Gå til innhold

Hvem mener du er best forbilde?  

105 stemmer

1. 1. Hvem mener du er best forbilde?

• Jesus
      65
    • Muhammad
      9
    • Begge er gode forbilder
      9
    • Begge er forferdelige forbilder.
      22

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gjelder ikke de 10 bud?

Anonymkode: 9f961...099

Klart det. Men igjen- hvis du skal snakke om kristendom så er det altså det nye testamente du må forholde deg til. 

Anonymkode: b7dac...9a9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klart det. Men igjen- hvis du skal snakke om kristendom så er det altså det nye testamente du må forholde deg til. 

Anonymkode: b7dac...9a9

Men de ti bud er vel ikke med i NT. Eller? 🙂

Anonymkode: d8bdd...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har svart Muhammed, på hvilken måte var han et godt forbilde?

Anonymkode: 9f961...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er ikke Buddah  med ? 

Jeg stemmer på han heller jeg...

Anonymkode: 70fab...2d5

Jeg også!

Anonymkode: 632ec...1ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg også!

Jeg vet ikke helt om det å forlate kona og sønnen for å dra på en selvrealiseringsreise er så veldig forbilledlig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Begge❤️

Anonymkode: afd02...439

AnonymBruker
Skrevet
Klossmajor skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke helt om det å forlate kona og sønnen for å dra på en selvrealiseringsreise er så veldig forbilledlig.

Det var faren som valgte kona og presset han til å bli pappa. Pluss at han levde et helt liv i løgn fordi faren ville skjule alt for han. Hvem forlater ikke det livet for å finne seg selv? Hadde han blitt hadde han tatt livet av seg selv. Det sier seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Dere som svarte Muhammed, dere er klar over at han var en pedofil overgriper som var gift med et barn? Ikke mye til forbilde.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var faren som valgte kona og presset han til å bli pappa. Pluss at han levde et helt liv i løgn fordi faren ville skjule alt for han. Hvem forlater ikke det livet for å finne seg selv? Hadde han blitt hadde han tatt livet av seg selv. Det sier seg selv.

Mange rundt omkring i verden lever i arrangerte ekteskap. De færreste tar livet av seg selv av den grunn. Premissene han levde under var ikke så gale i forhold til sin tid. Kona levde under samme premisser, og sønnen ble født inn i situasjonen og hadde i hvert fall ingen skyld for fars situasjon. Uansett om han var utsatt for press, valgte han altså å gifte seg og få barn, for så å forlate kona og sønnen for å dra på en selvrealiseringsreise.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gjenferdet skrev (11 timer siden):

Dere som svarte Muhammed, dere er klar over at han var en pedofil overgriper som var gift med et barn? Ikke mye til forbilde.

Det var vel Josef også? "Jomfru" Maria er vel av noen antatt å være 12 år da hun fødte Jesus.  

Skrevet

Det var vel Josef også? "Jomfru" Maria er vel av noen antatt å være 12 år da hun fødte Jesus.  

Ikke særlig relevant for diskusjonen, da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om guds sønn?, Josef var ikke far til Jesus så da er det i så fall Gud som er pedofil.

Anonymkode: 83b26...0cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jesus er jo rent et kjempegodt forbilde. Ikke fordømmende, hang med de svakaste i samfunnet. Raus og varm.

Paradokset er jo at hans tilhengere ofte er det stikk motsatte. Fordømmende og konservative.

Som gjør at mange vestlige ser negativt på Jesus. Men han var ikke problemet.

Anonymkode: 9fca8...8a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Begge❤️

Anonymkode: afd02...439

Helt sant begge er gode mennesker. Synes man burde lese seg til om dem, enn å bare hate dem eller en av dem

Anonymkode: 63296...4f1

Skrevet
MattDa skrev (På 14.3.2021 den 15.54):

Jesus: Hvis noen slår deg, vend ditt andre kinn til. Kristne land, fred og ytringsfrihet.

Ja for kristne har jo virkelig fulgt denne tankegang opp igjennom historien.

Fred og ytringsfrihet kom i de kristne land når de kristne land ble sekulære land.

Men ja Jesus er et bedre forbilde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jesus er en parodi på et godt menneske

Muhammed er en parodi på et dårlig menneske

Anonymkode: 5380d...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jesus lærte vi om på skolen. Både det negative og det positive.

Muhammad har jeg bare hørt om gjennom diverse kommentarfeil, så har bare fått med meg det negative.

Derfor er det helt umulig å svare på, uten at jeg bruker veldig lang tid på å lese meg opp, og det gidder jeg ikke.

Så jeg stemte på at begge to er forferdelige forbilder. Religion er skadelig i sin natur.

Anonymkode: 8a0f2...e32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jesus lærte vi om på skolen. Både det negative og det positive.

Muhammad har jeg bare hørt om gjennom diverse kommentarfeil, så har bare fått med meg det negative.

Derfor er det helt umulig å svare på, uten at jeg bruker veldig lang tid på å lese meg opp, og det gidder jeg ikke.

Så jeg stemte på at begge to er forferdelige forbilder. Religion er skadelig i sin natur.

Anonymkode: 8a0f2...e32

Hva negativt lærte du om Jesus på skolen?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart Jesus! 

Anonymkode: d116f...fe9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...