Gå til innhold

Dypetsing i Photoshop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man dette for å få en dypetsing som man kan ha i f.eks. Indesign?

Jeg vil bare ha vekk bakgrunnen. Jeg kjenner til clipping path funksjonen, men denne funker jo dårlig på litt rufsete ting.

Hvordan dypetse hår f.eks? Å fremdeles få den dypetset i Indesign. Jeg prøvde extract funksjonen, men da forsvant dypetsingen i Indesign.

Noen? Dette er noe jeg har lurt på lenge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan bruke magicwand til å selektere bakgrunn og slette den. Eller du kan bruke det viskelæret som heter eraze background. Gjerne bruke begge to. Med litt nitidig og nøyaktig arbeide går det fint.

Vet ikke om dette er by-the-book veien å gjøre det. Men det er slik jeg gjør det i alle fall.

Dette gjør jeg i PhotoShop og så setter du bare filen inn i Indesign.

Endret av Snuppelure
Skrevet

Vil da bakgrunnen forsvinne i Indesign? Når du da lager en pdf av den, er bakgrunnen fremdeles vekke? For dette har vært et problem, at bakgrunnen fremdeles er der på pdf`en.

Skrevet

Du må ikke lagre det som pdf, men som psd i stedet. Da får du lagene med deg.

Skrevet

Jeg lagrer det ikke som pdf, men etter jeg har åpnet bildet i Indesign så lager man jo ofte pdf derfra for å trykke. Man kan ikke åpne psd filer i Indesign.

Skrevet

Hva med å lagre som EPS eller PNG? Virker det? Har sikkert testet det selv, men husker ikke resultatet. :)

Gjest Gjest_gaja_*
Skrevet

hva hvis du tar flatten layers før du lagrer det som pdf? kommer den gamle bakgrunnen med da?

Skrevet

I photoshop kan du velge om defalt background skal være hvit eller tranparent. Og den mp selvfølgelig settes til transparent. Du ser jo at den blir det med den rutete bakgrunnen i stede for hvit. Du lagrer blidet ditt som en tiff og setter det inn i Indesing. da ser du bildet og kan lage fine trykkorginaler.

Men en annen ting? du ser vel på PDFen før du sender til trykkeriet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...