Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer, hva tjener egentlig folk?

Fint om folk kan kommenetere og skrive yrke, ansenitet og hvor de bor.

For meg virker det som om mange har så himla god råd...men tenker jo at det må være en god del med store lån.

Selv bor jeg i oslo, tjener 740k i året, jobber i media, 38 år. 

Anonymkode: 9e2de...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei

Jeg bare lurer, hva tjener egentlig folk?

Fint om folk kan kommenetere og skrive yrke, ansenitet og hvor de bor.

For meg virker det som om mange har så himla god råd...men tenker jo at det må være en god del med store lån.

Selv bor jeg i oslo, tjener 740k i året, jobber i media, 38 år. 

Anonymkode: 9e2de...341

Du er en av de jeg tenker har god råd. :)

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tjener meg selv og mine barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener i all hovedsak folket i kommunen.

Anonymkode: 3bf1a...d96

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tjener 507 400 i året. Ansatt som stipendiat ved et universitet (altså får betalt for å ta en doktorgrad), 3 års ansenitet (går opp ett lønnstrinn i året). Bor i en av de større byene i Norge.

Anonymkode: 23c7d...eef

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, 11 års ansiennitet, jobber på sykehus i Oslo i 80% stilling. Tjener ca 400 000 kr. 

Anonymkode: 50ed2...64c

AnonymBruker
Skrevet

Tjener 490 000 kr, mastergrad, 3 års ansiennitet. Jobber i akademia i en større by. Tjente dobbelt så mye i det private

Anonymkode: e1cc1...024

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tjener 490 000 kr, mastergrad, 3 års ansiennitet. Jobber i akademia i en større by. Tjente dobbelt så mye i det private

Tjener man så lite i akademia? Hvorfor det egentlig...

Anonymkode: fc393...f13

AnonymBruker
Skrevet

Nyutdannet (jobbet i 7 måneder), tjener 520000, er rådgiver i kommune med 6000 innbyggere. 

Anonymkode: 5bd02...9a3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tjener man så lite i akademia? Hvorfor det egentlig...

Jeg har hørt at min arbeidsgiver er en av de som lønner sine ansatte lavest. Det er vel ulempen med å ha en fast og trygg jobb. Det er masse fordeler som fleksitid, hjemmekontor, interessante arbeidsoppgaver osv. Men ja, lønna er dårlig.

Skrevet (endret)

Ca 500 000, barnehagelærer i privat sektor

Endret av Spicymami
AnonymBruker
Skrevet

Tjener 480 000. Har mastergrad. Ferdig utdannet for 8 år siden. 

Anonymkode: 8a646...8e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har hørt at min arbeidsgiver er en av de som lønner sine ansatte lavest. Det er vel ulempen med å ha en fast og trygg jobb. Det er masse fordeler som fleksitid, hjemmekontor, interessante arbeidsoppgaver osv. Men ja, lønna er dårlig.

Den er kjip. Men fordelene kan sånn sett veie opp. Hadde gjerne hatt det slik som du beskriver enn høy lønn, lite fleksitid og ikke trygg jobb. Er fremedeles ungdom, og får alltid høre av foreldrene mine at slike "trygge jobber" er bedre enn høy lønn og utrygg jobb.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er kjip. Men fordelene kan sånn sett veie opp. Hadde gjerne hatt det slik som du beskriver enn høy lønn, lite fleksitid og ikke trygg jobb. Er fremedeles ungdom, og får alltid høre av foreldrene mine at slike "trygge jobber" er bedre enn høy lønn og utrygg jobb.

Jeg gikk på en smell og mistet oljejobben min i 2014, etter å ha vært i arbeidslivet i 2 år. Det var ikke gøy. Hadde 3 år med vikariater etter det. Mye usikkerhet og jobbsøking. Så da var en fast stilling veldig etterlengtet. I dag er jeg glad for alle erfaringene jeg har opparbeidet meg, både i statlige og private bedrifter. Min erfaring fra det private er at det er veldig spennende når det er bra tider. En del press, men læringskurven er bratt. Men ikke så gøy når det er dårlige tider. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Haha .. ja de kan jo lønne oss lavt når jobben i seg selv gir mening. Hva jobber du som i akademia?

Akademia her også.

Anonymkode: 649f3...cf3

AnonymBruker
Skrevet

260.000 i året.

35 år. Jobber med IT-support for et statlig norsk selskap.

Anonymkode: 7374f...38f

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha .. ja de kan jo lønne oss lavt når jobben i seg selv gir mening. Hva jobber du som i akademia?

Akademia her også.

Anonymkode: 649f3...cf3

Tekniker/ingeniør. Hva med deg?

Gjest Smeltemann
Skrevet

Tjener nok til salt i grøten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk på en smell og mistet oljejobben min i 2014, etter å ha vært i arbeidslivet i 2 år. Det var ikke gøy. Hadde 3 år med vikariater etter det. Mye usikkerhet og jobbsøking. Så da var en fast stilling veldig etterlengtet. I dag er jeg glad for alle erfaringene jeg har opparbeidet meg, både i statlige og private bedrifter. Min erfaring fra det private er at det er veldig spennende når det er bra tider. En del press, men læringskurven er bratt. Men ikke så gøy når det er dårlige tider. 

Hva er best da mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Ufør, ca. 251 000.

Anonymkode: fb28b...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...