Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen her som vet om det er mulighet å få støtte til sertfikat når man jobber som renholder og må ta bussen 8 ganger om dagen fordi man jobber 4 plasser altså 3 timer på hver skole. Jeg har ikke begynt enda men jeg får litt panikk av å tenke på alle bussene jeg må ta all planlegginga og å være der på tia, når jeg var på arbeidstrening på renholdsbyrået var hun jeg jobbet med mye forsen fordi hun tok bussen fra andre plasser hun jobbet på og hun hadde ikke spurt nav om dette eller hatt noe med nav å gjøre så hun kunne jeg ikke spørre.

Anonymkode: 92b09...48c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skal støtte dette tror du? Du må selvfølgelig komme deg på jobb selv.

Anonymkode: f739f...d86

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det tviler jeg veeeldig på, i grunn.

Men du får jo spart opp til lappen etterhvert som du jobber, da :)

Anonymkode: a62a9...7b1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bør heller spørre arbeidsgiver om å bli vurdert for større oppdrag et sted.

Anonymkode: fe167...da4

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det gjør du nok ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk støtte til sertifikat da jeg jobbet som renholder, men det er avhengig av hvilken kommune du bor i.

Anonymkode: 3583b...a0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk støtte til sertifikat da jeg jobbet som renholder, men det er avhengig av hvilken kommune du bor i.

Hvilke kommune var det da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem skal støtte dette tror du? Du må selvfølgelig komme deg på jobb selv.

Anonymkode: f739f...d86

Arbeidsgiver betaler i noen tilfelle førerkort for ansatte.....  

Anonymkode: 512b1...d96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å skal ha alt servert! Sannsynligvis fant NAV jobb til deg, og nå skal du jammen ha de til å betale lappen for deg?!? 
Noen er bare fullstendig skamløse. 
Voks opp! 

Anonymkode: d4b18...a12

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snakk om å skal ha alt servert! Sannsynligvis fant NAV jobb til deg, og nå skal du jammen ha de til å betale lappen for deg?!? 
Voks opp! 

Det var NAV som fant jobben til meg og betalte sertifikatet for meg. Det var slik det fungerte i kommunen min.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skal du ha råd til bil da? Hvis du ille har råd til å spare opp til førerkort på egen lomme?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare gjøre som alle oss andre; busse mens du sparer penger og tar kjøretimer.

Hadde vært lettere for meg å få kjørekort betalt av andre også, men brukte 3/4 år og tok kjøretimer nå og da for å ha råd.

Anonymkode: 18d38...910

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på om det er noen her som vet om det er mulighet å få støtte til sertfikat når man jobber som renholder og må ta bussen 8 ganger om dagen fordi man jobber 4 plasser altså 3 timer på hver skole. Jeg har ikke begynt enda men jeg får litt panikk av å tenke på alle bussene jeg må ta all planlegginga og å være der på tia, når jeg var på arbeidstrening på renholdsbyrået var hun jeg jobbet med mye forsen fordi hun tok bussen fra andre plasser hun jobbet på og hun hadde ikke spurt nav om dette eller hatt noe med nav å gjøre så hun kunne jeg ikke spørre.

Hvor lange arbeidsdager har du, 12 timer? Ellers må jeg si meg enig med de andre, hvis du ikke har råd til å ta førerkort, har du i alle fall ikke råd til å ha bil. 
Generelt skal det veldig mye til før NAV betaler for førerkort for tiden. Dette var noe enklere tidligere. Når du allerede har jobb hvor du ikke trenger førerkort, tipper jeg du er sjanseløs. 

Anonymkode: 596e1...1be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som renholder og bruker elsykkel. Fungerer helt fint for meg.

Anonymkode: aac40...5a7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor lange arbeidsdager har du, 12 timer? Ellers må jeg si meg enig med de andre, hvis du ikke har råd til å ta førerkort, har du i alle fall ikke råd til å ha bil. 
Generelt skal det veldig mye til før NAV betaler for førerkort for tiden. Dette var noe enklere tidligere. Når du allerede har jobb hvor du ikke trenger førerkort, tipper jeg du er sjanseløs. 

Jeg kan legge til at for stillinger hvor det er nødvendig med førerkort (og også evt å disponere egen bil), står det i stillingsutlysningen som krav for å få stillingen. Det er ikke noe kommunen betaler for. Hvis det er mulig å komme seg mellom arbeidsstedene med buss (noe det tydeligvis er), er ikke førerkort et krav. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du få dette gratis og alle andre betale selv? Hvis reisen blir en for stor utfordring får du skaffe deg en annen jobb. 

• Liker 4
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Voks opp! 

Når NAV finansierer titusenvis som ikke jobber, syns jeg ikke det er spesielt dårlig bruk av pengene å finansiere sertifikatet til noen slik at de får muligheten til å stå i en jobb. Det er egentlig ganske god bruk av pengene.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 11.29):

Kan du ikke bare gjøre som alle oss andre; busse mens du sparer penger og tar kjøretimer.

Hadde vært lettere for meg å få kjørekort betalt av andre også, men brukte 3/4 år og tok kjøretimer nå og da for å ha råd.

Anonymkode: 18d38...910

Busse?, Norge er et langstrakt land der kollektivtransport kun er en mulighet hvis man bor sentralt og jobber sentralt i en av de store byene.

Det er nettopp dette byfolk, MDG og de som stemmer på nevnte parti ikke har et snev av kunnskap om men fremdeles har meninger om. Nå er det faktisk sånn at veldig mange nordmenn bor i distriktene der verdiene skapes, ute i distriktene så går det ikke buss hver halvtime eller hver time. Er man heldig så går det en buss om dagen en vei, det er faktisk også sånn at NAV kan betale for førerkort (det heter ikke kjørekort) hvis det er en nødvendighet for å komme seg ut i jobb. 

Anonymkode: 88151...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pikaboo skrev (På 14.3.2021 den 18.57):

Hvorfor skal du få dette gratis og alle andre betale selv? Hvis reisen blir en for stor utfordring får du skaffe deg en annen jobb. 

Mange innvandrere får støtte til førerkort og det blir veldig urettferdig for de som ikke får det. Det sagt tror jeg ikke det er vanlig for norske, men om det gjør at staten ikke trenger betale ledighetstrygd/sosialpenger/uføretrygd vil det nok kanskje lønne seg på sikt? Det sagt (igjen) av en av de mange som tjente penger til førerkortet selv 😊

Anonymkode: af7cc...1a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...