AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Hei, i dag har jeg hovnet opp på halsen, men spesielt under haken. Våknet opp med at jeg var litt hoven under haken, så har jeg blitt mer og mer hoven utover dagen både på halsen og nå også litt på kinnene. Det virker som et ødem med oppsamling av væske. Det gjør ikke vondt og hindrer ikke fri pust eller noe, men det er fryktelig plagsomt og føles ømt. Noen som vet hva dette kan være og om det eventuelt går over av seg selv? Selv om det er plagsomt så føles det ikke akutt, slik at legevakten er egentlig ikke aktuelt, men føler ikke for å dra til fastlege heller fordi jeg er redd det skal bli oversett og bare forklares med at det er fett. Jeg er overvektig, men halsen min og ansiktet mitt er nokså slankt så jeg ser jo selv at jeg har hovnet opp ganske mye over natten, men dersom jeg trykker på huden etterlates det ikke noe søkk og da regner jeg med at legen bare antar at det er fordi jeg er feit og sier jeg må gå ned i vekt så løser det seg. Anonymkode: 19627...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, i dag har jeg hovnet opp på halsen, men spesielt under haken. Våknet opp med at jeg var litt hoven under haken, så har jeg blitt mer og mer hoven utover dagen både på halsen og nå også litt på kinnene. Det virker som et ødem med oppsamling av væske. Det gjør ikke vondt og hindrer ikke fri pust eller noe, men det er fryktelig plagsomt og føles ømt. Noen som vet hva dette kan være og om det eventuelt går over av seg selv? Selv om det er plagsomt så føles det ikke akutt, slik at legevakten er egentlig ikke aktuelt, men føler ikke for å dra til fastlege heller fordi jeg er redd det skal bli oversett og bare forklares med at det er fett. Jeg er overvektig, men halsen min og ansiktet mitt er nokså slankt så jeg ser jo selv at jeg har hovnet opp ganske mye over natten, men dersom jeg trykker på huden etterlates det ikke noe søkk og da regner jeg med at legen bare antar at det er fordi jeg er feit og sier jeg må gå ned i vekt så løser det seg. Anonymkode: 19627...504 Du burde ta deg en tur på legevakten. Å få en hevelse rundt luftveiene kan være kritisk, hvis det tilslutt tetter luftveiene. Kan jeg spørre, får du hevelser ofte? Er det et engangstilfelle eller? Anonymkode: 9263e...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde ta deg en tur på legevakten. Å få en hevelse rundt luftveiene kan være kritisk, hvis det tilslutt tetter luftveiene. Kan jeg spørre, får du hevelser ofte? Er det et engangstilfelle eller? Anonymkode: 9263e...8af Selv om jeg føler at jeg kan puste helt fint nå? Dette har aldri skjedd meg før. Eneste gangen jeg har hatt hevelser var i anklene da jeg gikk høygravid. Anonymkode: 19627...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selv om jeg føler at jeg kan puste helt fint nå? Dette har aldri skjedd meg før. Eneste gangen jeg har hatt hevelser var i anklene da jeg gikk høygravid. Anonymkode: 19627...504 Jo, du vet jo ikke hvordan denne hevelsen utarter seg. Og du burde jo prøve å finne ut av hvorfor du får den. Hva som trigger den. Å få hevelser rundt luftveier er ikke noe man skal skyve under en stol, og større hevelser rundt luftveier er ikke noe man bare skal se an. Forhåpentligvis er den ikke av alvorlig grad, men det vet du jo ikke, ettersom du ikke vet hva det skyldes. Eller vet du det? Anonymkode: 9263e...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 Du har ikke tatt koronavaksine? Det har vært mye i britisk media om mennesker som har fått ekstremt hovne lymfekjertler på halsen og kragebeina etter å ha tatt vaksine. Anonymkode: 26400...502 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå