AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Jeg ble for noe over ett år siden kontaktet pr tlf av Norges Energi. Jeg takket ja- trodde jo jeg fikk all relevant informasjon i denne telefonsamtalen. Min tidligere leverandør ringte og «prøvde»å få meg til å ikke gjøre det. De kunne informere om at Norges Energi lurer og lyver til folk. Da de hørte at de hadde fått meg inn påbedriftsavtale så sa de bare «å? Lykke til! da er det fint lite du får gjort .. de har nemlig binding og oppsigelsestid ..» googlet litt og ser at Norges Energi har fått en del klager for sin uredelige markedsføring .. Jeg vet jeg var dum som ikke leste alt med liten skrift i e posten som kom i ettertid... Så vil bare tipse dere som kanskje blir ringt opp: be de sende info pr e-post før dere takker ja! Ikke slik som meg: takket ja på tlf... om 6 måneder så har de i hvert fall en kunde mindre!!! Anonymkode: bb4b6...530
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 Ja, da har du forhåpentligvis lært å ikke la deg lure av telefonselgere Anonymkode: 4d887...d63
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Ingen trenger vel å styre unna Norges Energi. Du har blitt lurt av telefonselgere, noe du burde lært selv. Du kommer til å bli flere ganger om du fortsetter slik, skal du lage en tråd for hver gang du blir lurt? Anonymkode: a3edb...673 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Regel nr 1: Du sier aldri ja til en telefonselger, uansett hva han selger Regel nr 2: Du skal ha alle avtalene skriftlig, enten på mail eller hjemmeside. Lagre informasjonen. Regel nr 3: Du går nøye igjennom den avtalen du har og den avtalen du vurderer å kjøpe. Regel nr 4: Du må sammenligne valget du tar med andre på markedet. Regel nr 5: Ikke inngå noe som helst om du er i tvil eller har dårlig magefølelse. Anonymkode: 9c9a0...7da 6
Mut Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 Hvorfor brukte du ikke angreretten din når din gamle leverandør ringte deg og prøvde å stoppe det?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 Ja tror du heller ble lurt av en selger.. Jeg ble også det, men det var telenor. Jeg hater ikke telenor for det om, og har både internett og mobil fra der. Men føler meg forferdelig lurt av selgeren som løy som bare faen til meg... Anonymkode: acc90...dd4
AllahBallah Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Har du kun sagt ja pr. tlf? Eller har du sagt ja på e-post/trykket på en link etc? Hvis du kun har sagt ja på tlf, og det der ikke ble opplyst om bindingstid, er det faktisk bedriften som har bevisbyrden. De må kunne bevise at du sa ja, etter du fikk forelagt vilkårene. Endret 14. mars 2021 av AllahBallah 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 Mut skrev (49 minutter siden): Hvorfor brukte du ikke angreretten din når din gamle leverandør ringte deg og prøvde å stoppe det? 14 dager angrerett gjelder ikke mellom næringsdrivende ved fjernsalg. det var vel en bedriftsavtale(?), og kjøpsloven gjelder. Anonymkode: d02a2...62b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 Siden du er såpass uviten og så skal jeg hjelpe deg litt med teskje: Meld deg inn i reservasjonsregistret, så vil ikke telefonselgere kontakte deg. Da er du beskyttet mot din uvitenheten. Det tar tid å lære. https://www.brreg.no/produkter-og-tjenester/reservasjon-mot-telefonsalg-og-adressert-reklame/ Anonymkode: a3edb...673 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 Mut skrev (1 time siden): Hvorfor brukte du ikke angreretten din når din gamle leverandør ringte deg og prøvde å stoppe det? Fordi hun har tegnet en bedriftsavtale antagelig. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven og angrerett ved fjernsalg. Anonymkode: 01d41...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå