt det problemet lenge. Hvis de går over hoftene er det nesten alltid luftige hull på ryggen om jeg bøyer meg :P

Jeg passer Hilfiger og Levis jeans generelt sett. Så jeg går for de. Lee passer absolutt ikke. 

Anonymkode: a5017...c79

• Liker 1
Skrevet

Floyd sine superstretch jeans med tre eller fire knapper er kjempe fine for din type figur. Brukt dem i alle de år og blir aldri lei. Vask på finvask og uten skyllemiddel så holder de lenge også. Finnes i jeans eller «vanlig» stoff i alle mulige farger. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp denne igjen. Her er ribcagen bak når jeg sitter. Ganske kjent eller?

20210327_084525.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

20210327_084525.jpg

Hva med å ta på et belte? Da synes vel ikke dette?

Anonymkode: 906eb...83b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva med å ta på et belte? Da synes vel ikke dette?

Anonymkode: 906eb...83b

Sant - eller få det sydd inn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 16.46):

Jeg hadde akkurat det samme problemet da jeg var tynnere..

Uansett spør jeg om konkrete tips om jeans og bukser til folk med samme kroppsfasong som meg selv. Uavhengig av om jeg er tynn/tykk. 

Jeg er 171 høy med timeglassfigur, og går jevnt opp og ned i vekt over hele kroppen. På mitt tynneste hadde jeg 92 cm rundt hoftene og 59 cm rundt livet, nå veier jeg 10 kg mer og måler 102/70 cm.

Så det er faktisk ikke sånn at alle får rettere figur av å gå ned i vekt. 

Har samme problem som deg ts, så holder meg til tights, skinny jeans og paperbag bukser. Eller kjoler/skjørt. :)

Anonymkode: 802a1...b89

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Gina Tricot sin Molly, og Levi's har flere modeller. Har selv timeglassfasong, og etter å ha oppdaget de merkene der kunne jeg også bruke bukser :P Veide tidligere 72 kg, 92 cm hofter og 62 cm livvidde. 161 høy. Anbefales!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 8.49):

20210327_084525.jpg

Det der er jo ingen ting, er derfor man har belter.

Trodde du hadde virkelig stort gap, selv har jeg det og kan ikke bruke bukser. Går bare i skjørt og kjoler. 

Anonymkode: 8248d...0d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 8.49):

20210327_084525.jpg

Det der er helt normalt...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det der er helt normalt...

Ok - men det er likevel irriterende! Jeg liker ikke at bukser sitter sånn og hvis det er normalt er det bedre at de lager bedre bukser (spør du meg). De sitter trangt over hoftene, men jeg kunne tstt den inn fem cm i livet. Pluss at den skulle vært sydd med mer svai, sånn at jeg ikke føler jeg må åpne knappen på bukse foran når jeg sitter..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 19.31):

??? Den er jo ment for de med rompe. 

Hilsen en med rompe

Anonymkode: 9f913...a81

Og rumpa ser større ut med små lommer som sitter på ryggen. 

Anonymkode: 773c0...f46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...