Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
JaVel skrev (36 minutter siden):

Det som er hovedregelen var at Aisha ble gift da hun var 6 år og ekteskapet ble " konsumert" da hun var 9 år. 

Ikke dra det med 6 år. Nå vet vi egentlig ikke når de giftet seg. Forskjellige kilder. Men kan faktisk tro ho var mindre enn 18 åring, for det er ikke så rart å bregne voksen når man er 18 år kom jo ikke for lenge siden, bruk tid på å finne norske historie for lenge siden, i den aldre omsorgen jeg jobber hos, har den pasienten sin bestemor faktisk Giftet seg når ho var 12 år. Åjjj det var jo ikke mange år det. Ikke se tilbake i tid. Finn kanskje din oldeforeldre? 

Anonymkode: 63296...4f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 16.27):

"Øye for øye, tann for tann" er et direkte sitat fra Bibelen.... So

Anonymkode: 1efd4...145

Ja i GT. Men i NT tar jo Jesus avstand fra dette og sier i stedet "hvis noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er Muhammad som nekter muslimer å få leve som de vil. Om en muslim ønsker å forlate Islam så risikerer han/hun dødsstraff. Sånn sett er jeg mye hyggeligere mot muslimer enn Muhammad, jeg ønsker ikke noe av dere drept. 

Anonymkode: cc201...360

Det mange muslimer tror er hets og hat er ikke det. Det er medynk og en følelse av « stakkars deg som ikke før tenke selv, og som er hjernevasket til å tro på denne onde guden» 

Anonymkode: 75161...543

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jabx said:

Ja i GT. Men i NT tar jo Jesus avstand fra dette og sier i stedet "hvis noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til".

Jesus tar ikke avstand fra det nei det er det gamle testament son teller da jesus også sa at han aldri kom til og endre på noe av de han sa.

Anonymkode: 671b1...15a

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det står IKKE i Wikipedia at Aisha Fred være med hun var ni eller ti år det står ingen steder når Aisha fred være med hun og prophet Mohammed Fred være med Han giftet seg På det tidspunktet.  og forlove seg i Islam vs gifte seg er 2 helt forskjellige ting dessuten har ikke muslimer sex før etter ekteskapet så da blir det feil og kalle Han overgriper og pedofil? De giftet seg da Aisha fred være med hun var 16/19 år I følge hadith og vers og det jeg har lest (er Muslim og har studert islam I hele mitt liv) Dessuten så var det meget normalt og gifte seg I meget ung alder I kristendommen også. 

Du forstår at når du må skrive fred være med i alle mulige setninger, blir man helt sprø av å lese det? 
helt galskap. Det er utrolig irriterende....

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei det står ingen steder. Når de giftet seg. Det står forskjellige ting om det og vært flere diskusjoner og spekulasjoner om det men det er faktisk ingen som vet det og da blir det veldig dumt og komme med beskyldninger og pekefinger på det. Om vi hadde vist om frakt når de giftet seg så hadde det også stått I den hellige quranen for det er I den hellige quranen alt står. Og det er den hellige quranen vi muslimer leser og følger.

Aisha selv fortalte hvor gammel hun var da hun ble gift med Profeten ( https://muflihun.com/bukhari/58/234 ). Som muslim så vet du at ekstremt mye informasjon kommer fra Hadith, hva mennesker som levde samtidig og tett på Profeten fortalte om ham og samfunnet rundt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg husker bl.a alle stedene det sår « for de er vantroen de skal drepes» 

Ellers, det jeg husker best, er fraværet av ordet kjærlighet. Det nevnes ikke 

Også er det som å hele veien lese «dette står i Bibelen, men det er feil, tro heller på meg, og drep de som ikke tror deg for hvis de ikke tror er de. Antro og skal halshugges. 

ellers positivt, for p ta noe av det også, er at det står hvordan mennesker som faktisk ikke er muslimer, i handlinger og gjer Inger kan være bedre muslimer enn dårlige muslimer. 

Nå sier du masse tull her.

men greit skal forklare deg hva profeten sa når man skulle krige, obs her var det ikke muslimer som startet krigen, men kristene de mente ny religion var bare tull, at Muhammed skulle drepes. Selvfølgelig måtte de da beskytte seg men nok med det.

her er reglen som gjelder, når man skal krige.

ikke begynn å drep, før de angriper dere.

ikke drep et uskyldig menneske.

ikke drep barn, eller mor.

ikke ødelegg et tre, eller hus.

ikke drep prest som tilber Gud.

hva forstår du ikke at dette menneske kan væte et forbilde. Og la meg fortelle deg som var imot han ble muslimer til slutt, etter de innså sin feil. De var bare skeptiske. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det mange muslimer tror er hets og hat er ikke det. Det er medynk og en følelse av « stakkars deg som ikke før tenke selv, og som er hjernevasket til å tro på denne onde guden» 

Anklager om hets og hat blir ofte brukt som overdrivelser for å føre fokus bort fra saklig debatt og lettere innta en offerrolle og demonisere meningsmotstandere. I slike tilfeller blir det en form for hersketeknikk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du forstår at når du må skrive fred være med i alle mulige setninger, blir man helt sprø av å lese det? 

Skulle akkurat til å skrive det samme! Ser helt fordummende ut

Anonymkode: d116f...fe9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 16.3.2021 den 11.08):

Mye av bablingen din i tråden består av avsporinger og hersketeknikker.

Du er jo ikke bedre selv du gjør akkuratt det samme! Du hevder noe som ingen vet. Hadde alle vært sikkere pa når de giftet seg hadde det stått I den hellige quranen. Uavhengi om de giftet seg da hun var 19 år eller 12 år så var det normalt for flere 100 år siden også I norge 😉 det gjør ingen til pedofil av den grunn. Det som var normalt for flere 100 år siden er ikke normalt I dag. I det gamle testamentet står det også at alle de som ikke tror på jesus skal brenne I helvette osv kvinner ble drept osv osv jesus sa også at ingenting av det han sa skulle bli endret og at homofile ikke hører guds riket til.

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.27):

Nå sier du masse tull her.

men greit skal forklare deg hva profeten sa når man skulle krige, obs her var det ikke muslimer som startet krigen, men kristene de mente ny religion var bare tull, at Muhammed skulle drepes. Selvfølgelig måtte de da beskytte seg men nok med det.

her er reglen som gjelder, når man skal krige.

ikke begynn å drep, før de angriper dere.

ikke drep et uskyldig menneske.

ikke drep barn, eller mor.

ikke ødelegg et tre, eller hus.

ikke drep prest som tilber Gud.

hva forstår du ikke at dette menneske kan væte et forbilde. Og la meg fortelle deg som var imot han ble muslimer til slutt, etter de innså sin feil. De var bare skeptiske. 

Dette helt riktig! Tusen takk det er dette jeg har prøvd og forklare også men det blir vanskelig når de fleste her inne ikke gidder og ta til seg fakta

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jesus tar ikke avstand fra det nei det er det gamle testament son teller da jesus også sa at han aldri kom til og endre på noe av de han sa.

Han tar jo avstand fra det når han sier at man heller skal vende det andre kinnet til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.26):

Kanskje Fordi jeg er sterkt troende og har respekt for alle Allah's sendebud. I motsettning til deg og andre her inne. Blir kvalm av ignoransen og den artogante holdningen deres og fremmedfrykten deres

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.21):

Ikke dra det med 6 år. Nå vet vi egentlig ikke når de giftet seg. Forskjellige kilder. Men kan faktisk tro ho var mindre enn 18 åring, for det er ikke så rart å bregne voksen når man er 18 år kom jo ikke for lenge siden, bruk tid på å finne norske historie for lenge siden, i den aldre omsorgen jeg jobber hos, har den pasienten sin bestemor faktisk Giftet seg når ho var 12 år. Åjjj det var jo ikke mange år det. Ikke se tilbake i tid. Finn kanskje din oldeforeldre? 

Helt enig. Det som var normalisert I "gamledager" er ikke normalt I disse dager. 

jabx skrev (På 16.3.2021 den 11.49):

Han tar jo avstand fra det når han sier at man heller skal vende det andre kinnet til.

Men han sa også at ingenting av det han sa kom til og bli endret så da betyr jo det at det Nye testamentet bare er oppspinn. Fordi det gamle testamentet kom før det nye testamentet og ingenting av det som sto I det gamle testamentet kom til og bli endret I følge jesus

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men han sa også at ingenting av det han sa kom til og bli endret så da betyr jo det at det Nye testamentet bare er oppspinn. Fordi det gamle testamentet kom før det nye testamentet og ingenting av det som sto I det gamle testamentet kom til og bli endret I følge jesus

Kilde, takk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 11.55):

Kilde, takk

Det har jeg lagt ut flere ganger her inne du får lese deg opp her I tråden

AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 23.23):

I følge (bibelen og jesus I kristendommen) så sa jesus 

Gud forandrer aldri på sine løfter, og han trekker seg heller aldri fra det han har lovet. Det står i Bibelen, Salmene 89,35. Jeg vil ikke vanhellige min pakt og ikke endre det jeg har talt.

derfor stemmer ikke det nye testamentet. Det gamle testamentet kom før det nye testamentet. Det nye testamentet ble endret og forandret of det strider I mot verset fra jesus.

Kilde, takk

Ok her er bevis

Kilde, takk

følge (bibelen og jesus I kristendommen) så sa jesus 

Gud forandrer aldri på sine løfter, og han trekker seg heller aldri fra det han har lovet. Det står i Bibelen, Salmene 89,35. Jeg vil ikke vanhellige min pakt og ikke endre det jeg har talt.

derfor stemmer ikke det nye testamentet. Det gamle testamentet kom før det nye testamentet. Det nye testamentet ble endret og forandret of det strider I mot verset fra jesus.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke Jesus som endrer noe her, vanlige folk som deg endrer mye, jeg lover deg den Bibelen du leser og andre bibler er ikke samme. Det skulle aldri bli tillatt at homofile gifter seg i kirka, hvilken bibel er det som tillater dette? Spise gris?ha barn utenfor ekteskapet? 

Skrevet

Du er jo ikke bedre selv du gjør akkuratt det samme! Du hevder noe som ingen vet. Hadde alle vært sikkere pa når de giftet seg hadde det stått I den hellige quranen. Uavhengi om de giftet seg da hun var 19 år eller 12 år så var det normalt for flere 100 år siden også I norge 😉 det gjør ingen til pedofil av den grunn. Det som var normalt for flere 100 år siden er ikke normalt I dag. I det gamle testamentet står det også at alle de som ikke tror på jesus skal brenne I helvette osv kvinner ble drept osv osv jesus sa også at ingenting av det han sa skulle bli endret og at homofile ikke hører guds riket til.

Da har du misforstått. Du har hevdet hun var 16/19. Andre her har hevdet hun var 6 og 9, og også 18. Jeg har ikke hevdet noe bestemt om hennes alder annet enn å opplyse om at diverse hadither påstår hun var 6 og 9. Jeg har ikke påstått at Mohammed var pedofil. At personer som ellers anses som troverdige av muslimer flest, har nedskrevet at Mohammed, som vel da var i 50-årsalderen, giftet seg med hva vi i dag anser som en mindreårig jente, er ikke akkurat tillitsvekkende. I en debatt om Mohammed som forbilde kan man nesten ikke unnlate å ta dette med i vurderingen. Hva Jesus blir påstått å ha sagt og gjort må på samme måte tas med i vurderingen av Jesus som forbilde. En utfordring med Jesus er at oversettelser av bibelen kan inneholde feiloversettelser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok her er bevis

følge (bibelen og jesus I kristendommen) så sa jesus 

Gud forandrer aldri på sine løfter, og han trekker seg heller aldri fra det han har lovet. Det står i Bibelen, Salmene 89,35. Jeg vil ikke vanhellige min pakt og ikke endre det jeg har talt.

derfor stemmer ikke det nye testamentet. Det gamle testamentet kom før det nye testamentet. Det nye testamentet ble endret og forandret of det strider I mot verset fra jesus.

Hvilket vers mener du at Jesus sier det? Uansett er dette bare en eneste lang avsporing. Spørsmålet var hvem som er best forbilde. Jesus foran Mohammed hver eneste dag! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kilde, takk

Her kan du også lese 

https://www.nordlys.no/bibelen/kristendom/dette-er-de-javligste-tingene-som-star-i-bibelen/s/5-34-354959

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 12.04):

Hvilket vers mener du at Jesus sier det? Uansett er dette bare en eneste lang avsporing. Spørsmålet var hvem som er best forbilde. Jesus foran Mohammed hver eneste dag! 

https://www.nordlys.no/bibelen/kristendom/dette-er-de-javligste-tingene-som-star-i-bibelen/s/5-34-354959

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 12.00):

Det er jo ikke Jesus som endrer noe her, vanlige folk som deg endrer mye, jeg lover deg den Bibelen du leser og andre bibler er ikke samme. Det skulle aldri bli tillatt at homofile gifter seg i kirka, hvilken bibel er det som tillater dette? Spise gris?ha barn utenfor ekteskapet? 

Det er jo det jeg skriver her. At jesus sa at han ikke kom til og endre på noe av de han sa derfor stemmer ikke det nye testamentet. Jeg er ikke kristen jeg er muslim. 

AnonymBruker
Skrevet

Som en muslim kan jeg ikke velge mellom de to. Vi respekterer alle profeter like mye. 

Anonymkode: d6a2b...774

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en muslim kan jeg ikke velge mellom de to. Vi respekterer alle profeter like mye. 

Anonymkode: d6a2b...774

Helt enig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...