AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Jeg skal snart ha egguttak, men er mye smitte her jeg bor, og er nå livredd for å bli smittet/forkjølet sånn at vi ikke får uttak. Brukt over 20000 kr på dette så langt. Jeg gruer meg til å gå på jobb fremover og vil egentlig holde meg hjemme.. men det er vell ikke en god nok grunn? hva gjør dere, eller hva har dere gjort? noen som måtte avbrutte forsøket pga korona? Og hva skjer om vi må i karantene og forsøket blir avbrutt, må en betale full pris da? ( går privat) Anonymkode: 3dd91...05a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Jeg er også veldig redd for dette😔 var i karantene mens jeg gikk på nesespray & livredd det skal bli noe mer. jeg er sykemeldt, men mannen min jobber. jeg isolerer meg så godt det går. Skjønner bekymringen din 💗 Anonymkode: 49e0b...cdf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er også veldig redd for dette😔 var i karantene mens jeg gikk på nesespray & livredd det skal bli noe mer. jeg er sykemeldt, men mannen min jobber. jeg isolerer meg så godt det går. Skjønner bekymringen din 💗 Anonymkode: 49e0b...cdf Er du sykemeldt pga korona? At du ikke vil bli smittet eller karantene ? Skal du ha uttak nå snart? Anonymkode: 3dd91...05a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er også veldig redd for dette😔 var i karantene mens jeg gikk på nesespray & livredd det skal bli noe mer. jeg er sykemeldt, men mannen min jobber. jeg isolerer meg så godt det går. Skjønner bekymringen din 💗 Anonymkode: 49e0b...cdf På hvilket grunnlag fikk du sykemelding? Dette er jo grov utnyttelse av velferdsstaten. Anonymkode: be043...f09 1
Molly_ Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På hvilket grunnlag fikk du sykemelding? Dette er jo grov utnyttelse av velferdsstaten. Anonymkode: be043...f09 Jeg har vært sykemeldt 2 av 3 runder, hormonene er ingen spøk så å påstå at dette er utnyttelse viser bare hvor lite kunnskap du har om effektene rundt alt i forsøkene(evt har du vært utrolig heldig i eget forsøk). AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal snart ha egguttak, men er mye smitte her jeg bor, og er nå livredd for å bli smittet/forkjølet sånn at vi ikke får uttak. Brukt over 20000 kr på dette så langt. Jeg gruer meg til å gå på jobb fremover og vil egentlig holde meg hjemme.. men det er vell ikke en god nok grunn? hva gjør dere, eller hva har dere gjort? noen som måtte avbrutte forsøket pga korona? Og hva skjer om vi må i karantene og forsøket blir avbrutt, må en betale full pris da? ( går privat) Anonymkode: 3dd91...05a Jeg kjenner meg så igjen i bekymringene dine, det er det beste med å være mellom forsøk nå, at jeg kan slappe av mtp smitte og karantene. Du har ikke mulighet for å arbeide hjemmefra? Antar kanskje arbeidsgiver ikke vet noe, min er fullstendig informert så å få tilrettelagt arbeid har vært null problem fra dems side. Er det lenge til uttak? Fant ut i etterkant av vårt sist forsøk at samboer var like i nærheten av å havne i karantene tre dager før uttak, veldig takknemlig for at han testet negativt på den obligatoriske prøven sykehuset krevde pga jobben hans og at han ikke fortalte meg om den mulige karantenen (han sparte meg for masse stress der). Hør med klinikken ang pris på avbrutt forsøk, det er det vel de som vet best. Krysser fingrene for at alt går bra 🤞
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 Molly_ skrev (2 minutter siden): Jeg har vært sykemeldt 2 av 3 runder, hormonene er ingen spøk så å påstå at dette er utnyttelse viser bare hvor lite kunnskap du har om effektene rundt alt i forsøkene(evt har du vært utrolig heldig i eget forsøk Heldig? Det handler om å tåle litt. Ene legen på fertiletsklinikken snakket og lo litt av de som alltid "følte" seg så syk pga behandlingen. Anonymkode: be043...f09
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): På hvilket grunnlag fikk du sykemelding? Dette er jo grov utnyttelse av velferdsstaten. Anonymkode: be043...f09 Jeg er ikke sykemeldt pga redsel for korona nei, det har jeg heller ikke skrevet. Jeg er sykemeldt pga bivirkningene av medisinene jeg tar. Anonymkode: 49e0b...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du sykemeldt pga korona? At du ikke vil bli smittet eller karantene ? Skal du ha uttak nå snart? Anonymkode: 3dd91...05a Nei, ikke derfor. Pga bivirkninger av medisinene🤢 Anonymkode: 49e0b...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Heldig? Det handler om å tåle litt. Ene legen på fertiletsklinikken snakket og lo litt av de som alltid "følte" seg så syk pga behandlingen. Anonymkode: be043...f09 Tåle litt? Alle mennesker er forskjellige & reagerer forskjellig på type behandling. I tillegg spiller jobb situasjonen inn. Anonymkode: 49e0b...cdf
Molly_ Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Heldig? Det handler om å tåle litt. Ene legen på fertiletsklinikken snakket og lo litt av de som alltid "følte" seg så syk pga behandlingen. Anonymkode: be043...f09 Om vi skal se bort fra det fysiske i dette (som er veldig individuelt) så handler også om hvordan psyken tåler det, alt er ikke sort hvitt og kommentarer som dette gjør det kanskje enda vanskeligere for noen å ta vare på seg selv oppi dette. Men du er kanskje av typen som tenker mental helse ikke er så viktig. Supert at du har tålt og taklet dette bra, men empatien kan du nok jobbe litt med. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Molly_ skrev (Akkurat nå): Om vi skal se bort fra det fysiske i dette (som er veldig individuelt) så handler også om hvordan psyken tåler det, alt er ikke sort hvitt og kommentarer som dette gjør det kanskje enda vanskeligere for noen å ta vare på seg selv oppi dette. Men du er kanskje av typen som tenker mental helse ikke er så viktig. Supert at du har tålt og taklet dette bra, men empatien kan du nok jobbe litt med. Tenker at om man ikke har sterkere mental helse enn dette, så burde man revurdere det å få barn. Graviditet og barseltid er tøft. Kan ikke gå sykemeldt resten av livet fordi ting er litt "vanskelig". Anonymkode: be043...f09
Molly_ Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at om man ikke har sterkere mental helse enn dette, så burde man revurdere det å få barn. Graviditet og barseltid er tøft. Kan ikke gå sykemeldt resten av livet fordi ting er litt "vanskelig". Anonymkode: be043...f09 Håper du har en strålende søndag videre, du og jeg blir nok aldri enige her. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, ikke derfor. Pga bivirkninger av medisinene🤢 Anonymkode: 49e0b...cdf Har du en god dialog med legen din? Om du alt har en del bivirkninger kan det jo være en kort sykemelding gjør det bedre? Jeg har måttet jobbe redusert(alt er jo lettere med hjemmekontor selvsagt) men det forsøket jeg måtte være inne på kontoret var jeg 100% sykemeldt pga diverse grunner. Alt godt diskutert med legen min selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker at om man ikke har sterkere mental helse enn dette, så burde man revurdere det å få barn. Graviditet og barseltid er tøft. Kan ikke gå sykemeldt resten av livet fordi ting er litt "vanskelig". Anonymkode: be043...f09 Er du den samme som har vært mer på sykehuset enn noen andre og derfor vet mye bedre enn andre hvordan ståa er, for alle? Anonymkode: b59a4...22a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er du den samme som har vært mer på sykehuset enn noen andre og derfor vet mye bedre enn andre hvordan ståa er, for alle? Anonymkode: b59a4...22a Måtte bare igjennom to ivf-forsøk, så nei, har ikke vært spesielt mye innom sykehuset 🤔 Anonymkode: be043...f09
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heldig? Det handler om å tåle litt. Ene legen på fertiletsklinikken snakket og lo litt av de som alltid "følte" seg så syk pga behandlingen. Anonymkode: be043...f09 Tror ikke du har vært gjennom ivf før:) virker isåfall ikke som du vet noen ting om det.. skjerp deg. Anonymkode: 3dd91...05a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, ikke derfor. Pga bivirkninger av medisinene🤢 Anonymkode: 49e0b...cdf Uff, det er noe drit. Håpe du snart føler deg bedre 😊 Anonymkode: 3dd91...05a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Heldig? Det handler om å tåle litt. Ene legen på fertiletsklinikken snakket og lo litt av de som alltid "følte" seg så syk pga behandlingen. Anonymkode: be043...f09 Sympatisk lege. La meg gjette, du har og vært på St Olavs..? Jeg har aldri vært sykemeldt eller hatt noen fravær fra hverken skole eller jobb, før jeg starta med IVF. Jeg ble så latterlig dårlig! Skulle gjerne møtt den legen du nevner her, så skulle jeg ha spydd på vedkommende.. Anonymkode: dcb62...ba9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sympatisk lege. La meg gjette, du har og vært på St Olavs..? Jeg har aldri vært sykemeldt eller hatt noen fravær fra hverken skole eller jobb, før jeg starta med IVF. Jeg ble så latterlig dårlig! Skulle gjerne møtt den legen du nevner her, så skulle jeg ha spydd på vedkommende.. Anonymkode: dcb62...ba9 Mulig det var der, ja. Spurte om jeg ville bli dårlig, da lo han og sa at ikke med mindre jeg gikk og følte etter. Siste gang jeg var inne, sa jeg at jeg muligens hadde litt vondt, om det var mulig. Nei, sa han. Men viste seg at jeg var kraftig overstimulert. Anonymkode: be043...f09
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mulig det var der, ja. Spurte om jeg ville bli dårlig, da lo han og sa at ikke med mindre jeg gikk og følte etter. Siste gang jeg var inne, sa jeg at jeg muligens hadde litt vondt, om det var mulig. Nei, sa han. Men viste seg at jeg var kraftig overstimulert. Anonymkode: be043...f09 Skremmende. Som lege burde han være kjent med at noen reagerer sterkere på hormonbehandlingen enn andre. Jeg var og kraftig overstimulert, og jeg var kjempedårlig. Det var så vondt at jeg knapt kunne gå, og det ble verre etter uttaket, som i seg selv var kjempevondt. Har jeg en lavere smerteterskel enn andre, eller kjenner for mye etter? Tydeligvis, ifølge denne legen. Skulle bare kreket meg på jobb heller, i stedet for å kjenne så godt etter på smertene 👍 Anonymkode: dcb62...ba9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå