Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 16.3.2021 den 1.05):

På hvilken måte er en overgriper en person å hylle? Trodde man tok avstand fra slik i 2021.

Du er Kristen ikkesant? Du vet hva Jesus sier om homofile og transseksuale ikke sant? At de aldri skal inn I guds rike. Jesus sa også at Han aldri Kom TIL og endre sitt ord. I det nye testamentet endret mange av ordene seg noe Jesus sa at Han aldri kom TIL og gjøre så det nye tesramentet stemmer ikke. Dessuten var det normalt for flere 100 år siden for kristene og gifte seg og få barn også I norge. I en alder av 14/16 år hva synes du om det? Da er de vel I følge deg pedofile de og? Du kan ikke sammenligne prophet Mohammed Fred være med Han sin tid  med tiden vi lever I nå. Jeg er Muslim og det Betyr ikke  at jeg er pedofil og synes det er greit at barn gifter seg det er selfølgelig ikke greit. Vi lever I en hele annen tid nå. selvom det var normalt og gifte seg tidlig  mange 100 år siden. Btw slik var det i kristendommen og i Gamle dager i norge og Bibelen og den hellige queanen har faktisk mye tilfelles men den hellige  quranen har aldri blitt endret på I motsettning til bibelen som er blitt endret TIL det nye testamentet den hellige quranen er allahs ord og vil aldri bli endret på.

Anonymkode: 671b1...15a

Gjenferdet skrev (På 16.3.2021 den 0.56):

At jeg mener at Mohammed er et dårlig forbilde handler om at han misbrukte og voldtok et barn. Jeg sympatiserer ikke med barneovergripere.

Du kan gjerne komme med kilder og bevis på påstandene dine og Lykke TIL med det det du Skriver stemmer faktisk ikke! Å joda ifølge innleggene dine her så har du masse fordommer mot prophet Mohammed fred være med Han da har du fordommer mot Oss muslimer også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra Kvinneguidens regler:

* Liberale holdninger til pedofili, eller på noen måte formidling av kontakt til pedofile/ websider med pedofilt innhold.

https://forum.kvinneguiden.no/guidelines/

Så hvorfor har folk lov til å hvitvaske og hylle en pedofil overgriper? 

Anonymkode: 85da4...653

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (På 16.3.2021 den 1.16):

«Aisha, profeten Muhammadsyndlingshustru etter Khadijas død, datter (bint på arabisk) av kalifen Abu Bakr. Hun var 9 år da hun giftet seg med Muhammad, 18 år da han døde»

https://snl.no/Aisha

Du linker TIL en antiislamisk kilde. Detvstår ingen steder når prophet Mohammed fred være med Han giftet seg med Aisha men folk spekulerer fordi det er ingen som vet når de faktisk inngikk https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

Men I følge det jeg har lest meg opp til I forskjellige hadith og Vers I den hellige quranen var Aisha Fred være med hun tenåring i 16/19 år da de ingikk det faktisk ekteskapet.

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 1.35):

* Liberale holdninger til pedofili, eller på noen måte formidling av kontakt til pedofile/ websider med pedofilt innhold.

Det står ingen steder I den hellige quranen at prophet Mohammed Fred være med Han var pedofil eller https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

prophet Mohammed fred være med Han giftet seg med Aisha fred være med hun da hun var tenåring i 16/19 års alder. 

Hentet fra Wikipedia 

some sources put the date in her teens; but both the date and her age at marriage and later consummation with Muhammad in Medina are sources of controversy and discussion amongst scholars. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du linker TIL en antiislamisk kilde. Detvstår ingen steder når prophet Mohammed fred være med Han giftet seg med Aisha men folk spekulerer fordi det er ingen som vet når de faktisk inngikk https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aisha

Men I følge det jeg har lest meg opp til I forskjellige hadith og Vers I den hellige quranen var Aisha Fred være med hun tenåring i 16/19 år da de ingikk det faktisk ekteskapet.

Mener du at Store norske leksikon er en «antiislamisk» kilde? Det er Kari Vogt som står oppført som ansvarlig for innholdet på siden.

Wikipedia-siden du selv lenker til som kilde siterer Sahih al-Bukharis hadith på «that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old.» Det står at Abu Dja'far Muhammad ibn Djarîr al-Tabari hevdet hun var ni år da ekteskapet ble fullbyrdet. Det står at diverse hadither som fastslår at Aisha var enten ni eller ti på tidspunktet for fullbyrdelse av ekteskapet kommer fra samlinger med sahih-status, hvilket det står at betyr at de betraktes som troverdige av de fleste sunni-muslimer. Det står også at Ibn Ishaq fastslår at hun var ni eller ti år da ekteskapet ble fullbyrdet. Det står imidlertid at koranen ikke nevner noe om hennes alder.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, så hvorfår har folk lov TIL og hvitvaske og spre falske rykter tråkke ned og snake dritt  om  prophet fred være med Han og muslimers tro? Vi har religionsfrihet her I norge og alle kan få tro på og praktisere det vi vil så lenge det ikke skader deg eller andre rundt les deg opp før du kommer med pekefinger og hets. 

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 16.3.2021 den 2.05):

Mener du at Store norske leksikon er en «antiislamisk» kilde? Det er Kari Vogt som står oppført som ansvarlig for innholdet på siden.

Wikipedia-siden du selv lenker til som kilde siterer Sahih al-Bukharis hadith på «that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old.» Det står at Abu Dja'far Muhammad ibn Djarîr al-Tabari hevdet hun var ni år da ekteskapet ble fullbyrdet. Det står at diverse hadither som fastslår at Aisha var enten ni eller ti på tidspunktet for fullbyrdelse av ekteskapet kommer fra samlinger med sahih-status, hvilket det står at betyr at de betraktes som troverdige av de fleste sunni-muslimer. Det står også at Ibn Ishaq fastslår at hun var ni eller ti år da ekteskapet ble fullbyrdet. Det står imidlertid at koranen ikke nevner noe om hennes alder.

Nei det står IKKE i Wikipedia at Aisha Fred være med hun var ni eller ti år det står ingen steder når Aisha fred være med hun og prophet Mohammed Fred være med Han giftet seg På det tidspunktet.  og forlove seg i Islam vs gifte seg er 2 helt forskjellige ting dessuten har ikke muslimer sex før etter ekteskapet så da blir det feil og kalle Han overgriper og pedofil? De giftet seg da Aisha fred være med hun var 16/19 år I følge hadith og vers og det jeg har lest (er Muslim og har studert islam I hele mitt liv) Dessuten så var det meget normalt og gifte seg I meget ung alder I kristendommen også. 

Klossmajor skrev (På 16.3.2021 den 2.05):

Minner om at det ikke er lov Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner så siden det ikke står noen steder esakt når de fred være med dem giftet seg da tenker  vi avslutter. Hilsen Muslimsk kvinne som har Mohammed Fred være med Han som forbilde 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det står IKKE i Wikipedia at Aisha Fred være med hun var ni eller ti år det står ingen steder når Aisha fred være med hun og prophet Mohammed Fred være med Han giftet seg På det tidspunktet.  og forlove seg i Islam vs gifte seg er 2 helt forskjellige ting dessuten har ikke muslimer sex før etter ekteskapet så da blir det feil og kalle Han overgriper og pedofil? De giftet seg da Aisha fred være med hun var 16/19 år I følge hadith og vers og det jeg har lest (er Muslim og har studert islam I hele mitt liv) Dessuten så var det meget normalt og gifte seg I meget ung alder I kristendommen også. 

I din egen lenke til Wikipedia står alt jeg har skrevet under underheadingen Age at marriage. Det kan hvem som helst lese.

Hvordan kristne i tidligere tider har forholdt seg til alder ved ekteskapsinngåelse er ikke relevant for ovennevnte ekteskapsinngåelse. At det blant kristne har foregått utilrådelige handlinger virker ikke formildende for andre som har begått tilsvarende handlinger.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Klossmajor said:

I din egen lenke til Wikipedia står alt jeg har skrevet under underheadingen Age at marriage. Det kan hvem som helst lese.

Hvordan kristne i tidligere tider har forholdt seg til alder ved ekteskapsinngåelse er ikke relevant for ovennevnte ekteskapsinngåelse. At det blant kristne har foregått utilrådelige handlinger virker ikke formildende for andre som har begått tilsvarende handlinger.

I min egen link står det IKKE at de giftet seg i en alder av 9 eller 10 det står at det er diskusjoner rundt temaet ikke Engang I den hellige quranen står det når de inngikk ekteskapet. Så det blir bare spekulasjoner men ifølge bøker og historier og hadith jeg har lest så var Aisha fred være med hun 16/19 år god natt 

Skrevet

I min egen link står det IKKE at de giftet seg i en alder av 9 eller 10 det står at det er diskusjoner rundt temaet ikke Engang I den hellige quranen står det når de inngikk ekteskapet. Så det blir bare spekulasjoner men ifølge bøker og historier og hadith jeg har lest så var Aisha fred være med hun 16/19 år god natt 

Du har rett i at det står at koranen ikke nevner noe om hennes alder. Men det står nevnt en del påstander om hennes alder i hadither.

I andre avsnitt under Age at marriage i din egen lenke til Wikipedia står følgende skrevet:

«Aisha's age at the time of her marriage is frequently mentioned in Islamic literature. According to John Esposito, Aisha was married to Muhammad in Mecca in 624 CE, after Hegira to Medina and the Battle of Badr. Several scholars interpret this to indicate that she reached puberty at this age, although her age at the time is the subject of dispute. Al-Tabari says she was nine at the time her marriage was consummatedSahih al-Bukhari's hadith says "that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old." Other sources differ on the age of marriage, but agree that the marriage was not consummated at the time of the marriage contract. All biographical information on Muhammad and his companions was first recorded over a century after his death, but the ahadith and sīra (traditional Islamic biographies of Muhammad) provide records of early Islam through an unbroken chain of transmission. Various ahadith stating that Aisha was either nine or ten at the time of her consummation come from collections with sahih status, meaning they are regarded as reputable by most Sunni Muslims. Other traditional sources also mention Aisha's age. The sīra of Ibn Ishaq edited by Ibn Hisham states that she was nine or ten years old at the consummationThe historian al-Tabari also states that she was nine. Marriage at a young age was not unheard of at the time, and Aisha's marriage to Muhammad may have had a political connotation, as her father Abu Bakr was an influential man in the community. Abu Bakr, on his part, may have sought to further the bond of kinship between Muhammad and himself by joining their families together in marriage via Aisha. Leila Ahmed notes that Aisha's betrothal and marriage to Muhammad are presented as ordinary in Islamic literature, and may indicate that it was not unusual for children to be married to their elders in that era.»

Hvis det skulle være noen tvil betyr consummate fullbyrde på norsk. Diverse hadither siteres på at Aisha var seks år ved inngåelse av ekteskapet til Mohammed og ni eller ti år ved fullbyrdelse av ekteskapet.

Du hevder hadither du har lest forteller at hun var 16/19 år. Hvordan stiller disse hadith-forfatternes troverdighet seg i forhold til Sahih al-Bukhari,  Ibn Ishaq og Abu Dja'far Muhammad ibn Djarîr al-Tabari?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (På 16.3.2021 den 2.52):

Du har rett i at det står at koranen ikke nevner noe om hennes alder. Men det står nevnt en del påstander om hennes alder i hadither.

Da er det Heller ingen vits I og spekulere noe annet Heller vi muslimer følger den heldige wuranen og ikke hva folk skriver I wikipedia eller andre steder på nett. Men on du bare skal kverulere slik du gjør o alle andre tråder så kan jeg legge til at hun var 19 år og ikke ni.

As all biographers of the Prophet agree that he consummated his marriage with Hazrat Aisha in the year 2 Hijri it can be conclusively said that she was 19 at that time and not nine as alleged in the aforementioned hadiths.

AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 9.18):

Da er det Heller ingen vits I og spekulere noe annet Heller vi muslimer følger den heldige wuranen og ikke hva folk skriver I wikipedia eller andre steder på nett. Men on du bare skal kverulere slik du gjør o alle andre tråder så kan jeg legge til at hun var 19 år og ikke ni.

As all biographers of the Prophet agree that he consummated his marriage with Hazrat Aisha in the year 2 Hijri it can be conclusively said that she was 19 at that time and not nine as alleged in the aforementioned hadiths.

Hellige* quranen* i

AnonymBruker
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (15 timer siden):

Du er klar over at de 10 bud er i det gamle testamentet ikke sant ?

Om det er slik at det gamle testamentet ikke gjelder for kristne, så skal ikke kristne forholde seg til de 10 bud siden de 10 bud er fra det gamle testamentet.

..og det i Gamle Testamentet som ikke går i mot Ny Testamentet. 

Anonymkode: 5bd7a...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når dette er diskutert opp og imente hundre ganger og avslått av normale oppegående muslimer kan man slå fast at han ikke var gift med unge. Hun var 18 år og hvis man ikke godtar det er man like ille som talibanistene og ekstremistenes versjon av islam. Muslimer gifter seg med en voksen dame i den muslimske verden. I rurale strøk og landsbyer forekommer det barneekteskap. Det er helt sykt at enkelte tror at vi følger en profet som misbruker barn, det sier mye om hatet deres eller ignoransen. Hjelp deg selv og slå opp i koranen og islamsk litteratur så skal jeg love deg at du ikke sitter med det inntrykket av profeten Mohammad. 

Anonymkode: afd02...439

Det store flertall av lærde innenfor islam sier at Aisha var 6 år da hun ble gift med Profeten Muhammed. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jesus drepte aldri noen og han beordret aldri folkemord på annerledestroende. Han ofret seg til en pinefull død og vendte det andre kinnet til. Ikke voldtok han mindreårige heller. 

Anonymkode: aff21...530

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 9.51):

Jesus drepte aldri noen og han beordret aldri folkemord på annerledestroende. Han ofret seg til en pinefull død og vendte det andre kinnet til. Ikke voldtok han mindreårige heller. 

Anonymkode: aff21...530

Tull! Har du lest det gamletestamentet og vers fra det gamle testamentet? Vår prophet mohammed fred være med han beordret aldri Heller til folkemord mot annerledestroende og voldtok  Heller ikke mindreårige.

Vår prophet mohammed fred være med han ofret seg for oss muslimer❤ og var god mot alle. Problemet var at ikke troende og annerledestroende ville drepe prophet mohammed fred være med han og de andre som fulgte prophet Mohammed fred være med han sine fotspor da Islam ble en religion. Fordi de ikke likte at den riktige og sanne og ekte religionen islam❤ så ønsket de ikke troende og annerledestroende og gå etter prophet mohammed fred være med han og hans venner/familie og drepe de og da forsvarte de seg. Og det hadde sikkert du også gjort om noen prøvde og drepe deg og dine og?!

Les deg opp I den hellige quranen og se på filmer som omhandler historie om prophet mohammed fred være med han før du skriver påstander som ikke stemmer.

I det gamle testamentet står det også at jesus sier at han ikke kommer til og endre sine ord problemet er at I det nye testamentet ble nettopp det endret derfor stemmer ikke det nye testamentet med det jesus sa. Da om du er kristen må du følge det gamle testament hvis ikke blir det feil Fordi jesus sa at ikke noe skulle eller kom til og bli endret

AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 23.23):

I følge (bibelen og jesus I kristendommen) så sa jesus 

Gud forandrer aldri på sine løfter, og han trekker seg heller aldri fra det han har lovet. Det står i Bibelen, Salmene 89,35. Jeg vil ikke vanhellige min pakt og ikke endre det jeg har talt.

derfor stemmer ikke det nye testamentet. Det gamle testamentet kom før det nye testamentet. Det nye testamentet ble endret og forandret of det strider I mot verset fra jesus.

JaVel skrev (På 16.3.2021 den 9.46):

Det store flertall av lærde innenfor islam sier at Aisha var 6 år da hun ble gift med Profeten Muhammed. 

Det beviser ingenting Fordi det står ingen steder hvor mange år aisha fred være med hun var da hun giftet seg. Det blir bare spekulasjoner. Som også strider mot kg regelverk. Det finnes også lærde innenfor islam som hevder aisha var tennåring og noen lærde mener hun var 19. Jeg (tror også hun var 16/19 år) uavhengi av det var dette flere 100 år siden så tiden de levde og tiden vi lever I nå kan ikke sammenlignes. Ting var veldig anderledes på den tiden vs tiden vi lever I nå. Så og komme med beskyldninger om pedofili og overgriper blir usaklig og gir veldig liten mening. Det står også at voldtekt og mord mot uskyldige er haram I islam.

Skrevet

Det beviser ingenting Fordi det står ingen steder hvor mange år aisha fred være med hun var da hun giftet seg. Det blir bare spekulasjoner. Som også strider mot kg regelverk. Det finnes også lærde innenfor islam som hevder aisha var tennåring og noen lærde mener hun var 19. Jeg (tror også hun var 16/19 år) uavhengi av det var dette flere 100 år siden så tiden de levde og tiden vi lever I nå kan ikke sammenlignes. Ting var veldig anderledes på den tiden vs tiden vi lever I nå. Så og komme med beskyldninger om pedofili og overgriper blir usaklig og gir veldig liten mening. Det står også at voldtekt og mord mot uskyldige er haram I islam.

Det som er hovedregelen var at Aisha ble gift da hun var 6 år og ekteskapet ble " konsumert" da hun var 9 år. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, JaVel said:

Det som er hovedregelen var at Aisha ble gift da hun var 6 år og ekteskapet ble " konsumert" da hun var 9 år. 

Nei det står ingen steder. Når de giftet seg. Det står forskjellige ting om det og vært flere diskusjoner og spekulasjoner om det men det er faktisk ingen som vet det og da blir det veldig dumt og komme med beskyldninger og pekefinger på det. Om vi hadde vist om frakt når de giftet seg så hadde det også stått I den hellige quranen for det er I den hellige quranen alt står. Og det er den hellige quranen vi muslimer leser og følger.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei det står ingen steder. Når de giftet seg. Det står forskjellige ting om det og vært flere diskusjoner og spekulasjoner om det men det er faktisk ingen som vet det og da blir det veldig dumt og komme med beskyldninger og pekefinger på det. Om vi hadde vist om frakt når de giftet seg så hadde det også stått I den hellige quranen for det er I den hellige quranen alt står. Og det er den hellige quranen vi muslimer leser og følger.

Faktisk*

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt ufattelig at du ikke innser hvor inkonsekvent du er gjennom tråden her.

Det er du selv som har dratt fram Wikipedia som kilde uten å innse at kilden din i større grad motsier din egen innfallsvinkel enn å støtte opp under den. Når du endelig innser det forsøker du delegitimere Wikipedia. Din egen kilde. Du kritiserer andre for å ikke kildebelegge påstander, mens du gang på gang ikke gjør det selv. Senest i dette innlegget hvor du bare limer inn en påstand uten å oppgi hvor sitatet kommer fra. Du har selv fortalt at du baserer din oppfatning om at Aisha var 16/19 da ekteskapet ble inngått påforskjellige hadith og vers i koranen. Koranen sier altså ikke noe om hennes alder. Det gjør diverse hadither. Jeg viste til tre bestemte hadith-forfattere som på Wikipedia-siden du selv lenket til ble sitert på at hun var ni år da ekteskapet ble fullbyrdet. En av disse tre er Sahih al-Bukhari. Så vidt jeg har forstått er det ingen hadith-forfattere som anses mer troverdig enn ham. Da blir det pussig av deg å respondere med at «vi muslimer følger den hellige koranen og ikke hva folk skriver i Wikipedia eller andre steder på nett». Akkurat som hadithene plutselig ikke ble så viktig for deg lenger når de ikke støtter din innfallsvinkel. Da nevner du ikke hadithene lenger, nei. Særlig pussig blir det når du selv disker opp med et sitat med ukjent opphav åpenbart limt inn fra et eller annet sted på nettet, til tross for at du selv hevder at «vi muslimer følger den hellige koranen og ikke hva folk skriver i Wikipedia eller andre steder på nett». Du har ellers gitt din tilslutning til et innlegg her som hevdet hun var 18 år. Men du mener bestemt at hun var 19 år, uten at du sier konkret hva du baserer det på.

Når jeg skrev at du har rett i at det står på Wikipedia at koranen ikke nevner noe om hennes alder, responderer du at da er det heller ingen vits i å spekulere noe annet. Likevel det gjør du det jo selv. Paradoksalt anklager du meg for å kverulere, mens du selv har kverulert deg gjennom hele tråden. I motsetning til deg har jeg forholdt meg saklig i diskusjon med deg. Mye av bablingen din i tråden består av avsporinger og hersketeknikker.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det står i hadither. Du vet godt at muslimer flest vektlegger hadither som tilleggsinformasjon til koranen. Du har selv her bekjentgjort at du leser hadither og trekker konklusjoner på bakgrunn av hva som står skrevet i hadither.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Si meg en ting du husker du leste og mener om koranen, eller Muhammed.  Kun en ting, jeg er bare nyskjerrig. 

Anonymkode: 63296...4f1

Jeg husker bl.a alle stedene det sår « for de er vantroen de skal drepes» 

Ellers, det jeg husker best, er fraværet av ordet kjærlighet. Det nevnes ikke 

Også er det som å hele veien lese «dette står i Bibelen, men det er feil, tro heller på meg, og drep de som ikke tror deg for hvis de ikke tror er de. Antro og skal halshugges. 

ellers positivt, for p ta noe av det også, er at det står hvordan mennesker som faktisk ikke er muslimer, i handlinger og gjer Inger kan være bedre muslimer enn dårlige muslimer. 

Anonymkode: 75161...543

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...