Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er Fant kona mi på og, og hun er besatt av prøving. Utleverer meg grovt.

Jeg har nå lest hele tråden og er ganske sikker på at TS troller. TS skildrer en bestemt dagbok her inne og plukker senere opp elementer fra flere andre. Likevel er det et par reelle spørsmål som kanskje er verdt å diskutere.

Utleverer vi partnerne våre virkelig på en dårlig måte? Hva er vitsen med prøverdagbok da?  Hva tenker dere? 

Anonymkode: a9a6f...fd5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Overskriften er Fant kona mi på og, og hun er besatt av prøving. Utleverer meg grovt.

Jeg har nå lest hele tråden og er ganske sikker på at TS troller. TS skildrer en bestemt dagbok her inne og plukker senere opp elementer fra flere andre. Likevel er det et par reelle spørsmål som kanskje er verdt å diskutere.

Utleverer vi partnerne våre virkelig på en dårlig måte? Hva er vitsen med prøverdagbok da?  Hva tenker dere? 

Svarer er nei så lenge ingen forstår det er Ola Jensen fra Trøndelag med adressa fantasiveien 13 det er snakk om. 

Anonymkode: 3d8ed...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke opp til oss å vurdere hva som er for mye å finne ut om seg selv på nettet. Om man kjenner seg igjen og ser private ting om seg selv og ikke liker det så er det nok. Mye av grunnen til at man skriver under anonym

Anonymkode: 81adb...499

AnonymBruker
Skrevet

Feks så er det ikke nødvendig for meg som prøver å skrive hvor ofte vi har sex eller at mannen ikke vil ha sex idag. Ting relatert til egen prøving er en sak, men når man begynner å blande inn partner som ikke får svart for seg så blir det fort feil.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når noen klart kjenner seg igjen på et anonymt forum, er det gått for langt. 

Anonymkode: 8ccc0...dd1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Feks så er det ikke nødvendig for meg som prøver å skrive hvor ofte vi har sex eller at mannen ikke vil ha sex idag. Ting relatert til egen prøving er en sak, men når man begynner å blande inn partner som ikke får svart for seg så blir det fort feil.

Er delvis enig, men samtidig så er jo denne biten så stor del av prøvingen. Man vet ikke hvor mange ganger som skal til, man ønsker å dele erfaringer...er jo et lite vindu hvor man skal treffe så det er jo naturlig at man skriver om det. Når det er flere her som poster charter feks med kryss, det er jo hele poenget...blir liksom litt halvveis uten?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når noen klart kjenner seg igjen på et anonymt forum, er det gått for langt. 

Anonymkode: 8ccc0...dd1

Nå vet vi jo ikke om det er tilfellet. Hvis TS i den andre tråden troller er det jo ingen som har kjent seg igjen. Man bør kanskje vurdere hele dagbokseksjonen i såfall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er delvis enig, men samtidig så er jo denne biten så stor del av prøvingen. Man vet ikke hvor mange ganger som skal til, man ønsker å dele erfaringer...er jo et lite vindu hvor man skal treffe så det er jo naturlig at man skriver om det. Når det er flere her som poster charter feks med kryss, det er jo hele poenget...blir liksom litt halvveis uten?

Om du leser den aktuelle tråden er det vel ikke et kryss det reageres på men mer intime detaljer og opplevelser og prøving bak hans rygg

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å utlevere partneren din på en sånn måte at du vet at hun/han hadde blitt opprørt  om de hadde fått lest det . 
Tillit er viktig i et forhold ! 

Anonymkode: 8a036...f6f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du leser den aktuelle tråden er det vel ikke et kryss det reageres på men mer intime detaljer og opplevelser og prøving bak hans rygg

Nå svarte jeg på det bestemte innlegget som refererte til å skrive om sex ift prøvingen og ikke i forhold til  den andre tråden.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er stor forskjell på å skrive "han ville ikke ha sex i dag" og "mannen har helt mistet interessen for sex". Det første gjør - sammen med alder, antall barn og andre detaljer det mulig å kjenne seg igjen.

Jeg tror uansett at vi har godt av å tenke gjennom enten det er prøverdagbok, forbruker og økonomi saker eller familie og samliv hvordan vi skriver og om partner eventuelt kan kjenne seg igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Blondie65 said:

Det er stor forskjell på å skrive "han ville ikke ha sex i dag" og "mannen har helt mistet interessen for sex". Det første gjør - sammen med alder, antall barn og andre detaljer det mulig å kjenne seg igjen.

Jeg tror uansett at vi har godt av å tenke gjennom enten det er prøverdagbok, forbruker og økonomi saker eller familie og samliv hvordan vi skriver og om partner eventuelt kan kjenne seg igjen. 

viktig...synes det bør være innafor å skrive det andre du nevner også om det er sånn det er. Er jo en del av utfordringene av å være prøver. Man har et vindu, man kan bli for fokusert, det kan skje...derfor det heter dagbok. Man er anonym. 

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke skulle det stå, ikke viktig. Auto corr..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er verre med alle som utleverer barna sine inne barn og familie, alle som utleverer partnere inne kjærlighet og samliv, eller alle som utleverer venner/familie inne på sosialt. Ikke minst alle de intime detaljene som utlever i sex-underforumet... 

Altså, hele KG er utlevering. Jeg ser ikke helt hva som er så mye verre med å utlevere i forbindelse med prøving enn andre aspekter av livet. Så lenge man anonymiserer i slik grad at ingen kan tenke «dette er Geir og Lisa oppi nabohuset» forstår jeg helt ærlig ikke problemet. 

Anonymkode: 998ee...3ef

• Liker 5
Gjest førstedamen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

viktig...synes det bør være innafor å skrive det andre du nevner også om det er sånn det er. Er jo en del av utfordringene av å være prøver. Man har et vindu, man kan bli for fokusert, det kan skje...derfor det heter dagbok. Man er anonym. 

Prøv å snu på det. Les din egen dagbok og se for deg at det var mannen din som skrev uten at du visste det. Det er selvfølgelig svært ubehagelig om man får samlivet sitt utlevert på nett uansett om personen som skriver er anonym. 

Om mannen din skrev at du ikke ville ha sex idag og at du ikke forstår hvorfor dette er viktig for han osv. Eller delte andre intime detaljer om uenigheter dere har rundt prøving ol? 

Når jeg leser slikt I prøvedagbøker tenker jeg at det er dårlig kommunikasjon i forholdet. 

Skrevet

Jeg tror at mange på kg, både prøvere og andre, undervurderer hvor gjenkjennelig det man skriver om kan være og hvor mange som faktisk leser her inne. Jeg mener at man kan skrive om hva som helst i trådene og dagbøkene sine, men at man har et spesielt ansvar for å skjerme menneskene man omgir seg med når man skriver på måter som kan identifisere en selv og dermed ens nærmeste. Særlig i dagbok-delen av forumet, er det nok en del som forholder seg til «leserne» som «gjengen» man er en del av og som åpent leser og kommenterer hos hverandre, mens det kan være mange andre som leser i laaaang tid uten å gi seg til kjenne. 

Jeg prøver ikke å identifisere andre her, men har funnet igjen fire brukere jeg er _helt_ sikker på identiteten til i ulike dagbøker. Den ene skrev masse om bryllupet sitt og om mannens trøblete forlover - opplysningene om ham gjorde at jeg skjønte hvem paret var, selv om jeg aldri har møtt henne. Jeg fikk vite mye om dem og deres nærmeste som jeg tviler på at de egentlig ville at «hvermannsen» skulle vite om. En annen skrev graviddagbok og informerte om datoer for legetimer, «gått tidlig hjem», cravings på spesifikk matvare osv., og plutselig så gikk matvanene til kollegaen min opp med matvaren til dagbokforfatteren, datoene stemte og en rekke andre detaljer «falt på plass», dermed fikk jeg også innsikt i både sexliv, familiekonflikter osv. Deler man så systematisk som i en dagbok, må man nesten velge mellom å legge seg på et nivå der man bare deler detaljer det er ok at hvem som helst vet, å ta praten med mannen om hva som er OK, eller å strekke seg så langt for å anonymisere at det faktisk ikke er gjenkjennelig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det mange her inne som ikke har fortalt partner om dagboken sin eller annen aktivitet relatert til prøvingen? Personlig så har jeg fortalt mannen min det og han har mange ganger oppfordret meg til å skrive, fordi han ser at det hjelper meg på en helt annen måte enn det å snakke med venninner eller han. Husker spesielt i det jeg begynte å blø og skjønte at jeg gikk gjennom en spontanabort. Jeg satt hele dagen i badekaret og på baderomsgulvet. Mannen min kom selvsagt innom å sjekket til, men hadde ikke alle de fine damene her inne sendt meldinger hele dagen ville jeg nok følt meg ensom. Det er godt å snakke med andre med kunnskap og innsikt jeg og mine venner ikke selv har. 

Mannen min har iallfall ingen innsigelser om hva jeg skriver her inne. Jeg ville ikke brydd meg om noen kjente meg igjen i virkeligheten, men jeg mener at det også er lite sannsynlig at noen vil det. Føler at det er et personlig valg hvor mye man vil dele på et anonymt forum. Så lei av moralpoliti. 

Anonymkode: 3c54a...6f4

• Liker 5
Skrevet

Nå har ikke jeg dagbok, men hadde jeg hatt det tenker jeg at jeg burde kunne ha vist den til mannen uten at han ble opprørt, eller følte seg utlevert. Tenker man at man kan det, tenker jeg det er innafor. Og det er jo opp til hver enkelt å vurdere. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Fant min tidligere elsker sin kone her inne. Var sørgelig å lese desperasjonen i dagboken, mens mannen hadde tankene helt andre steder 😅 Til slutt orker jeg ikke mer, og kontaktet henne. Brukeren, med dagbok, forsvant rimelig raskt. Skulle tro skilsmissen var et faktum, men neida, de er sammen. Mannen ligger riktignok med en annen kollega av oss, men det legger ikke jeg meg opp i. 

Så ja, noen utleverer grovt og det er lett gjenkjennelig. Ganske patetisk ofte. 

Anonymkode: e319e...05b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Fant min tidligere elsker sin kone her inne. Var sørgelig å lese desperasjonen i dagboken, mens mannen hadde tankene helt andre steder 😅 Til slutt orker jeg ikke mer, og kontaktet henne. Brukeren, med dagbok, forsvant rimelig raskt. Skulle tro skilsmissen var et faktum, men neida, de er sammen. Mannen ligger riktignok med en annen kollega av oss, men det legger ikke jeg meg opp i. 

Så ja, noen utleverer grovt og det er lett gjenkjennelig. Ganske patetisk ofte. 

Anonymkode: e319e...05b

🙈 au da!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...