AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Er så lei mas om den dumme hytten deres. Jeg er totalt uinteressert. Vi har en ettåring og de har kjøpt hytte langt inni skauen, fryktelig upraktisk å gå 15 minutter for å komme fram. Min svoger og svigerinne tar dette selvfølgelig på strak arm med sine tre barn, og blir applaudert. Jeg orker ikke.... Har klart å lure oss unna i flere måneder, men nå nesten krever de at vi skal komme dit i påsken. Får vondt bare av tanken. Sitte fanget i en liten hytte hvor ettåringen må overvåkes konstant pga svær peis midt i stuen. Logistikk med hva vi skal pakke, iom at vi ikke kan kjøre til døren. Planlegge hvordan jeg skal få hvile nok, er kronisk syk og trenger fred. Tvangskos foran bålpanne om kvelden, hvor det drikkes alkohol. Nei takk. De blir dypt fornærmet, for vi reiser ofte på hytten til mine foreldre. De evner jo ikke å se alle forskjellene. Hvordan få de til å forstå at vi ikke orker å reise på hytten deres? Anonymkode: 7e037...5fb 10
Populært innlegg Nymerïa Skrevet 14. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 14. mars 2021 Kan ikke mannen din ta med ettåringen en tur dit? Og så får du en velfortjent hvil hjemme? 78
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Kan ikke mannen din ta med ettåringen en tur dit? Og så får du en velfortjent hvil hjemme? Han har ikke noe lyst å reise alene opp dit en hel helg. Han vet hvor tafatt foreldrene er, og at det vil bli ekstremt mye jobb for han å passe ettåringen hvert eneste sekund. Anonymkode: 7e037...5fb 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 14. mars 2021 Det er vel ikke så rart at de reagerer, siden dere fint kan reise på hytta til dine foreldre..... Ettersom din svoger/ svigerinne har tre barn så er det neppe helt håpløst å være på hytta der med barn. Hvis du skal ha et ok forhold til svigerfamilie kan du ikke dra til mamma hele tiden... Anonymkode: ce6d7...75f 57
Brunello Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er så lei mas om den dumme hytten deres. Jeg er totalt uinteressert. Vi har en ettåring og de har kjøpt hytte langt inni skauen, fryktelig upraktisk å gå 15 minutter for å komme fram. Min svoger og svigerinne tar dette selvfølgelig på strak arm med sine tre barn, og blir applaudert. Jeg orker ikke.... Har klart å lure oss unna i flere måneder, men nå nesten krever de at vi skal komme dit i påsken. Får vondt bare av tanken. Sitte fanget i en liten hytte hvor ettåringen må overvåkes konstant pga svær peis midt i stuen. Logistikk med hva vi skal pakke, iom at vi ikke kan kjøre til døren. Planlegge hvordan jeg skal få hvile nok, er kronisk syk og trenger fred. Tvangskos foran bålpanne om kvelden, hvor det drikkes alkohol. Nei takk. De blir dypt fornærmet, for vi reiser ofte på hytten til mine foreldre. De evner jo ikke å se alle forskjellene. Hvordan få de til å forstå at vi ikke orker å reise på hytten deres? Anonymkode: 7e037...5fb Hva mener mannen? 1
Flamme Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har ikke noe lyst å reise alene opp dit en hel helg. Han vet hvor tafatt foreldrene er, og at det vil bli ekstremt mye jobb for han å passe ettåringen hvert eneste sekund. Anonymkode: 7e037...5fb Da får han gi beskjed om det til foreldrene sine. Ikke ditt ansvar. Si du er i en dårlig periode helsemessig og desverre ikke kan bli med, men at far og barn er ledig. 29
Brunello Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Kan ikke mannen din ta med ettåringen en tur dit? Og så får du en velfortjent hvil hjemme? En del av hyggen med å være familie er å gjøre ting sammen. Det er greit å gjøre ting hver for seg, men standardsvaret på kg til alle som ikke vil til svigerfamilien er å sende mann og barn alene. Det holder ikke i lengden. 13
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Flamme skrev (Akkurat nå): Må du være med, da? Send mannen og ungen. Han ønsker ikke det. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel ikke så rart at de reagerer, siden dere fint kan reise på hytta til dine foreldre..... Ettersom din svoger/ svigerinne har tre barn så er det neppe helt håpløst å være på hytta der med barn. Hvis du skal ha et ok forhold til svigerfamilie kan du ikke dra til mamma hele tiden... Anonymkode: ce6d7...75f Det er milevis med forskjell på å være på mine foreldre sin hytte, og det å reise til svigers. Brunello skrev (Akkurat nå): Hva mener mannen? Fint lite. Han synes det egentlig er mest stress og ønsker ikke reise før til sommeren. Men tør ikke si noe til sine foreldre. Tør ikke engang nevne at vi er på hyttetur med mine foreldre. Han er preget av en oppvekst med kjeft. Anonymkode: 7e037...5fb 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Flamme skrev (2 minutter siden): Da får han gi beskjed om det til foreldrene sine. Ikke ditt ansvar. Si du er i en dårlig periode helsemessig og desverre ikke kan bli med, men at far og barn er ledig. Det var faktisk ikke så dumt. 😊👍 Anonymkode: 7e037...5fb 1
Pinkee Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Hva er bedre med dine foreldres hytte da? Sånn ellers, bare si at å måtte bære en liten unge, og alt dere behøver en hel helg, er uaktuelt. Frem til dette, og kommende barn går, og bærer utstyret sitt selv. Etter det, vil dere gjerne komme på besøk. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Pinkee skrev (Akkurat nå): Hva er bedre med dine foreldres hytte da? Sånn ellers, bare si at å måtte bære en liten unge, og alt dere behøver en hel helg, er uaktuelt. Frem til dette, og kommende barn går, og bærer utstyret sitt selv. Etter det, vil dere gjerne komme på besøk. Hytten er stor og relativt barnesikker. Det er varmt vann og normalt toalett der. Vi kan kjøre til døren. Mine foreldre står opp med sønnen vår, de lager mat og varter oss opp, de underholder ettåringen, de tar han med på tur. Det er ren luksus og avslappende å være der. Anonymkode: 7e037...5fb 36
Pinkee Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hytten er stor og relativt barnesikker. Det er varmt vann og normalt toalett der. Vi kan kjøre til døren. Mine foreldre står opp med sønnen vår, de lager mat og varter oss opp, de underholder ettåringen, de tar han med på tur. Det er ren luksus og avslappende å være der. Anonymkode: 7e037...5fb Ok, så da regner jeg med hytten til svigers er motsatt. Da er det vel veldig enkelt å gi beskjed om at dere orker ikke, når det er så lite barnesikkert. Dere foretrekker å bruke helgene på ting som er positivt for barnet. Men, dere bør da være litt flinke til å besøke svigers på vanlige dager, hjemme. Dere trenger jo at barnet blir kjent med den siden av familien og! 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han har ikke noe lyst å reise alene opp dit en hel helg. Han vet hvor tafatt foreldrene er, og at det vil bli ekstremt mye jobb for han å passe ettåringen hvert eneste sekund. Anonymkode: 7e037...5fb Haha, hvem er tafatt sa du? Det har tydeligvis gått i arv. Uansett kan du bare overlate all kommunikasjon om dette til ham, mannen din, han får si fra til foreldrene sin at han/dere ikke kommer. Anonymkode: 9eb4a...79a 22
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 La mannen ta støyten for hans foreldre. Han sier nei til de. Anonymkode: fb419...e09 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 Pinkee skrev (13 minutter siden): Ok, så da regner jeg med hytten til svigers er motsatt. Da er det vel veldig enkelt å gi beskjed om at dere orker ikke, når det er så lite barnesikkert. Dere foretrekker å bruke helgene på ting som er positivt for barnet. Men, dere bør da være litt flinke til å besøke svigers på vanlige dager, hjemme. Dere trenger jo at barnet blir kjent med den siden av familien og! Vi prøver å besøke svigers en gang i uken. Og de er alltid hjertelig velkommen hit til oss, det har vi sagt flere ganger. Men det er visst ikke så populært å komme hit, vi må alltid ut til de. Det er litt trist. Anonymkode: 7e037...5fb 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha, hvem er tafatt sa du? Det har tydeligvis gått i arv. Uansett kan du bare overlate all kommunikasjon om dette til ham, mannen din, han får si fra til foreldrene sin at han/dere ikke kommer. Anonymkode: 9eb4a...79a 😅 Han er egentlig ikke det. Egentlig fortjener han medalje. Jeg ble alvorlig syk etter fødsel, og far har tatt alle netter og stått opp hver eneste dag i nesten ett år. Han fikk hele permisjonen. Nå er han i full jobb, men kommer hjem hver dag og lager middag, tar småen og rydder. Dette ble en avsporing, men alt i alt så er han egentlig veldig lite tafatt 😊 Anonymkode: 7e037...5fb 34
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Ingen av dere vil. Og du gruer deg jo ekstra, samt har behov for hvile. Da sier dere NEI takk til hyttetur i påska! Ferdig snakka. Anonymkode: 71d58...04d 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 «Hyttetur høres hyggelig ut, men dessverre er jeg ikke i form til å reise nå, så i påsken har vi planer om å tilbringe rolige dager hjemme som familie. Vi gleder oss til å besøke dere på hytta en annen gang, når helsa tillater det. Ha en fortsatt fin helg. » Anonymkode: 1ba42...143 22
cerruti Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvordan få de til å forstå at vi ikke orker å reise på hytten deres? La mannen din ta m barnet og dra. Si at du ikke er i form. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå