Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nordmenn flyktet pga sult? Når da? 

Anonymkode: d116f...fe9

Her ho faktisk rett🤔

jeg er blandet. Mine oldeforeldre flyktet til England for lenge siden, det var lite jobb her i Norge, dermed ikke penger eller mat. Du kan si de var fattige. Så flyktet oldefaren min til England og giftet seg da der. Bestemoren min som er da halvt kom til Norge i ung alder 

Anonymkode: 63296...4f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn flyktet pga sult? Når da? 

De flyktet vel ikke, men emigrerte til USA

Anonymkode: 75161...543

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Om islam var den "sanne religionen" hvorfor er muslimske land de fattigste landene i verden?  Om islams gud eksisterer så hater han tydeligvis muslimer og elsker kristne og ikke-troende.

Selv muslimer hater islam og sine medmuslimer. Muslimer flykter sine hjemland og er villig til å gjøre hva som helst for å få bo i et kristent/ikke troende land.  Dette er ubestridte fakta. 

Anonymkode: cc201...360

Det at muslimer flykter fra sin hjemland had ingenting med religionen I seg selv og gjøre om du leser den hellige quranen og forstår den riktig så står det flere vers om at det er haram og drepe uskyldige mennesker og haram og skade uskyldige mennesker. Selvforsvar er noe annet alle har lov til og forsvare seg selv selv her I norge. Du kan jo ikke sitte og skrive hva gud tenker og hvem gud elsker selvom noen lever ett tøft liv så betyr ikke det at allah ikke elsker de. Men allah tester alle mennesker og de som ikke forlater islam og troen og praktiserer islam riktig har større sjangs for og gå inn til paradiset. men fordommsfulle mennesker som sprer redsel rundt islam og snakker stygt om prophet fred være med han går det verre med. Det er en veldig stor synd. Vi alle har vært I gjennom vanskeligere tider of det betyr ikke at allah ikke elsker oss. Vi mennesker har også en hjerne som Allah har gitt oss for og tenke med handlingene vi mennesker gjør kan du ikke legge skylder på allah for. Det er menneskene sin feil og ikke Allah  sin feil.

Anonymkode: 671b1...15a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her ho faktisk rett🤔

jeg er blandet. Mine oldeforeldre flyktet til England for lenge siden, det var lite jobb her i Norge, dermed ikke penger eller mat. Du kan si de var fattige. Så flyktet oldefaren min til England og giftet seg da der. Bestemoren min som er da halvt kom til Norge i ung alder 

👍🏼 Det tenkte jeg ikke på en gang. Så for meg type krig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

👍🏼 Det tenkte jeg ikke på en gang. Så for meg type krig

Altså at det var pga av sult folk flyktet under krigen😅 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

_Basert_ på kristne verdier😊 

Vi har religionsfrihet og vi muslimer har like mye rett som kristene😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du er Kristen ikkesant? Du vet hva Jesus sier om homofile og transseksuale ikke sant? At de aldri skal inn I guds rike. Jesus sa også at Han aldri Kom TIL og endre sitt ord. I det nye testamentet endret mange av ordene seg noe Jesus sa at Han aldri kom TIL og gjøre så det nye tesramentet stemmer ikke. Dessuten var det normalt for flere 100 år siden for kristene og gifte seg og få barn også I norge. I en alder av 14/16 år hva synes du om det? Da er de vel I følge deg pedofile de og? Du kan ikke sammenligne prophet Mohammed Fred være med Han sin tid  med tiden vi lever I nå. Jeg er Muslim og det Betyr ikke  at jeg er pedofil og synes det er greit at barn gifter seg det er selfølgelig ikke greit. Vi lever I en hele annen tid nå. selvom det var normalt og gifte seg tidlig  mange 100 år siden. Btw slik var det i kristendommen og i Gamle dager i norge og Bibelen og den hellige queanen har faktisk mye tilfelles men den hellige  quranen har aldri blitt endret på I motsettning til bibelen som er blitt endret TIL det nye testamentet den hellige quranen er allahs ord og vil aldri bli endret på.

For 100 år siden og tilbake var det normale I norge å gifte seg og få barn i slutten av 20 årene - begynnelsen av 30 årene. Bare veldig rike giftet seg unge. 

Anonymkode: 8b0ea...182

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har religionsfrihet og vi muslimer har like mye rett som kristene😉

Men tror ikke du skjønner hva det vil si at noe er basert på noe. Heldigvis har vi religionsfrihet, det er jeg enig i

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hvis det viser seg at du tok feil, og havner i helvete. Hva gjørdu da? 
muslimer som har overlevd nær døden opplevelser går som regel vekk fra islam.....

de skjønte at de hadde blitt forført av en religion som baserer seg på oss vs dem. 
Så hva skjer når du endelig skjønner. At du har blitt forført av antikrist...

Jeg vet selv at islam er den eneste ekte og sanne religionen jeg har ett spessiellt bånd med allah og Allah svarer meg hvergang jeg ber.❤ Jeg bare vet at islam er riktig for meg og ekte. Litt vanskelig og forklare da dette er privat og I mellom meg og allah men jeg er nok ikke den eneste muslimen som føler det slik🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull! Har du lest det gamletestamentet og vers fra det gamle testamentet? Vår prophet mohammed fred være med han beordret aldri Heller til folkemord mot annerledestroende og voldtok  Heller ikke mindreårige.

As all biographers of the Prophet agree that he consummated his marriage with Hazrat Aisha in the year 2 Hijri it can be conclusively said that she was 19 at that time and not nine as alleged in the aforementioned hadiths.

Vår prophet mohammed fred være med han ofret seg for oss muslimer❤ og var god mot alle. Problemet var at ikke troende og annerledestroende ville drepe prophet mohammed fred være med han og de andre som fulgte prophet Mohammed fred være med han sine fotspor da Islam ble en religion. Fordi de ikke likte at den riktige og sanne og ekte religionen islam❤ så ønsket de ikke troende og annerledestroende og gå etter prophet mohammed fred være med han og hans venner/familie og drepe de og da forsvarte de seg. Og det hadde sikkert du også gjort om noen prøvde og drepe deg og dine og?!

Les deg opp I den hellige quranen og se på filmer som omhandler historie om prophet mohammed fred være med han før du skriver påstander som ikke stemmer.

I det gamle testamentet står det også at jesus sier at han ikke kommer til og endre sine ord problemet er at I det nye testamentet ble nettopp det endret derfor stemmer ikke det nye testamentet med det jesus sa. Da om du er kristen må du følge det gamle testament hvis ikke blir det feil Fordi jesus sa at ikke noe skulle eller kom til og bli endret

Hadde vi gjort det hadde vi aldri latt hjernevaskede muslimer få komme hit.

Det ble nettopp kjent at politiet skal bære våpen i 8 nye uker på grunn av trusselen fra voldelige islamister. mohammeds største og mest dedikerte fans.

Fred være med ham, skriver du. Hvorfor blir det da ufred hvor enn ideologien hans spres?

Anonymkode: aff21...530

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det norske samfunnet er grunnlagt på kristne verdier. 

9369F170-7F63-4C35-85C1-651C263D4792.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

De som bodde mekka  hvilken religion hadde? 
noen var kristene som holdt på å endre den Bibelen du leser idag, for å tjene penger på noen nytt. De ble jo skremt når en profet kom for det hadde de tatt bort i den nye testamentet, de ville ikke at de skulle krige mit guds ord så de ville drepe han helt og bli kvitt han.  Det kan du ikke vite for du leser jo ikke historier. 
Ihvertfalll det var spennende de innrømmete selv. Og når koranen tar dette opp med at Bibelen ble endret så tro på det, ikke benekte, du kommer ikke langt, for du var jo ikke der.

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hvis det viser seg at du tok feil, og havner i helvete. Hva gjørdu da? 
muslimer som har overlevd nær døden opplevelser går som regel vekk fra islam.....

de skjønte at de hadde blitt forført av en religion som baserer seg på oss vs dem. 
Så hva skjer når du endelig skjønner. At du har blitt forført av antikrist...

Vet ikke om du leste utøya saken, men jeg kan fortalte deg og en som ble muslim etter utøya.

Vel han låste seg på do sammen med mange andre, han så ei jente som tilba Allah, da begynte han også naturlig og si Allah hjelp meg helt naturlig, og innerste inne spurte han Allah vis han kommer seg unna ville han bli muslim for han tilba Gud naturlig og det måtte være en grunn til.

Allah ser og hører han vet hva som er i andre hjerte uten at man sier det. Gud hjelp han å komme seg unna dette og gutten ble muslim. For en fin historie ble veldig rørt av dette.

her er en link du kan selv se. Sånn er mennesker de tror ikke uansett hva man sier. 

https://www.nrk.no/video/morten-ble-muslim-etter-utoya-katastrofen_160687

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Her ho faktisk rett🤔

Veldig trist og se hvor mye hat flykninger får I norge da nordmenn selv har vært flykninger men de tar det vel forgjeves og glemt den vanskelige tiden de var I?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det at muslimer flykter fra sin hjemland had ingenting med religionen I seg selv og gjøre om du leser den hellige quranen og forstår den riktig så står det flere vers om at det er haram og drepe uskyldige mennesker og haram og skade uskyldige mennesker. Anonymkode: 671b1...15a

Det har 100% med den undertrykkende religionen å gjøre jo. Samfunnene deres ligger i grus på grunn av all volden, uvitenheten og undertrykkelsen av all fremgang som følger med. Hvorfor vil dere at det samme skal skje her? Hvorfor vil dere ha krig, mord, voldtekt og ødeleggelse?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De som bodde mekka  hvilken religion hadde? 
noen var kristene som holdt på å endre den Bibelen du leser idag, for å tjene penger på noen nytt. De ble jo skremt når en profet kom for det hadde de tatt bort i den nye testamentet, de ville ikke at de skulle krige mit guds ord så de ville drepe han helt og bli kvitt han.  Det kan du ikke vite for du leser jo ikke historier. 
Ihvertfalll det var spennende de innrømmete selv. Og når koranen tar dette opp med at Bibelen ble endret så tro på det, ikke benekte, du kommer ikke langt, for du var jo ikke der.

Du mener altså at de kristne i Mekka startet krig mot Mohammed når han dukket opp med sin nye religion. Du mener de kristne i Mekka hadde fjernet innhold fra det nye testamentet der det ble profetert at en ny profet skulle komme, og ble derfor så skremt da Mohammed dukket opp at de ville drepe ham for å bli kvitt ham. Ettersom jeg ikke har for uvane å lese slike historier, er det flott at vi har deg på plass som kan informere oss alle. Og disse kristne i Mekka innrømmet visst da selv at de fant dette veldig spennende. Vi skal altså tro på at bibelen ble endret fordi det mener du står i koranen. Du mener det er logisk å forsvare den påstanden med at ingen kan benekte at bibelen ble endret som ikke var der selv da det ifølge deg skal ha skjedd. For å gjøre din lange historie kort, hevder du det var de kristne i Mekka som startet krig med ham da han først offentliggjorde at han var profet. Det var altså ikke jøder eller noen tilhørende andre trosretninger. Du mener det var de kristne i Mekka som konspirerte for å drepe ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har 100% med den undertrykkende religionen å gjøre jo. Samfunnene deres ligger i grus på grunn av all volden, uvitenheten og undertrykkelsen av all fremgang som følger med. Hvorfor vil dere at det samme skal skje her? Hvorfor vil dere ha krig, mord, voldtekt og ødeleggelse?

For å svare på spørsmålet ditt vi vil ikke ha krig, vi liker ikke krig? På hvilken måter tror du at menneske vil ha mord og krig og voldtekt, dette hater alle mennesker og vil selvfølgelig ikke at det skje her. Når noen kommer til Norge ser de fremtid i det, de får barn. Hvorfor tror du at de vil ødelegge seg og barna deres. Det gir ikke mening. Lurer på om du er dum. Hvorfor i allllll verden tror du mennesker vil krig og vold, og mord i eller andre sted når de selv har flyktet fra, og hvorfor flyktet disse når de liker å hode på med sånt i hjemlandet deres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er morsom islam spredde den sanne religionen, og ikke alle ville det de var skeptiske. Før krigen mobbet alle profeten, de kastet steiner, alle mot en var det. Etter neon tok i mot religionen litt og litt ble de også mobbet, mobbingen ble til krig, de ville at noen skulle følge en man som var i mot at de tilba statuser, her er det mye historie islam er fred ingen krig. Den blir bare hatet fordi den er den sanne religionen. Hvorfor tror du mange er i mot islam uten grunn.

Dette høres ut som nazisme. Bytt ut mohammed og muslimer med den germanske rase og bytt ut kristne/ikke-muslimer med jøder og kommunister, så har du nøyaktig samme tankegods og strategier.

«Buhu, tyskerne, det eneste rette folk, vil jo bare beskytte seg mot de fæle jødene og andre som vil ødelegge dem, det ville hvem som helst gjort. Tysketne har aldri brukt vold, bare selvforsvar mot Polen og andre land som tar fra tyskerne leverommet sitt»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 13.38):

Jeg er muslim og støtter ikke undertrykkelse av noen slag jeg er kvinne og velger selv hvordan jeg vil kle meg og hvordan jeg vil leve livet mitt jeg bruker hijab og er stolt over det ingen har tvunget meg men det er noe jeg vil bruke selv. Jeg ber 5 gangen om dagen og har muslimske venner og kristene venner jeg er snill mot de som er snille mot meg og de som er fordommsfulle og slemme holder jeg meg unna jeg fokuserer på meg og mitt og ikke hva andre gjør rundt. Det får være mellom de og allah. De fleste muslimer som er I norge lever slik. Og ikke for og spore av men det har aldri vært terrorangrep utført av muslimer I norge men terrorangrep fra etnisk norske høyre ekstremister og hatefulle demonstrasjoner fra SIAN har det vært en del av. Så jeg vil vel egenklig si at SIAN og Anders behring breivik of han som drepte stesøstra si I bærum OG som gikk til angrep I en mosque I bærum er mye farligere en oss muslimer som praktiserer vår religion i fred og ro.

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 13.44):

For å svare på spørsmålet ditt vi vil ikke ha krig, vi liker ikke krig? På hvilken måter tror du at menneske vil ha mord og krig og voldtekt, dette hater alle mennesker og vil selvfølgelig ikke at det skje her. Når noen kommer til Norge ser de fremtid i det, de får barn. Hvorfor tror du at de vil ødelegge seg og barna deres. Det gir ikke mening. Lurer på om du er dum. Hvorfor i allllll verden tror du mennesker vil krig og vold, og mord i eller andre sted når de selv har flyktet fra, og hvorfor flyktet disse når de liker å hode på med sånt i hjemlandet deres.

Dette helt enig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er muslim og støtter ikke undertrykkelse av noen slag jeg er kvinne og velger selv hvordan jeg vil kle meg og hvordan jeg vil leve livet mitt jeg bruker hijab og er stolt over det ingen har tvunget meg men det er noe jeg vil bruke selv. Jeg ber 5 gangen om dagen og har muslimske venner og kristene venner jeg er snill mot de som er snille mot meg og de som er fordommsfulle og slemme holder jeg meg unna jeg fokuserer på meg og mitt og ikke hva andre gjør rundt. Det får være mellom de og allah. De fleste muslimer som er I norge lever slik. Og ikke for og spore av men det har aldri vært terrorangrep utført av muslimer I norge men terrorangrep fra etnisk norske høyre ekstremister og hatefulle demonstrasjoner fra SIAN har det vært en del av. Så jeg vil vel egenklig si at SIAN og Anders behring breivik of han som drepte stesøstra si I bærum OG som gikk til angrep I en mosque I bærum er mye farligere en oss muslimer som praktiserer vår religion i fred og ro.

Det ser de ikke alt de er opptatt, useriøse media greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...