Gå til innhold

Gifte seg uten gjester i Roma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Korona kom og det ødela mye. Er egentlig veldig glad for det. Jeg har aldri drømt om tradisjonell bryllup. Familiene våre derimot ønsker å feire med opptil 100 personer. Det kan vi selvsagt ikke nå. Vi har derfor snakket om å dra til Roma ved første mulighet og gifte oss der. Vi kan ta med to vitner som vi betaler for. Kjolen, ringene og dressen er kjøpt inn. Hva tenker dere? Har noen erfaring med hvordan dette kan gjøres? 

Vi har barn på hver vår side og allerede vært gift med store bryllup, som kostet en formue. Nå kan vi stikke av på ferie og gifte oss. føler ikke vi trenger annet enn oss to og alenetid sammen. Vi har vært sammen i 7 år og har planer om å være særboere i noen år til. Det er ekteskap med hverandre vi er opptatt av og ikke selve bryllupet. 

Anonymkode: 0811f...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker 1) hvis det virkelige problem er å stå imot press fra familiene, så forsvinner det ikke av at dere gifter dere på en hemmelig tur til Roma; og 2) det kan gå lang tid før det blir mulig.

Anonymkode: 513f6...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere gjør jo akkurat hva dere vil, deres bryllup, ikke deres foreldre sitt :)  Jeg hadde aldri gått med på 100 gjester om jeg ville ha et lite bryllup selv.

Anonymkode: ed03f...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Vi giftet oss alene i annen europeisk by, og kan virkelig anbefale det :) 

Men det var jo før korona.

Hadde ikke belaget meg på noe før et par år.

Mye går i vasken om en gjør det nå, og selv om en drar alene vil en jo gjerne ha fotograf etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er ekteskapet som er viktig, så går dere på tinghuset og får det gjort. Fort, greit og så spesielt som dere ønsker å gjøre det. Selv gikk vi på en onsdag formiddag, pyntet oss pent, giftet oss, spiste fin lunch ute med vitnene. Om kvelden laget vi flerretters middag hjemme for bare oss to. 

Anonymkode: 5b7fe...622

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner noen som dro til Roma, papirer fylt ut i Norge, vitner var ansatt på ambassaden 

Anonymkode: 3806d...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg giftet meg i Paris for mange år siden. Synes det var en fin opplevelse men vi planla godt slik at vi fikk med oss mye av Paris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...