Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble for noe over ett år siden kontaktet pr tlf av Norges Energi.

Jeg takket ja- trodde jo jeg fikk all relevant informasjon i denne telefonsamtalen.

Min tidligere leverandør ringte og «prøvde»å få meg til å ikke gjøre det.

De kunne informere om at Norges Energi lurer og lyver til folk. 
Da de hørte at de hadde fått meg inn påbedriftsavtale så sa de bare «å? Lykke til! da er det fint lite du får gjort .. de har nemlig binding og oppsigelsestid ..»  

googlet litt og ser at Norges Energi har fått en del klager for sin uredelige markedsføring ..

Jeg vet jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift i e posten som kom i ettertid... Så vil bare tipse dere som kanskje blir ringt opp: be de sende info pr e-post før dere takker ja! Ikke slik som meg: takket ja på tlf... 

om 6 måneder så har de i hvert fall en kunde mindre!!!

Anonymkode: bb4b6...530

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da har du forhåpentligvis lært å ikke la deg lure av telefonselgere

Anonymkode: 4d887...d63

AnonymBruker
Skrevet

Ingen trenger vel å styre unna Norges Energi. Du har blitt lurt av telefonselgere, noe du burde lært selv. Du kommer til å bli flere ganger om du fortsetter slik, skal du lage en tråd for hver gang du blir lurt?

Anonymkode: a3edb...673

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regel nr 1: Du sier aldri ja til en telefonselger, uansett hva han selger

Regel nr 2: Du skal ha alle avtalene skriftlig, enten på mail eller hjemmeside. Lagre informasjonen.

Regel nr 3: Du går nøye igjennom den avtalen du har og den avtalen du vurderer å kjøpe. 

Regel nr 4: Du må sammenligne valget du tar med andre på markedet.

Regel nr 5: Ikke inngå noe som helst om du er i tvil eller har dårlig magefølelse. 

Anonymkode: 9c9a0...7da

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor brukte du ikke angreretten din når din gamle leverandør ringte deg og prøvde å stoppe det? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja tror du heller ble lurt av en selger.. Jeg ble også det, men det var telenor. Jeg hater ikke telenor for det om, og har både internett og mobil fra der. Men føler meg forferdelig lurt av selgeren som løy som bare faen til meg...

Anonymkode: acc90...dd4

Skrevet (endret)

Har du kun sagt ja pr. tlf? Eller har du sagt ja på e-post/trykket på en link etc?

Hvis du kun har sagt ja på tlf, og det der ikke ble opplyst om bindingstid, er det faktisk bedriften som har bevisbyrden. De må kunne bevise at du sa ja, etter du fikk forelagt vilkårene.

Endret av AllahBallah
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mut skrev (49 minutter siden):

Hvorfor brukte du ikke angreretten din når din gamle leverandør ringte deg og prøvde å stoppe det? 

14 dager angrerett gjelder ikke mellom næringsdrivende ved fjernsalg. det var vel en bedriftsavtale(?), og kjøpsloven gjelder.

Anonymkode: d02a2...62b

AnonymBruker
Skrevet
Mut skrev (1 time siden):

Fordi hun har tegnet en bedriftsavtale antagelig. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven og angrerett ved fjernsalg.

Anonymkode: 01d41...757

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...