Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I H&M appen er barnekategorien delt opp i babyjente/babygutt 68-104 og jente/gutt 92-140. 

Er 92, 98 og 104 størrelsene like i de kategoriene? 

Hvordan opplever dere størrelsene generelt til barn på H&M? Store, små eller normale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe svar eller erfaring?

Det er kanskje sånn at i babykategorien er klærne mer tilpasset bleier!?

AnonymBruker
Skrevet

Litt små til å begynne med, men etter vask og trommel krymper de enda mer så du bør kjøpe større. Jeg går opp to-tre størrelser på barneklær i bomull fra HM. 

Anonymkode: 9d288...651

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gåsungen skrev (6 timer siden):

I H&M appen er barnekategorien delt opp i babyjente/babygutt 68-104 og jente/gutt 92-140. 

Er 92, 98 og 104 størrelsene like i de kategoriene? 

Hvordan opplever dere størrelsene generelt til barn på H&M? Store, små eller normale?

Jeg opplever klærne i babykategorien som mindre enn barnekategorien, men har aldri målt de opp mot hverandre. Bortsett fra det så er hm små i størrelsen på barneklær, spesielt til jente. 

Anonymkode: 0d654...b87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Små i størrelsen og dårlig kvalitet

Anonymkode: 6d838...204

AnonymBruker
Skrevet

Har en relativt god og rund baby. Bruker 62 i de fleste merker hun har(joha, hust&claire, cubus, konges sløjd, marmar, Lindex).. mens på hm var 68 for lite🤷‍♀️

Anonymkode: aa972...cec

AnonymBruker
Skrevet

Barneklærne på HM er små i størrelsen, og jenteklærne er generelt sett smalere/mer ettersittende i passformen enn gutteklærne. 
Det var min erfaring mens jeg fortsatt kjøpte barneklær. 

Det med passformen på jenteklær var ikke spesielt unikt for HM. Det virker som om jentene skal ha mer "fasong" på klærne, og vise "former", mens gutta kan gå i ting som er "baggy" og "uformelige". 

Babyklær fra HM var ca 1/2 -1 str mindre enn alle andre babyklær.

Anonymkode: 455e1...c56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes at de var stor i størrelsene, i hvert fall fra 86 og større.

Anonymkode: 2eba4...1a8

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok på klær og størrelser egentlig. Synes H&M stort sett har vært lite, klærne derifra blir fortere for små enn andre merker. Så nå når jeg skulle bestille sommerklærne til Angela Mckay på H&M (i babyavd) gikk jeg opp 1-2 str, men disse var jo store i størrelsen. Heldigvis en stund til sommeren og buksa kan legges opp, så er ikke noe problem. Men skal visst ikke være lett dette.

Klærne på Cubus opplever jeg også som små i størrelsen og der har jeg også opplevd at en joggedress i 86 var like stor som en pysj i 92.

Lindex er vel normale i størrelsen, kanskje litt store.

Newbie på Kappahl er små.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 16.45):

Barneklærne på HM er små i størrelsen, og jenteklærne er generelt sett smalere/mer ettersittende i passformen enn gutteklærne. 
Det var min erfaring mens jeg fortsatt kjøpte barneklær. 

Det med passformen på jenteklær var ikke spesielt unikt for HM. Det virker som om jentene skal ha mer "fasong" på klærne, og vise "former", mens gutta kan gå i ting som er "baggy" og "uformelige". 

Babyklær fra HM var ca 1/2 -1 str mindre enn alle andre babyklær.

Anonymkode: 455e1...c56

Tja. De har veldig mye åletrange slim-fit-jeans til gutter også er min erfaring som guttemamma.

Anonymkode: 6d838...204

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på fasongen i baby- og barneavdelingen, selv om størrelsen er den samme. Babyklærne har mer babyfasong (naturlig nok), videre og med kortere ermer.

Det er også stor forskjell på jente- og gutteavdelingen. Jeg har jente, men har kjøpt noen t-skjorter fra gutteavdelingen og de har passet opptil et år lengre i samme størrelse som "jente "-t-skjortene. Jenteklærne er i hvertfall ganske små i størrelsen, gutteklærne er vel mer standard.

Anonymkode: 410d0...745

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...