Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er best da mener du?

Anonymkode: fc393...f13

Det spørs litt hva du slags hverdag du ønsker som arbeidstaker. I det private har du mulighet til å jobbe (og derfor lære) masse, tjene en del penger. I min første jobb var det mye ansvar, store prosjekter, tidsfrister. Dette passet med fint da jeg var nyutdannet.

I den statlige jobben er det litt mindre press, så godt som ingen overtid, mye frihet til å arbeide på den måten jeg vil. Arbeidsoppgavene er interessante og relevante som utdannelsen min. I tillegg er det litt mer givende, siden arbeidet gjør en forskjell. 

Jeg er over 30 år nå. Forhåpentligvis blir det barn på meg og mannen snart. Tror jobben min i staten er enklere å kombinere med barn, med tanke på at det er mer mulighet til å styre dagen selv. 

Dette er bare min erfaring, ønsker ikke å generalisere. 

Anonymkode: e1cc1...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I underkant av 600, bor i en liten by og har barn deltid. 

Jobber innen undervisning. 

AnonymBruker
Skrevet

Spesialsykepleier med master og 10 års anst. 570 + 150 i ubekvemtstillegg = ca 750 000,- i året. Bor i Oslo. 

Anonymkode: da4c9...eb2

AnonymBruker
Skrevet

Regnskapsfører, 540.000,-

Anonymkode: e9282...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Siviløkonom - jobber som leder, tjener 1250000. 47 år, bor på Sørlandet. 

Anonymkode: e32df...bc5

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (3 timer siden):

Tjener nok til salt i grøten.

Maldonsalt?

Anonymkode: 7256e...73a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elektriker

15års ansiennitet

582 000

Anonymkode: d9316...b20

AnonymBruker
Skrevet

Designer, 700 000 kr grunnlønn og 100-160 000 kr i bonus hvert år.

Er 28 år, har master innen informatikk og bor i Oslo. 

Anonymkode: 2c0f3...412

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Maldonsalt?

Anonymkode: 7256e...73a

Ja i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 200 000 med kun timelønn, har provisjon itillegg men den går det dårlig med nå pga. korona. Hudpleier i 70% stilling

Anonymkode: 1f555...0f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tjener man så lite i akademia? Hvorfor det egentlig...

Anonymkode: fc393...f13

Marked og etterspørsel. 

Håndverksfag har blitt sett ned på over flere år med dertil dårlig rekruttering til fordel for akademia. 

Flinke og erfarne håndverkere i byggebransjen er nå mangelvare. De som er der kan velge og vrake i jobb og lønn.

De har dermed rast kraftig forbi akademikere både i lønn og jobbmuligheter.  Jeg er sikker på de fleste i lavtlønnsyrker nå har en bachelor å vise til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Marked og etterspørsel. 

Håndverksfag har blitt sett ned på over flere år med dertil dårlig rekruttering til fordel for akademia. 

Flinke og erfarne håndverkere i byggebransjen er nå mangelvare. De som er der kan velge og vrake i jobb og lønn.

De har dermed rast kraftig forbi akademikere både i lønn og jobbmuligheter.  Jeg er sikker på de fleste i lavtlønnsyrker nå har en bachelor å vise til. 

Min oppfatning er at det regnes som høy status å jobbe på universitet eller høgskole. 

Anonymkode: 649f3...cf3

AnonymBruker
Skrevet

530 i kommunen, nyutdannet og nyansatt jurist med mastergrad, bor i en pendlerby 40 min utenfor Oslo.

Samboeren min er elektriker og tjener like mye med fagbrev. Tre års ansiennitet etter fagbrev, syv år som hjelpemontør før det. Han videreutdanner seg som ingeniør nå.

Vi lever egentlig veldig godt. Betaler rundt 10.000 kr i kommunale avgifter i året, rundt 1000 kr i måneden i strøm og Internett, 3300 til barnehagen og litt annet ymse og lån. Dvs. vi sitter igjen med 55.000 kr til mat, fritid, sparing og forbruk. Lever med andre ord veldig godt. 

Totalt har vi 1 million i lån, og da studielån og billån. Bor i nedbetalt bolig, men vurderer å kjøpe nytt hus av plasshensyn. Kan ikke selge dette huset, så det blir lån i så fall. Kan heldigvis leie ut, så kostnadene til lånet kan dekkes med det. 

Anonymkode: 7840c...eba

AnonymBruker
Skrevet

Har 580 000 i grunnlønn. Har fleksitid og jobber i privat næring innen Administrasjon.

Pluss jeg tjener ca 100 000 ekstra i året på diverse prosjekter jeg jobber med.

Er kvinne på 43 år. Har kun fagbrev + noen universitetsfag 

Anonymkode: 6df5f...047

AnonymBruker
Skrevet

620 000, Helsefagarbeider. 

Anonymkode: 0f55c...269

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oj, du må ha tatt mye ekstravakter. Ingen helsefagarbeidere har vel en årslønn på så mye uansett hvor mange år de har jobbet. Jeg har jobbet over 10 år, og har langt fra så mye.

Anonymkode: 80603...43e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvor jobber du?

Anonymkode: 28859...bb1

AnonymBruker
Skrevet

450 000kr i året, 100% stillling med 8 års ansiennitet. Er sykepleier i kommunen. 

Anonymkode: 28859...bb1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow. Du tjener bedre enn venninnen min som er sykepleier med 2 års etterutdannelse som operasjons sykepleier. Hun har ca 530 000 i grunnlønn + 100 000 ekstra pga turnus, helger, røde dager og netter (ca 630 000 i året som fulltidsansatte). 
Hvor jobber du som helsefagarbeidet som tjener så bra?

Anonymkode: 6df5f...047

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier i kommunen med seks års ansiennitet. Har grunnlønn på 440.000 i året, men med diverse lokale tillegg ligger jeg på nærmere 485. Tillegg for helger, kvelder og helligdager kommer oppå det igjen.

Anonymkode: 67146...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...