AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Hei! Jeg er en ganske typisk norsk kvinne, rent kroppsformmessig, skulle man tro, men synes bukser er vanskelig å finne. Jeg har litt brede hofter men en ganske smal midje. Var innom Carlings i går, men blant alternativene de hadde (orker ikke mer skinny jeans) var det heller magert. Problemet med for mange jeans er at jeg får en glipe bak. Jeg endte opp med en ribcage straight ancle fra Levis, men også den har en glipr bak og jeg er redd den blir for stor i livet etterhvert. Jeg vil ha en kul bukse, gjerne jeans, som får rumpa mi, til å se bra ut. Er det for mye å be om? Kom gjerne med tips. Så konkret som mulig. Jeg er ca kanskje 166 høy og 68-70 kilo (mao - ganske normal). Anonymkode: 94733...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KoopaTroopa Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 Har akkurat samme problem, alltid hatt. Blir til at jeg enten går med bukser jeg får akkurat pressa over hofta uten at en eller annen søm rakner (og likevel får jeg "glippe"), eller at jeg må gå med belte hvis buksa er egnet til det. Så tar gjerne imot forslag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg har samme problem. Og har konkludert med at det er en kroppsfasong som ikke kler jeans, med mindre det er skinnyjeans. Da har jeg til og med vært hos noen av de største varehusene i USA, og bedt de ansatte finne alternativer til meg, og prøvd opp mot 20+ ulike merker. Kroppsnære kjoler og blyantskjørt er definitivt det fineste til min kroppsfasong. Bruker jeg bukser holder jeg meg til leggings (Zara har tykke varianter som ser ut som bukser). Selv når det gjelder turklær må jeg holde meg til tights. Enhver turbukse med litt volum som passer over hoftene har en del stoff til overs over magen. Anonymkode: 5b6e0...7d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 Vel, med den vekten/høyden er du jo overvektig. Har du smal midje må jo hoftene dine være ganske store, og da er det dessverre vanskelig å finne bukser som sitter fint. Jeg har vært der selv, ganske nøyaktig samme vekt og høyde. Det ble lettere da jeg gikk ned i vekt, for med allerede slank midje, krympet ikke den noe nevneverdig, mens hoftene gjorde det. Ser at du ikke vil bruke skinny jeans, men det var i hvert fall det eneste jeg ikke så dum ut i. Strechy skinny jeans er å anbefale. Anonymkode: 4482f...ff1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, med den vekten/høyden er du jo overvektig. Har du smal midje må jo hoftene dine være ganske store, og da er det dessverre vanskelig å finne bukser som sitter fint. Jeg har vært der selv, ganske nøyaktig samme vekt og høyde. Det ble lettere da jeg gikk ned i vekt, for med allerede slank midje, krympet ikke den noe nevneverdig, mens hoftene gjorde det. Ser at du ikke vil bruke skinny jeans, men det var i hvert fall det eneste jeg ikke så dum ut i. Strechy skinny jeans er å anbefale. Anonymkode: Hva har min BMI-status med saken å gjøre? Som forresten er normalvektig. Anonymkode: 94733...a2a 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har min BMI-status med saken å gjøre? Som forresten er normalvektig. Anonymkode: 94733...a2a På 68 kg er du akkurat innenfor normalvekt, på 69 og 70 kg er du overvektig. Som sagt har jeg vært der selv. Jeg nevnte det fordi jeg vil tro at du har ganske stor forskjell mellom hofter og midje, og dermed er det rett og slett vanskelig å finne bukser som sitter fint. Bukser er stort sett laget for folk som har fettet noe jevnere fordelt. Har du vurdert bukser i annet stoff? Altså ikke joggebukser, men hverdagsbukser i annet materiale enn jeans. Anonymkode: 4482f...ff1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På 68 kg er du akkurat innenfor normalvekt, på 69 og 70 kg er du overvektig. Som sagt har jeg vært der selv. Jeg nevnte det fordi jeg vil tro at du har ganske stor forskjell mellom hofter og midje, og dermed er det rett og slett vanskelig å finne bukser som sitter fint. Bukser er stort sett laget for folk som har fettet noe jevnere fordelt. Har du vurdert bukser i annet stoff? Altså ikke joggebukser, men hverdagsbukser i annet materiale enn jeans. Anonymkode: 4482f...ff1 Jeg hadde akkurat det samme problemet da jeg var tynnere.. Uansett spør jeg om konkrete tips om jeans og bukser til folk med samme kroppsfasong som meg selv. Uavhengig av om jeg er tynn/tykk. Anonymkode: 94733...a2a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): På 68 kg er du akkurat innenfor normalvekt, på 69 og 70 kg er du overvektig. Som sagt har jeg vært der selv. Jeg nevnte det fordi jeg vil tro at du har ganske stor forskjell mellom hofter og midje, og dermed er det rett og slett vanskelig å finne bukser som sitter fint. Bukser er stort sett laget for folk som har fettet noe jevnere fordelt. Har du vurdert bukser i annet stoff? Altså ikke joggebukser, men hverdagsbukser i annet materiale enn jeans. Anonymkode: 4482f...ff1 Jeg tar gjerne imot tips om bukser i annet stoff 😊 Jeg er 38 år, så vil gjerne se kul og laid back ut (men ikke som en fjortiss ) Anonymkode: 94733...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Del Skrevet 14. mars 2021 bikbok «peach» jeans Anonymkode: 9f913...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): På 68 kg er du akkurat innenfor normalvekt, på 69 og 70 kg er du overvektig. Som sagt har jeg vært der selv. Jeg nevnte det fordi jeg vil tro at du har ganske stor forskjell mellom hofter og midje, og dermed er det rett og slett vanskelig å finne bukser som sitter fint. Bukser er stort sett laget for folk som har fettet noe jevnere fordelt. Har du vurdert bukser i annet stoff? Altså ikke joggebukser, men hverdagsbukser i annet materiale enn jeans. Anonymkode: 4482f...ff1 Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke aner hva jeg veier, da jeg ikke eier vekt. Men jeg klemmer meg greit inn i en bukse str. 29 og der har jeg stort sett vært de siste 10 årene, med litt opp og ned. Kan godt være jeg er overvektig, men ikke så veldig. Jeg har en litt stor "sprettrumpe", som jeg gjerne vil fremheve, mens det ennå er bittelitt på moten. Anonymkode: 94733...a2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hei! Jeg er en ganske typisk norsk kvinne, rent kroppsformmessig, skulle man tro, men synes bukser er vanskelig å finne. Jeg har litt brede hofter men en ganske smal midje. Var innom Carlings i går, men blant alternativene de hadde (orker ikke mer skinny jeans) var det heller magert. Problemet med for mange jeans er at jeg får en glipe bak. Jeg endte opp med en ribcage straight ancle fra Levis, men også den har en glipr bak og jeg er redd den blir for stor i livet etterhvert. Jeg vil ha en kul bukse, gjerne jeans, som får rumpa mi, til å se bra ut. Er det for mye å be om? Kom gjerne med tips. Så konkret som mulig. Jeg er ca kanskje 166 høy og 68-70 kilo (mao - ganske normal). Anonymkode: 94733...a2a Jeg er ca 30 cm slankere rundt midjen enn rundt hoftene og har denne fra Lee. Sitter godt i livet. Er 1,76 og 65 kg. Har buksa i 30/35. Den er litt kort i beina men moten er jo sånn. https://www.zalando.no/lee-carol-jeans-straight-leg-dark-buxton-le421n07t-k12.html Anonymkode: 773c0...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): bikbok «peach» jeans Anonymkode: 9f913...a81 Lommene sitter på oppe på ryggen. Ser helt idiotisk ut på en litt stor rumpe. Anonymkode: 773c0...f46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke aner hva jeg veier, da jeg ikke eier vekt. Men jeg klemmer meg greit inn i en bukse str. 29 og der har jeg stort sett vært de siste 10 årene, med litt opp og ned. Kan godt være jeg er overvektig, men ikke så veldig. Jeg har en litt stor "sprettrumpe", som jeg gjerne vil fremheve, mens det ennå er bittelitt på moten. Anonymkode: 94733...a2a Jeg er 166 cm og veier 78 kg. Bruker 27/28 i bukser. Trener tung styrke! Bmi har mao ikke så mye å si. Anonymkode: 72a6b...346 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 166 cm og veier 78 kg. Bruker 27/28 i bukser. Trener tung styrke! Bmi har mao ikke så mye å si. Anonymkode: 72a6b...346 Har du typisk eplefigur da, siden du kan bruke så smale bukser til å veie såpass mye? Anonymkode: 773c0...f46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vel, med den vekten/høyden er du jo overvektig. Har du smal midje må jo hoftene dine være ganske store, og da er det dessverre vanskelig å finne bukser som sitter fint. Jeg har vært der selv, ganske nøyaktig samme vekt og høyde. Det ble lettere da jeg gikk ned i vekt, for med allerede slank midje, krympet ikke den noe nevneverdig, mens hoftene gjorde det. Ser at du ikke vil bruke skinny jeans, men det var i hvert fall det eneste jeg ikke så dum ut i. Strechy skinny jeans er å anbefale. Anonymkode: 4482f...ff1 Det stemmer kanskje for deg, men alle er forskjellige. Jeg har samme kroppsfasong. Og problemet var mye større da jeg var yngre, og undervektig (BMI på 18). Da fantes det knapt en bukse som passet, unntatt tights med ekstra lengde. Med litt mer vekt på kroppen ble proporsjonene bedre. Anonymkode: 5b6e0...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Del Skrevet 14. mars 2021 Kan denne tråden ikke handle om vekt, og handle om klestips, eller? Samme om man veier 100 kg - man bør kunne finne klær som man ser bra ut i. Jeg har en ganske normal form for norske kvinner. Litt "baktung" HI Anonymkode: 94733...a2a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Det har vært slik hele mitt voksne liv, selv om jeg har gått opp og ned i vekt. Jeg prøvde levis ribcage her en dag og fikk som vanlig glipe i korsryggen. 501 passet derimot perfekt. Jeg følger også med for å få tips om hva som finnes der ute. Men vi er alle forskjellige, selv om vi kanskje har lignende kroppsform. Selv har jeg blitt tipset om Livid, men det finnes ikke her jeg bor og jeg tør ikke bestille. Sjansen for at den passer og at jeg treffer størrelsen er veldig liten. En kul jeans som ikke sitter riktig er ikke så kul lenger, spør du meg. Mitt kjedelige råd er derfor å prøve ulike jeans til du finner en som passer. Anonymkode: 00111...871 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Det har vært slik hele mitt voksne liv, selv om jeg har gått opp og ned i vekt. Jeg prøvde levis ribcage her en dag og fikk som vanlig glipe i korsryggen. 501 passet derimot perfekt. Jeg følger også med for å få tips om hva som finnes der ute. Men vi er alle forskjellige, selv om vi kanskje har lignende kroppsform. Selv har jeg blitt tipset om Livid, men det finnes ikke her jeg bor og jeg tør ikke bestille. Sjansen for at den passer og at jeg treffer størrelsen er veldig liten. En kul jeans som ikke sitter riktig er ikke så kul lenger, spør du meg. Mitt kjedelige råd er derfor å prøve ulike jeans til du finner en som passer. Anonymkode: 00111...871 Livid er et merke produsert i trondheim, sant? Skal se om jeg finner den i Bergen! Takk for tips om Levis 501 - en veldig gammel slager! Anonymkode: 94733...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. mars 2021 #19 Del Skrevet 14. mars 2021 (endret) Jeg har alltid hatt det problemet. Er slank med smal midje og vekta plassert på rumpe/lår, men tror ikke hovedproblemet er for stor forskjell mellom midje og hofter (for hos meg er ikke forskjellen større enn rundt 15 cm), men at jeg har svai rygg - det har kanskje du også, TS? Jeg går sjelden i bukser (utenom leggings og joggebukser som jeg går med hjemme) på grunn av dette. Bruker kjoler og skjørt. Endret 14. mars 2021 av Anonymus Notarius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjøbanan Skrevet 14. mars 2021 #20 Del Skrevet 14. mars 2021 Anonymus Notarius skrev (12 minutter siden): Jeg har alltid hatt det problemet. Er slank med smal midje og vekta plassert på rumpe/lår, men tror ikke hovedproblemet er for stor forskjell mellom midje og hofter (for hos meg er ikke forskjellen større enn rundt 15 cm), men at jeg har svai rygg - det har kanskje du også, TS? Jeg går sjelden i bukser (utenom leggings og joggebukser som jeg går med hjemme) på grunn av dette. Bruker kjoler og skjørt. Ja, svai rygg, det stemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå