AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Sikkert ikke noe unormalt, og sikkert ikke uvanlig å bli frustrert, men: Sønnen vår er snart 8mnd. Han makter ikke å sove når han blir lagt ned i seng. Han gråter, eller rettete sagt hylskriker, når han blir lagt ned i egen seng. Samme med vår seng. Det er hyling uten tårer. Det utarter seg litt forskjellig. Han sovnet lett når han er komfortabel. F.eks hvis far bærer han liggende, kan han lett sovne på 3-4 min. Samme hvis han blir ammet, da sovnet han. Men, han våkner brått / med sjokk i det øyeblikket han er på vei til å bli lagt ned, og hylskrikingen starter på sekundet. Og fortsetter til han blir løftet / får pupp. Det som frustrerer oss mest, et at når vi leser om dette - finner vi ofte artikler om at barn har noen vanskelige perioder rundt 6-8 mnd. Men, dette er ikke noe periode. Han har vært slik siden fødsel. Han er også veldig urolig / fysisk på kveldene. Kaver rundt med armer og bein, ruller rundt som bare det, vanskelig å falle til ro? Er det noen med gode tips / råd / erfaringer? Det føles så håpløst, når han sovner på 2 min når han blir bært, for å så kunne hyle i en time når han først blir lagt ned (antar vi - vi har ikke latt han hyle i en time altså, mer i 10 min...) Han er jo åpenbart trøtt, men klarer ikke sovne selv. Anonymkode: f884b...2b6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Har ingen råd, vår på 11 måneder har også alltid vært sånn. Eller, han kan fint sove i en time, men sover ikke for natten med mindre vi sover med han, så vi samsover. Med andre ord, jeg må legge meg kl.1930-2000, men jeg er så utslitt at enn så lenge går det greit. Anonymkode: 1b589...7af
Regnbuefisk Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Vår baby var (og er fremdeles) ekstremt aktiv. Jeg ammet han i søvn i vår seng hver kveld til 11 mnd. Akkurat samme som ts skriver: full hysterisk hyling hvis han ble lagt ned alene. "Legg baby trøtt, men våken" funket ikke et eneste sekund.... Men så ved 11 mnd snudde han seg vekk fra puppen og begynte å jobbe på å sovne selv, helt på eget initiativ så jeg ville fortsatt med byssing/amming/ol frem til rundt året før jeg tok noen "kamp". Hvis det er på noen måte levelig for dere da 🙈
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Sånn helt overordnet så går det seg til, ingen konfirmanter som blir båret i søvn. Men skjønner det er vanvittig slitsomt, så det beste rådet jeg har er å prøve å jobbe med å la han finne søvnen selv og stå i det. Finnes masse forskjellige tilnærminger men det går stort sett i det samme, trøste, løfte opp, legge ned igjen, repeat. Men altså la han sovne i senga sånn at dere slipper problematikken med at han våkner på vei ned. Min erfaring er at de finner mer vilje og at det går mer på klagegråt en noe annet, derav litt sånn gråting uten tårer. Høres ikke ut som om det er en fase i forhold til alder, mer som om han har søvnassosiasjoner som overhodet ikke har noe med seng å gjøre. Det løser seg uansett, enten på sikt, eller om dere vil gjøre noe med det selv. Anonymkode: 5fbe7...e98
Mammantilm Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Ville anbefalt å ta han med til kiropraktor. Selv hatt noe av tilsvarende problem og det viste seg at det var flere låsninger i nakke og rygg. Rettet opp i etter ett par behandlinger. Faller han lettere til ro/søvn i mageleie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå