AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Hei, jeg prøver å slutte å røyke. Kan dere komme med positive ting med å ikke røyke? Takker for alle svar Anonymkode: 20a42...c11 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Bedre helse Etter hvert så blir du mindre stressa Bedre økonomi Anonymkode: 1753e...59f 2
Guddla Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Man lukter ikke drit, man får bedre ånde, mere penger og generelt sett litt bedre form. Sluttet å røyke for 6 måneder siden. Går fint nå men er tøfft en stund! Lykke til. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Du sparer penger, klærne dine slutter å lukte røyk, andre ser ikke stygt på deg, du får bedre ånde og sunnere tenner. Pusten og luktesansen blir bedre 😉 Anonymkode: 105dd...255 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Folk holder ikke avstand Anonymkode: ef7af...eed 1
Cleo88 Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Folk holder ikke avstand Anonymkode: ef7af...eed Er ikke det positivt akkurat nå da?
Skriblerinna Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Du får en hel masse tid og mindre jag i livet etter neste sigg. Jeg slutta for over ett år siden og det jeg oppdaga var hvor slave jeg var av siggen. Den dikterte mye av min tid, hvordan jeg la opp dagen min, jeg var alltid enten på vei ut for å røyke, inn etter å ha tatt en røyk eller på en eller annen måte mot neste røyk. Ta en sigg før en oppgave, etter en oppgave, på vei til et sted, mens jeg venta, blæ. Høres dumt ut kanskje, men jeg føler meg så uendelig mye mere fri etter jeg slutta! 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 https://www.helsenorge.no/snus-og-roykeslutt/gevinsten-ved-roykeslutt/ Anonymkode: 0b5c2...e93
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Finnes det noe positivt med å røyke da? Det finnes jo en haug tips og motivasjonshjelp for å slutte å røyke og der ligger det også mange positive ting med å slutte og hvor fort du oppnår dem. Anonymkode: 4f860...db6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 50% av de som røyker (over tid) får lungekreft, en kreftform med dårlige prognoser. Så har man i tillegg KOLS, som er seigpining. Anonymkode: c563a...52a 2
Skriblerinna Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 Cleo88 skrev (2 minutter siden): Har i det siste tenkt mer på dette med aldring av huden... Som nok et argument Ja, og huden!! Jeg har en helt annen glød i huden som røykfri, og når jeg ser meg rundt nå på mennesker som røyker, så ser jeg så tydelig et gråskjær over ansiktet deres og en slags dratthet. Utseende er ikke alt her i livet, men det blir litt sånn: vil du ha glød i ansiktet eller vil du se blass og grå ut? 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 Lukt og smak kommer tilbake. Mat smaker mye bedre. Lukten blir bedre på godt og vondt. Som andre nevnte; du sparer penger, du får bedre helse, mer tid til alt mulig annet... (om en mnd har jeg vært røykfri i 18 år) Anonymkode: 11c60...881 2
Million Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 (endret) For meg var alle pengene jeg sparte på å ikke fyre dem opp på sigaretter en stor drivkraft da jeg sluttet. Helseaspektet også, så klart, men det var mere håndfast der og da å se at pengene varte lenger, og jeg brukte ikke så mye. Jeg sluttet i 2010. Og er sinnsykt glad jeg klarte det! Jeg fikk hjelp av et medikament som legen skrev ut til meg. Champix het det, og det var utrolig effektivt. Først trodde jeg at det ikke fungerte på meg, for jeg merket ingenting. "Typisk, det virker ikke på en storrøyker som meg" tenkte jeg. Men så gikk det en uke.... og plutselig en morgen oppdaget jeg at jeg hadde GLEMT å røyke morgenrøyken min og det hadde gått tre timer! Jeg satt der med kaffen foran datamaskinen, og følte rett og slett ikke noe røyksug. Det var borte! Jeg fikk litt røyksug noen få ganger pr dag, og jeg trappet ned fra 20-25 sigaretter til 4-5 om dagen. Dette pågikk noen uker. Så en morgen bare tenkte jeg at "I dag blir dagen jeg slutter å røyke, for det lille suget som er igjen, har jeg viljestyrke til å stå i mot!" Dette var 15. november 2010. Siden har jeg ikke røyket en eneste sigarett. Det gikk kjempelett pga hjelp av Champix. Hvis du er interessert i hjelp til røykeslutt, snakk med fastlegen din. De hjelper gjerne! Endret 14. mars 2021 av Million Korrigerte årstallet! Det var 2010, ikke 2011....!! 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Hei ts, jeg prøver å slutte nå. Dag nr 2 og det er tøft, men jeg er drittlei røyken. Bruker nikotintyggegummi for å dempe suget, vil så inderlig klare det nå. Det er vel en grunn til at du opprettet tråden? Anonymkode: 5e262...bec 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Enig i alle svarene. Det er bare fordeler. Merket dem da jeg holdt opp i 5 år. Så møtte jeg motstand og sprakk. Nå er det en evig kamp for å finansiere den svindyre lorten 😢 og jeg klarer ikke å slutte uansett hvor mye jeg prøver.
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Million skrev (10 minutter siden): For meg var alle pengene jeg sparte på å ikke fyre dem opp på sigaretter en stor drivkraft da jeg sluttet. Helseaspektet også, så klart, men det var mere håndfast der og da å se at pengene varte lenger, og jeg brukte ikke så mye. Jeg sluttet i 2011. Og er sinnsykt glad jeg klarte det! Jeg fikk hjelp av et medikament som legen skrev ut til meg. Champix het det, og det var utrolig effektivt. Først trodde jeg at det ikke fungerte på meg, for jeg merket ingenting. "Typisk, det virker ikke på en storrøyker som meg" tenkte jeg. Men så gikk det en uke.... og plutselig en morgen oppdaget jeg at jeg hadde GLEMT å røyke morgenrøyken min og det hadde gått tre timer! Jeg satt der med kaffen foran datamaskinen, og følte rett og slett ikke noe røyksug. Det var borte! Jeg fikk litt røyksug noen få ganger pr dag, og jeg trappet ned fra 20-25 sigaretter til 4-5 om dagen. Dette pågikk noen uker. Så en morgen bare tenkte jeg at "I dag blir dagen jeg slutter å røyke, for det lille suget som er igjen, har jeg viljestyrke til å stå i mot!" Dette var 15. november 2011. Siden har jeg ikke røyket en eneste sigarett. Det gikk kjempelett pga hjelp av Champix. Hvis du er interessert i hjelp til røykeslutt, snakk med fastlegen din. De hjelper gjerne! Gratulerer med en stor seier. Champix hjalp dessverre ikke noe for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 Takk for alle svar! Setter pris på det. Planen er å slutte etter jeg har røyka ferdig pakken jeg kjøpte igår. Anonymkode: 20a42...c11
Fame Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Finnes det noe positivt med å røyke da? Det finnes jo en haug tips og motivasjonshjelp for å slutte å røyke og der ligger det også mange positive ting med å slutte og hvor fort du oppnår dem. Anonymkode: 4f860...db6 Røyking er gunstig mot ulcerøs kolitt. Bare sånn for å komme med en gøyal fakta. Men ellers, ts, er det helt supert at du vil slutte å røyke. Det kommer til å gjøre godt for helsa og lommeboka di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå