AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Del Skrevet 14. mars 2021 Vi har det ikke så varmt på soverommet, men har selvsagt vinduet lukket. Hun sover med pysj, sokker, pledd og dyne, og virker å ha fin temperatur på kroppen. Men hendene er iskalde Må vi øke temperaturen på soverommet, eller har dere noen råd? Vil tippe det er ca 19 grader på soverommet. Anonymkode: ec839...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Del Skrevet 14. mars 2021 Hender og føtter er isklade hos nyfødte da blodsirkulasjonen ikke prioriterer disse. Så lenge baby er varm i nakken eller på magen, så er det helt greit. Det er kun der du skal kjenne etter temperatur på barnet. Anonymkode: 428ec...d33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hender og føtter er isklade hos nyfødte da blodsirkulasjonen ikke prioriterer disse. Så lenge baby er varm i nakken eller på magen, så er det helt greit. Det er kun der du skal kjenne etter temperatur på barnet. Anonymkode: 428ec...d33 Takk for betryggende svar! I natt lå jeg flere ganger og varmet opp hendene hennes med mine fordi jeg var redd hun frøs Men er 19-20 grader på soverommet ok? Anonymkode: ec839...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Del Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for betryggende svar! I natt lå jeg flere ganger og varmet opp hendene hennes med mine fordi jeg var redd hun frøs Men er 19-20 grader på soverommet ok? Anonymkode: ec839...ebe På barsel var det jo KJEMPEVARMT, og der lå de med 2 tepper og dyne stappet rundt seg. Anonymkode: ec839...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Del Skrevet 14. mars 2021 Anbefalt sovetemperatur er 18 grader. Anonymkode: a14a4...199 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Del Skrevet 14. mars 2021 Jeg syntes det var for kaldt på barsel. Det er naturlig at hender og føtter kan være kalde hos så små. Grunnen til at de pakker babyene så voldsomt inn de første dagene, er jo for å "akklimatisere" etter å ha bodd i ei deilig vannboble på 37 grader. Anonymkode: c19e4...50e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Del Skrevet 14. mars 2021 19 grader er jo over anbefalt temperatur.. Det er helt normalt og naturlig at de blir kalde på hender og føtter og ikke noe farlig. De har dårlig sirkulasjon, og det er ikke noe å styr med. Du skal kjenne på nakken, ikke hendene, for å sjekke om de er for varme eller kalde, nettopp fordi de ofte er kalde på hendene grunnet naturlig lav sirkulasjon. Anonymkode: 58e0a...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 14. mars 2021 #8 Del Skrevet 14. mars 2021 Vi brukte tynne votter på natta på baby en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå