AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Ingen i menigheten vår har vurdert dette navnet, og ikke andre kristne i Norge som vi vet om iallfall. I blant annet latin-Amerika er dette vanligere. Hvorfor ikke i Norge? Er man kristen erfaring det etter vår mening det mest åpenbare navnet å velge. Anonymkode: a7d45...006
AntiBullshit Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Man forbinder Jesus som en inkarnasjon av Gud så det blir litt som å kalle ungen sin for Gud - noe som sikkert oppfattes som sært 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Jesus funker kun om du er fra Sør-Amerika eller Spania/Portugal.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Det er ikke tradisjon hverken i Norge eller de fleste europeiske land (muligens med unntak av Spania/Portugal) å bruke Jesus som personnavn, kristne eller ei. Vet egentlig ikke helt hvorfor, de fleste andre bibelske navn er jo mye brukt. Men det er jo ikke ulovlig på noen som helst måte, så det er jo bare å kjøre på hvis det er et navn dere liker.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Roy Jesus Hansen. Anonymkode: f5b85...a6e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Jeg synes det navnet er så spesielt og hellig, at det er bra at vi i Norge ikke har valgt å gjøre det til tradisjon å kalle barn for Jesus. Det blir litt blasfemisk nesten i mitt hode. Kan ikke sammenligne det med andre navn fra Bibelen, fordi kun Jesus var Messias. Hva folk gjør i Spania og Sør- Amerika får bli deres sak. Jeg bor og lever i Norge. Anonymkode: d9897...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå