Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 3/14/2021 at 4:46 PM, AnonymBruker said:

Et sitat Jesus tok direkte avstand fra. Det er jo hva som gjør Jesus til en god rollemodell. Hadde Jesus kun sagt: Gjør som dere alltid har gjort så hadde det ikke vært noe poeng med Jesus, Kristendom og Det nye testamentet.  Jesus ble korsfestet nettopp fordi han ønsket å endre på den gamle praksisen. 

Anonymkode: cc201...360

I følge (bibelen og jesus I kristendommen) så sa jesus 

Gud forandrer aldri på sine løfter, og han trekker seg heller aldri fra det han har lovet. Det står i Bibelen, Salmene 89,35. Jeg vil ikke vanhellige min pakt og ikke endre det jeg har talt.

derfor stemmer ikke det nye testamentet. Det gamle testamentet kom før det nye testamentet. Det nye testamentet ble endret og forandret of det strider I mot verset fra jesus.

Anonymkode: 671b1...15a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du får lese versene som jeg la til tidligere her I tråden så kanskje du endrer mening? https://www.awakenthegreatnesswithin.com/35-inspirational-prophet-muhammad-ﷺ-quotes/

De floskelaktige utspillene på den lista der har vel de fleste av oss servert varianter av i gode øyeblikk i løpet av livet, om kanskje bare i mindre pompøse ordelag, uten at det gjør oss til helgener av den grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette stemmer ikke. Du må lese deg opp før du kommer med ignoranse prophet mohammed fred være med han levde I en heeeelt annen tid en det vi gjør nå og han giftet seg aldri med småjenter. Du vet at for flere 100 år siden var det helt normalt og få barn når en kvinne var "moden" altså når hun først fikk sin første mens? Slik er det selvfølgelig ikke I disse dager men for flere 100 at siden var dette meget normalt også I norge en kvinne kunne fint få sitt første barn I en alder av 15/16 år.😉 dessuten er det veldig lavmål og plutselig Bytte brukernavn pa kg for og så Bytte personelighet her inne! Før var du veldig for mangfold I følge innleggene dine men nå er du plutselig veldig fordomsfull of ekkel her inne🙄

Så da er Muhammad omtrent like godt/forferdelig forbilde som Djengis Khan og andre krigsherrer fra middelalderen. 

Man må gjerne mene at Muhammad var et produkt av sin tid, men det betyr at han ikke er et bra forbilde for oss som lever i dag. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 15.3.2021 den 23.23):

De floskelaktige utspillene på den lista der har vel de fleste av oss servert varianter av i gode øyeblikk i løpet av livet, om kanskje bare i mindre pompøse ordelag, uten at det gjør oss til helgener av den grunn.

Linken jeg ga deg er vers fra prophet mohammed fred være med han jeg la ut linken da folk spør om og få de så linker jeg til noen av de.😉 om du ikke gidder og lese de er opp til deg men da må du også slutte og komme med fordommer mot muslimer som ikke har gjort deg noenting si meg hva er det jeg har gjort deg? Og hva er det prophet Mohammed fred være med han har gjort mot deg? Dere kjenner han ikke og har aldri kjent han så da kan dere faktisk ikke si noenting om han fred være med han. Du er sikkert uenig med meg og andre muslimer det kan du godt være jeg har sagt mitt. Jeg vet at prophet Mohammed og isa fred være med de er gode propheter begge to! 

AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 23.27):

Så da er Muhammad omtrent like godt/forferdelig forbilde som Djengis Khan og andre krigsherrer fra middelalderen. 

Man må gjerne mene at Muhammad var et produkt av sin tid, men det betyr at han ikke er et bra forbilde for oss som lever i dag. 

Fir meg og andre muslimer er han det fred være med han

For oss muslimer er han ett godt menneske og forbilde fred være med han❤ ingen kan endre det.

Du klarer Heller ikke og svare på sitat jeg skreiv til deg det sier mer om deg😉 men det er jo veldig kjent det at når en blir Tom for argumentasjon så blir det til usaklige hersketeknikker. Du får ha en god kveld vidre for meg og andre muslimer så er mohammed fred være med han ett veldig stort og bra forbildet🙂 uansett hvor mye du og andre mener om det

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Linken jeg ga deg er vers fra prophet mohammed fred være med han jeg la ut linken da folk spør om og få de så linker jeg til noen av de.😉 om du ikke gidder og lese de er opp til deg men da må du også slutte og komme med fordommer mot muslimer som ikke har gjort deg noenting si meg hva er det jeg har gjort deg? Og hva er det prophet Mohammed fred være med han har gjort mot deg? Dere kjenner han ikke og har aldri kjent han så da kan dere faktisk ikke si noenting om han fred være med han. Du er sikkert uenig med meg og andre muslimer det kan du godt være jeg har sagt mitt. Jeg vet at prophet Mohammed og isa fred være med de er gode propheter begge to! 

Dette her er jo bare en haug med avsporinger og spekulativt tullball. Kun den første setningen din her  er av noen form for verdi for diskusjonen.

Endret av Klossmajor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For oss muslimer er han ett godt menneske og forbilde fred være med han❤ ingen kan endre det.

Får håpe hverken din mann eller far oppførte seg som forbildet ditt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Får håpe hverken din mann eller far oppførte seg som forbildet ditt. 

Jo vi prøver selvsagt og gjøre som forbildet vårt🙂 har du problemer med det? Hvorfor kan du ikke la folk være I Fred og la de få leve slik de vil? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo vi prøver selvsagt og gjøre som forbildet vårt🙂 har du problemer med det? Hvorfor kan du ikke la folk være I Fred og la de få leve slik de vil? 

Det er Muhammad som nekter muslimer å få leve som de vil. Om en muslim ønsker å forlate Islam så risikerer han/hun dødsstraff. Sånn sett er jeg mye hyggeligere mot muslimer enn Muhammad, jeg ønsker ikke noe av dere drept. 

• Liker 5
Skrevet

Forholdet mellom Jesus og gud er såpass diffust at det kan være litt vanskelig å adskille Jesus fra gud. Sveises de sammen litt for nært som en enhet, kan Jesus lett blir medsammensvoren i utilrådelige handlinger gud utførte i det gamle testamentet. I et sånt scenario kan Jesus stå for fall på forbilledlighetsskalaen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 15.51):

Hvem mener du er best forbilde av Islams profet Muhammad og Kristendommens Jesus? 

Muhammad of course

Anonymkode: 25cf1...761

Skrevet

Sitatet «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen» er vanskelig å matche.

• Liker 4
Skrevet

(Anonymkode: 671b1...15a)

Jeg ser du skriver at du er muslim, og jeg dømmer deg ikke for det. Jeg har ingenting imot muslimer om det er det du har fått inntrykk av. At jeg mener at Mohammed er et dårlig forbilde handler om at han misbrukte og voldtok et barn. Jeg sympatiserer ikke med barneovergripere. Det vil ikke si at jeg fordømmer dagens muslimer av den grunn. Det finnes mange flotte muslimer, og folk må få tro på det de vil. Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg har kun sagt at en profet som er barneovergriper ikke er mye til forbilde. Det er du vel enig i selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Jeg ser du skriver at du er muslim, og jeg dømmer deg ikke for det. Jeg har ingenting imot muslimer om det er det du har fått inntrykk av. At jeg mener at Mohammed er et dårlig forbilde handler om at han misbrukte og voldtok et barn. Jeg sympatiserer ikke med barneovergripere. Det vil ikke si at jeg fordømmer dagens muslimer av den grunn. Det finnes mange flotte muslimer, og folk må få tro på det de vil. Jeg har ikke sagt noe annet. Jeg har kun sagt at en profet som er barneovergriper ikke er mye til forbilde. Det er du vel enig i selv?

Du tar helt feil bro. Mo er bedre enn han dere kaller jesus

Skrevet
Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Det var vel en del henrettelser og andre røverstreker som heller ikke hjelper så veldig på omdømmet?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du tar helt feil bro. Mo er bedre enn han dere kaller jesus

På hvilken måte er en overgriper en person å hylle? Trodde man tok avstand fra slik i 2021.

• Liker 3
Skrevet
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

På hvilken måte er en overgriper en person å hylle? Trodde man tok avstand fra slik i 2021.

Det faller kanskje ikke så unaturlig for de med den sterkestes rett som rettesnor.

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Når dette er diskutert opp og imente hundre ganger og avslått av normale oppegående muslimer kan man slå fast at han ikke var gift med unge. Hun var 18 år og hvis man ikke godtar det er man like ille som talibanistene og ekstremistenes versjon av islam. Muslimer gifter seg med en voksen dame i den muslimske verden. I rurale strøk og landsbyer forekommer det barneekteskap. Det er helt sykt at enkelte tror at vi følger en profet som misbruker barn, det sier mye om hatet deres eller ignoransen. Hjelp deg selv og slå opp i koranen og islamsk litteratur så skal jeg love deg at du ikke sitter med det inntrykket av profeten Mohammad. 

Anonymkode: afd02...439

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når dette er diskutert opp og imente hundre ganger og avslått av normale oppegående muslimer kan man slå fast at han ikke var gift med unge. Hun var 18 år og hvis man ikke godtar det er man like ille som talibanistene og ekstremistenes versjon av islam. Muslimer gifter seg med en voksen dame i den muslimske verden. I rurale strøk og landsbyer forekommer det barneekteskap. Det er helt sykt at enkelte tror at vi følger en profet som misbruker barn, det sier mye om hatet deres eller ignoransen. Hjelp deg selv og slå opp i koranen og islamsk litteratur så skal jeg love deg at du ikke sitter med det inntrykket av profeten Mohammad. 

Anonymkode: afd02...439

«Aisha, profeten Muhammadsyndlingshustru etter Khadijas død, datter (bint på arabisk) av kalifen Abu Bakr. Hun var 9 år da hun giftet seg med Muhammad, 18 år da han døde»

https://snl.no/Aisha

• Liker 6
Skrevet

I utgangspunktet vil jeg si de var like dårlige.

Begge var revolusjonære idealister som matet på gamle mytologier for å skape dysfunksjonelle samfunn.

Skal jeg vurdere dem opp mot hverandre , ender jeg opp med å evaluere tilhengerene deres. Og da vinner Jesus kun på grunnlaget av at Muhammed kom 800 år senere: man krever at folk skal ha utviklet seg i løpet av 800 år, og være istand til å se destruktive mønster og motarbeide dem.

Herregud, Vikinger var på besøk i området rundt tiden av Islams oppstart, og de hadde bedre menneskesyn!

Men gitt vi har angrep på grunnleggende liberale og individuelle menneskeretter IDAG, så skal man kanskje ikke ha for store forventninger. Spesielt fordi mange av de som kritiserer liberale mennesker, er de samme som støtte en anarkistisk opprører, og en frihetskjemper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror muslimer hadde reagert om nordmenn dyrket vikingene og våre største forbilder raidet moskeer for gull og slaver.

Anonymkode: 85da4...653

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...