AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Når har man egentlig ingen utvei? Når man har mer (inkasso)gjeld enn årslønn? Anonymkode: 758fc...871
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Selvsagt! Betal gjelden! Lag en oversikt over gjelden, og ring rundt. Prut på renter og gebyrer. Og følg planen!! Du kan fort spare mye på få telefoner. å ikke gjøre noe, er det verste du kan gjøre. Anonymkode: 65085...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Når du ikke kan betjene betalingsforpliktelsene dine med inntekten din etter fratrekk for livsopphold og boligutgifter er du konk og bør foreta deg noe. Anonymkode: d9235...497
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Selvsagt! Betal gjelden! Lag en oversikt over gjelden, og ring rundt. Prut på renter og gebyrer. Og følg planen!! Du kan fort spare mye på få telefoner. å ikke gjøre noe, er det verste du kan gjøre. Anonymkode: 65085...5aa Hei! Har du god erfaring med å prute på renter? Anonymkode: d9235...497
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #5 Skrevet 16. mars 2021 Det er ikke uvanlig at folk sparer penger på å forhandle med kreditor. Tror dog det er lurt å ikke tenke på det som å "prute" på renter, for strengt tatt er du i en situasjon der kreditor har alle kortene, så å skulle sitte der og si "om jeg ikke får 3% i rente så gidder jeg ikke betale" nytter liksom ikke. Det du har å tilby er å vise at du har mulighet til å betale mer enn du har gjort frem til nå, og f.eks. foreslå en nedbetalingsplan over 3 år med lavere rente heller enn over 6 år med høyere rente. Insentivet fra deres side er at de slipper å sitte der med et usikret lån til deg som for alt de vet kan ende i en gjeldsordning der de får mindre ut av det senere uansett. Sett opp et så stramt budsjett du tror du klarer å holde og regn ut hvor mye du sitter igjen med til betjening av gjeld så du vet hvor mye du har å by, og så ringer du kreditor(ene) og hør litt med dem om de kunne firt litt på renta dersom du øker innbetalingene dine. Lykke til! Anonymkode: 35f3d...734 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #6 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke uvanlig at folk sparer penger på å forhandle med kreditor. Tror dog det er lurt å ikke tenke på det som å "prute" på renter, for strengt tatt er du i en situasjon der kreditor har alle kortene, så å skulle sitte der og si "om jeg ikke får 3% i rente så gidder jeg ikke betale" nytter liksom ikke. Det du har å tilby er å vise at du har mulighet til å betale mer enn du har gjort frem til nå, og f.eks. foreslå en nedbetalingsplan over 3 år med lavere rente heller enn over 6 år med høyere rente. Insentivet fra deres side er at de slipper å sitte der med et usikret lån til deg som for alt de vet kan ende i en gjeldsordning der de får mindre ut av det senere uansett. Sett opp et så stramt budsjett du tror du klarer å holde og regn ut hvor mye du sitter igjen med til betjening av gjeld så du vet hvor mye du har å by, og så ringer du kreditor(ene) og hør litt med dem om de kunne firt litt på renta dersom du øker innbetalingene dine. Lykke til! Anonymkode: 35f3d...734 Min erfaring er at med seriøse banker kan du det, kalles gjerne refinansiering. Min erfaring med forbruksbankene er at de heller risikerer gjeldsordning eller selger kravet videre og tapsfører resten enn å fire på rentene. Faktisk endel av forbruks bankene som spekulerer i at du ikke skal klare å betale det ned slik at de kan melke det så lenge som mulig, for de vet at de fleste ønsker faktisk å gjøre opp for seg og gjør sitt ytterste for å betale. Anonymkode: d9235...497 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå