Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ler 😅

For du kan virkelig ikke ha lest det samme som meg. 
drep drep drep. Det er jo alt som gjennomsyrer hele boka. Jeg tar på korset etter å ha berørt dette skriftet. Det er ondskapens sendebud dere tilber.....men dere skjønner det ikke. 
en god Gud skriver ikke slikt. Vil ikke mennesker så vondt. 

B09CB35B-AE76-4762-9141-EC3ABE810182.jpeg

Anonymkode: 75161...543

Har du lest bibelen?

https://www.nordlys.no/bibelen/kristendom/dette-er-de-javligste-tingene-som-star-i-bibelen/s/5-34-354959

Islam er den beste og den eneste sanne religionen. Den hellige quranen er Heller ikke blitt endret på I motsettning til bibelen. Den hellige quranen er Allah's ord❤

Anonymkode: 671b1...15a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lest bibelen?

https://www.nordlys.no/bibelen/kristendom/dette-er-de-javligste-tingene-som-star-i-bibelen/s/5-34-354959

Islam er den beste og den eneste sanne religionen. Den hellige quranen er Heller ikke blitt endret på I motsettning til bibelen. Den hellige quranen er Allah's ord❤

Ikke blitt endret på. Det er jo hovedproblemet til Koranen. At den er oversatt på utallige måter. 
du argumenterer forøvrig ikke. Du bare kommer med påstander som du tror djevelen du tilber liker å høre fra deg. Basert innerst inne på en frykt for å havne i helvete og ikke få komme tilparadis og pule på jomfruer.....

logikk. Det er ikke akkurat forenelig med islam. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå sier du masse tull her.

men greit skal forklare deg hva profeten sa når man skulle krige, obs her var det ikke muslimer som startet krigen, men kristene de mente ny religion var bare tull, at Muhammed skulle drepes. Selvfølgelig måtte de da beskytte seg men nok med det.

Anonymkode: 63296...4f1

Hva er dette for noe tull? Islam ble grunnlagt og spredd med sverdet. Islam bygger på tanken om at man kan bli rik om plyndrer naboland/nabostammer. Det var slik Islam ble spredd. Muslimene så at deres naboland Persia og Det bysantinske riket hadde mye velstand, men ikke var i stand til å forsvare seg. Så da bestemte muslimene seg for å først plyndre og til slutt okkupere sine naboland. 

Hadde "profeten" vært i mot krig så hadde islam aldri blitt grunnlagt, islam er krig. 

Anonymkode: cc201...360

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du lest bibelen?

Er det ikke kjipt å bo i et land der kulturen og samfunnet er basert på kristne verdier?.

Hvis Islam og koranen er den beste religionen hvorfor er det da sånn at stort sett alle land der muslimer er majoriteten har en eller en annen form for problemer som gjør at befolkningen ønsker å flytte til vestlige land?.

Anonymkode: 83b26...0cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er dette for noe tull? Islam ble grunnlagt og spredd med sverdet. Islam bygger på tanken om at man kan bli rik om plyndrer naboland/nabostammer. Det var slik Islam ble spredd. Muslimene så at deres naboland Persia og Det bysantinske riket hadde mye velstand, men ikke var i stand til å forsvare seg. Så da bestemte muslimene seg for å først plyndre og til slutt okkupere sine naboland. 

Hadde "profeten" vært i mot krig så hadde islam aldri blitt grunnlagt, islam er krig. 

Du er morsom islam spredde den sanne religionen, og ikke alle ville det de var skeptiske. Før krigen mobbet alle profeten, de kastet steiner, alle mot en var det. Etter neon tok i mot religionen litt og litt ble de også mobbet, mobbingen ble til krig, de ville at noen skulle følge en man som var i mot at de tilba statuser, her er det mye historie islam er fred ingen krig. Den blir bare hatet fordi den er den sanne religionen. Hvorfor tror du mange er i mot islam uten grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke kjipt å bo i et land der kulturen og samfunnet er basert på kristne verdier?.

Hvis Islam og koranen er den beste religionen hvorfor er det da sånn at stort sett alle land der muslimer er majoriteten har en eller en annen form for problemer som gjør at befolkningen ønsker å flytte til vestlige land?.

USA andre land med makt styrer, hva tror du sjekk iS hvorfor er ikke alle muslimer is eller støtter dem. Det er et klar synt at dette har ikke noe med islam æ gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå sier du masse tull her.

men greit skal forklare deg hva profeten sa når man skulle krige, obs her var det ikke muslimer som startet krigen, men kristene de mente ny religion var bare tull, at Muhammed skulle drepes. Selvfølgelig måtte de da beskytte seg men nok med det.

her er reglen som gjelder, når man skal krige.

ikke begynn å drep, før de angriper dere.

ikke drep et uskyldig menneske.

ikke drep barn, eller mor.

ikke ødelegg et tre, eller hus.

ikke drep prest som tilber Gud.

hva forstår du ikke at dette menneske kan væte et forbilde. Og la meg fortelle deg som var imot han ble muslimer til slutt, etter de innså sin feil. De var bare skeptiske. 

Hvilke kristne er det du sikter til at startet krig mot Mohammed?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er ikke kjipt for å svare på spørsmålet, Allah skapte verden det er verken din eller min eller noen sin, sant alle kan tilhøre et land. Men hos Allah er alle steder lik. Og jeg kan praktisere religionen min som jeg vil her i vesten også. Jeg faster, kler overdekket, lese koranen, står mitt på natta å tilber min Gud, hva annet skulle jeg gjøre? Er evig takknemlig for religionen min.🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er morsom islam spredde den sanne religionen, og ikke alle ville det de var skeptiske. Før krigen mobbet alle profeten, de kastet steiner, alle mot en var det. Etter neon tok i mot religionen litt og litt ble de også mobbet, mobbingen ble til krig, de ville at noen skulle følge en man som var i mot at de tilba statuser, her er det mye historie islam er fred ingen krig. Den blir bare hatet fordi den er den sanne religionen. Hvorfor tror du mange er i mot islam uten grunn.

Om islam var den "sanne religionen" hvorfor er muslimske land de fattigste landene i verden?  Om islams gud eksisterer så hater han tydeligvis muslimer og elsker kristne og ikke-troende.

Selv muslimer hater islam og sine medmuslimer. Muslimer flykter sine hjemland og er villig til å gjøre hva som helst for å få bo i et kristent/ikke troende land.  Dette er ubestridte fakta. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er ikke kjipt for å svare på spørsmålet, Allah skapte verden det er verken din eller min eller noen sin, sant alle kan tilhøre et land. Men hos Allah er alle steder lik. Og jeg kan praktisere religionen min som jeg vil her i vesten også. Jeg faster, kler overdekket, lese koranen, står mitt på natta å tilber min Gud, hva annet skulle jeg gjøre? Er evig takknemlig for religionen min.🙂

Du svarte ikke på spørsmålet. Den her islamske gaslightingen er gjennomskuet for lenge siden. 
dere slenger ut brannfakler. Så biter noen på, fordi de ønsker debatt, når dere så får respons, svarer dere noe taquiatull for å fremstå fromme og uskyldige, mens dere innerst inne ikke sier noe, fordi dere er kneblet for å kritisere deres gud.

si meg så: hvorfor har muslimer som har hatt nær døden opplevelser aldri fine historier å fortelle? Men ild og djevelskap og frykt. Svar meg på det. 

( ja, det er kanskje langt unna, men dette er et religionsforum 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei islam kom til Norge, jeg konverterte til islam, jeg er norsk Gud hjalp meg med å forstå den vakre religion. Jeg praktiserer religionen min i mitt land, ingenting skulle mangle. Bare at nordmenn skulle åpne seg litt for sannheten.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kristene bor jo ikke vare vesten kjære. I arabiske land før Muhammed var det jo kristene og jøder og folk som tilba statuser. Alle kunne gjøre hva de ville. 

Det der er ikke noe nytt. Jeg lurer konkret på hvilket tilfelle du sikter til når du skrev at kristne startet krig mot Mohammed for å drepe ham fordi de mente hans religion bare var tull?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette jeg er helt enig!🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om islam var den "sanne religionen" hvorfor er muslimske land de fattigste landene i verden?  Om islams gud eksisterer så hater han tydeligvis muslimer og elsker kristne og ikke-troende.

Selv muslimer hater islam og sine medmuslimer. Muslimer flykter sine hjemland og er villig til å gjøre hva som helst for å få bo i et kristent/ikke troende land.  Dette er ubestridte fakta. 

dette er bare en test de som har noe blir testet og de som ikke har blir testet. For man skal hjelpe andre som trenger vis Allah har gitt deg noe. Og man skal være tålmodig og takknemlig når det kommer til sult. Ikke alle klager på sult, men de ber om hjelp det er forskjell.

og når det kommer til krig er det de som har makt som ødelegger. Alt kan forandre seg med døgnet. Se Norge tilbake når de flyktet til andre steder på grunn av sult. Det er jo ikke så rart. Kanskje om noen år til skal du å flykte hvem vet.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!🙂 islam er den eneste sanne og ekte religionen ingen kan gjøre noe med det. Vår prophet fred være med han har kjempe for oss muslimer og vi kan aldri bli like perfekte som han fred være med han. Men vi kan prøve så godt vi kan og følge hans fotspor fred være med han. Jeg har sluttet og bruke tiden min på og diskutere islam med uvitende brukere her inne Fordi diskusjonen tar aldri slutt da det er noen som rett og slett ikke ønsker og ta til seg fakta fra muslimer her inne som deg og meg. Det er bare og ignorere de. Det sa prophet mohammed fred være med han også. ignorer satan og fokuser på allah la syndene dems være mellom dem og allah for det finnes bare 1 gud og det er allah og prophet Mohammed fred være med han er Allah's prophet og sendebud. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

dette er bare en test de som har noe blir testet og de som ikke har blir testet. For man skal hjelpe andre som trenger vis Allah har gitt deg noe. Og man skal være tålmodig og takknemlig når det kommer til sult. Ikke alle klager på sult, men de ber om hjelp det er forskjell.

og når det kommer til krig er det de som har makt som ødelegger. Alt kan forandre seg med døgnet. Se Norge tilbake når de flyktet til andre steder på grunn av sult. Det er jo ikke så rart. Kanskje om noen år til skal du å flykte hvem vet.  

Nordmenn flyktet pga sult? Når da? 

Anonymkode: d116f...fe9

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel norge er ikke ett kristelig land lenger og vi har religionsfrihet så hvem som helst kan tro på hva de vil🙂 on du synes det er trist så kan du jo flytte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel norge er ikke ett kristelig land lenger og vi har religionsfrihet så hvem som helst kan tro på hva de vil🙂 on du synes det er trist så kan du jo flytte.

_Basert_ på kristne verdier😊 

Anonymkode: d116f...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (9 minutter siden):

Det der er ikke noe nytt. Jeg lurer konkret på hvilket tilfelle du sikter til når du skrev at kristne startet krig mot Mohammed for å drepe ham fordi de mente hans religion bare var tull?

De som bodde mekka  hvilken religion hadde? 
noen var kristene som holdt på å endre den Bibelen du leser idag, for å tjene penger på noen nytt. De ble jo skremt når en profet kom for det hadde de tatt bort i den nye testamentet, de ville ikke at de skulle krige mit guds ord så de ville drepe han helt og bli kvitt han.  Det kan du ikke vite for du leser jo ikke historier. 
Ihvertfalll det var spennende de innrømmete selv. Og når koranen tar dette opp med at Bibelen ble endret så tro på det, ikke benekte, du kommer ikke langt, for du var jo ikke der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette!🙂 islam er den eneste sanne og ekte religionen ingen kan gjøre noe med det. Vår prophet fred være med han har kjempe for oss muslimer og vi kan aldri bli like perfekte som han fred være med han. Men vi kan prøve så godt vi kan og følge hans fotspor fred være med han. Jeg har sluttet og bruke tiden min på og diskutere islam med uvitende brukere her inne Fordi diskusjonen tar aldri slutt da det er noen som rett og slett ikke ønsker og ta til seg fakta fra muslimer her inne som deg og meg. Det er bare og ignorere de. Det sa prophet mohammed fred være med han også. ignorer satan og fokuser på allah la syndene dems være mellom dem og allah for det finnes bare 1 gud og det er allah og prophet Mohammed fred være med han er Allah's prophet og sendebud. 

Og hvis det viser seg at du tok feil, og havner i helvete. Hva gjørdu da? 
muslimer som har overlevd nær døden opplevelser går som regel vekk fra islam.....

de skjønte at de hadde blitt forført av en religion som baserer seg på oss vs dem. 
Så hva skjer når du endelig skjønner. At du har blitt forført av antikrist...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...