AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Hva bør betales først? Gjeld som er gått til inkasso, eller den som allerede er blitt en betalingsanmerkning? Anonymkode: d6249...734
Gjest Råååsa Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Hva med å ringe dine kreditorer og forklar situasjonen? Si hva du har å betale og gi dem det. De hjelper deg helt sikkert med avgjørelsen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Du må ringe alle kreditorer å få til en nedbetalingsplan. Anonymkode: 283ed...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Jeg tenker selv at det er viktig å betale det som er registrert slik at man blir fri for anmerkning, samtidig som det kanskje er viktigere å betale nyere gjeld så man slipper å betale omkostningene når det går til namsmann? Jeg som mange andre i samme situasjon har ikke oversikt over hvilke kreditorer man egentlig skylder penger til Anonymkode: d6249...734
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tenker selv at det er viktig å betale det som er registrert slik at man blir fri for anmerkning, samtidig som det kanskje er viktigere å betale nyere gjeld så man slipper å betale omkostningene når det går til namsmann? Jeg som mange andre i samme situasjon har ikke oversikt over hvilke kreditorer man egentlig skylder penger til Anonymkode: d6249...734 Hvorfor stresse med å bli fri for anmerkning, slik at du kan sette deg mer i gjeld? Prioriter det som er dyrest (renter og gebyrer), men prøv å få til en ordning som tar hensyn til alle parter. Anonymkode: c7030...5b9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor stresse med å bli fri for anmerkning, slik at du kan sette deg mer i gjeld? Prioriter det som er dyrest (renter og gebyrer), men prøv å få til en ordning som tar hensyn til alle parter. Anonymkode: c7030...5b9 Liker ikke å ha utlegg, de kan ta feks hus og bil.. Anonymkode: d6249...734
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 Det spørs på situasjonen din, om den er midlertidig eller langvarig. Situasjonen min er langvarig per nå. Jeg behandler alle mine kreditorer etter evne og likebehandlingsprinsippet siden jeg ikke har råd til å betale alle jeg skylder og de ikke kan gi meg noen betalingslettelser. Det må og godtar de etter dekningsloven og namsmann kan da ikke ta utlegg i lønn. Har du bil,båt,sparekonto eller annet løsøre av større verdi så må du selge det for å betale gjelden din. Hvis du ikke betaler etter evne eller selger løsøre, så gjør i verste fall namsmann det for deg etterhvert. Anonymkode: 0787a...86c
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs på situasjonen din, om den er midlertidig eller langvarig. Situasjonen min er langvarig per nå. Jeg behandler alle mine kreditorer etter evne og likebehandlingsprinsippet siden jeg ikke har råd til å betale alle jeg skylder og de ikke kan gi meg noen betalingslettelser. Det må og godtar de etter dekningsloven og namsmann kan da ikke ta utlegg i lønn. Har du bil,båt,sparekonto eller annet løsøre av større verdi så må du selge det for å betale gjelden din. Hvis du ikke betaler etter evne eller selger løsøre, så gjør i verste fall namsmann det for deg etterhvert. Anonymkode: 0787a...86c Hadde tviholdt på boligen til det siste. FIkk råd av ei kunderådgiver i banken å selge leiligheten for å bli kvitt deler av kreditt gjeld. Det er det dummeste jeg har gjort når jeg tenker på det i ettertid. Har ikke sjans til å komme inn på boligmarkedet igjen på en lang stund og fant ut etterpå at det er masse ordninger for folk med problemer og samtidig beholde egen bolig når de har barn. Anonymkode: 0787a...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå